Az Autodesk PLM a felhőalapú adat- és folyamatkezelést biztosít, egyszerűen konfigurálható, azonnali munkafolyamatok mozgásban tartják a projekteket, míg a többféle CAD-integráció révén a tervezőcsapatok az általuk ismert eszközökkel dolgozhatnak. Ez biztosítja a gyors együttműködés előnyeit a partnerek, beszállítók és a belső szervezeti egységek között, függetlenül a fájltípustól. Használja ki az összekapcsolt emberek, folyamatok és adatok előnyeit az Autodesk PLM segítségével, és tegye hatékonyabbá munkáját.
A SOLID EDGE, mint CAD/CAM rendszer elhelyezkedése a piacon, mi az amiben más, melyek az előnyei?
Az ipar digitalizációja a világ egyre több helyén válik valósággá. A gyártó cégek fennmaradási esélyét ugyanis az eddigieknél is jobban befolyásolja majd a digitalizáltság szintje. Ez az, amit mindenki tud és mindenkire igaz. A kezdőpont és a finanszírozási forrás megtalálása azonban már egyéni döntések eredője. Molnár Zsolt, a graphIT Kft. vezető konzultánsa segít eligazodni a dzsungelben. Hívjuk azt digitalizálásnak, Ipar 4.0-nak, IIoT-nek, okosgyárnak vagy bárminek, a nap végén a megtérülés, a fenntarthatóság és az elégedett ügyfelek számítanak.
Kétfajta gyártó cég van: olyan, amelyik már adott ki a kezéből tévesen legyártott alkatrészt, és olyan, amelyik majd fog. Előbb-utóbb minden cég elkezdi keresni a veszteség okát, pedig elhárítani könnyebb lett volna, mint valahol behozni a lemaradást, és ismét téves biztonságérzetbe ringatni magunkat. Sorozatunk második részében képzeletbeli cégünk, a Toolwizard Kft. a gyártás során keletkező veszteséget kutatja, amiben Kovács Zsolt, a graphIT Kft. NX üzletágvezetője lesz a segítségére.
A graphIT Kft. 25 éve része a hazai CAD/CAM/PLM piacnak és meghatározó szereplőjévé vált a sokrétű autó- és járműipar, fogyasztási cikkek, gépgyártás, logisztika, szerszámtervezés-gyártás, illetve olaj- és gázipar területeinek. A cég összetett mérnöki tapasztalattal, valamint Siemens PLM szoftvermegoldásokkal biztosítja ügyfelei számára a mindennapi együttműködést.
Egy mérnök a munkaidejének átlagosan 40%-át tölti értékteremtéssel. A drága munkaórák nagy része a hiányos szervezés vagy éppen a vállalaton belül kommunikációs nehézségek miatt megy pocsékba. Ilyen szemüvegen keresztül is érdemes nézni a szinte minden iparcéget sújtó munkaerőhiányt. Új sorozatunk azt a kérdést járja körül, hogy miként szabadíthatók fel értékes munkaórák a digitális eszközök kiaknázásával. A sorozat első részében Huss Dánielt, a graphIT Kft. NX termékmenedzserét kérdeztük a terméktervezés digitalizálási lehetőségeiről.
A Siemens Digital Industries Software terméke a Solid Edge CAM Pro, mint új termék már több mint egy éve lépett a piacra – tekintsünk vissza mi is történt ez idő alatt.
Dinoszauruszok és medvék ritkán bukkannak elő ugyanabban az interjúban, de 30 évbe sok minden belefér – még némi ipartörténeti nosztalgiázás is. 30 éves lett az egykor a hazai CAD-piacot forradalmasító Creative Engineering, majd Unitis, végül S&T néven ismert cég. Nyirő Ferenc, az S&T Consulting Hungary Kft. Ipari Digitalizáció Üzletágának vezetője a 30 év minden sikertörténetének és buktatójának szem- és fültanúja volt, amiket most a TechMonitor olvasóival is megosztott.
A felhalmozott szaktudás mellett a legújabb tervezőmegoldásokat is felhasználja új modelljeinek fejlesztése során a Hymer lakóautógyártó. A prototípusgyártásban a digitális ikerpár kap szerepet, a fejlesztési folyamat egy része pedig a virtuális térbe helyeződik át a Siemens segítségével.
A SIMTEC, mint az ANSYS Kelet-európai Elite Certified Channel Partnere, 2001 óta kínálja a legszélesebb és legintegráltabb szimulációs szoftver és szolgáltatás portfóliót a régióban. Alapítója és ügyvezetője, Dr. Ourania Faltsi, a FLUENT áramlási szimulációs szoftver eredeti fejlesztői csapatának tagja. A SIMTEC görögországi alapítása óta élen jár a számítógépes műszaki tervezés (CAE) és a mérnöki szimuláció bevezetésében Kelet-Európában.
A tavalyi évben a digitális ikrekre fordított kiadások világszerte összesen elérték a 6,75 milliárd dollárt, a technológia végfelhasználói pedig 21,1 százalékban a gyártóiparból kerültek ki. Az előrejelzések és tapasztalatok szerint az innováció szárnyalása idén sem hagyott alább, így a digitális ikrek piaca az év végére elérheti a 8,88 milliárd dollárt. A növekvő energia- és alapanyagárak mellett kulcsfontosságú, hogy a vállalatok lépést tartsanak a fejlődéssel, hiszen óriási összeget takaríthatnak meg hosszú távon az új ipari lehetőségekkel – hívják fel a figyelmet a digitális ikrek előnyeire az EuroSolid Zrt. szakemberei.
A Daimler Truck a Siemens szoftverével fejleszti a járművek következő nemzedékét. A Siemens Simcenter élvonalbeli áramlástani numerikus szimulációs (CFD) megoldás, amellyel a Daimler Truck számítógépes fejlesztési (CAE) folyamatát teljes egészében digitális ikrekre épülő, multifizikai környezetté alakítja.
Megjelent a Siemens NX legújabb verziója, mely az eddigiekhez hasonlóan számos újdonsággal rukkolt elő. Folytatódik az előző két főverzióban (NX1926 és NX1953) már elkezdett témakörök továbbfejlesztése, továbbá számos felhasználói igény is bekerült az NX 1980-as kiadásába, az eddig nem látott modulok mellett.
Az angliai Worcesterben található Dynamometer Services Group (DSG) Ltd motorok, sebességváltók, egyéb alkatrészek, valamint teljes járművek tesztberendezéseivel foglalkozik. A gyárilag felújított dinamométerekre specializálódott DSG a COPA-DATA zenon szoftverplatformjának segítségével készít korszerű digitális vezérlő és adatgyűjtő rendszereket.
A 2020. márciusi sokkszerű leállás a szoftverpiacot is elbizonytalanította. A munkájuk nem lett kevesebb – hiszen támogatniuk kellett az ügyfeleket a távoli munkavégzés feltételeinek megteremtésében –, de a jövőkép egy-két hónapra ködbe burkolózott. A vírus azonban egy téren a kezükre is játszott: évekkel lendítette előre a digitalizálás folyamatát. Hogyan alakult azonban a forgalom, és mi a CAD/CAM/PLM ágazat jövőképe 2021-re? Megtudható a meghatározó piaci szereplők bevonásával készült összeállításunkból.
A 2020. márciusi sokkszerű leállás a szoftverpiacot is elbizonytalanította. A munkájuk nem lett kevesebb – hiszen támogatniuk kellett az ügyfeleket a távoli munkavégzés feltételeinek megteremtésében –, de a jövőkép egy-két hónapra ködbe burkolózott. A vírus azonban egy téren a kezükre is játszott: évekkel lendítette előre a digitalizálás folyamatát. Hogyan alakult azonban a forgalom, és mi a CAD/CAM/PLM ágazat jövőképe 2021-re? Megtudható a meghatározó piaci szereplők bevonásával készült összeállításunkból.
A 2020. márciusi sokkszerű leállás a szoftverpiacot is elbizonytalanította. A munkájuk nem lett kevesebb – hiszen támogatniuk kellett az ügyfeleket a távoli munkavégzés feltételeinek megteremtésében –, de a jövőkép egy-két hónapra ködbe burkolózott. A vírus azonban egy téren a kezükre is játszott: évekkel lendítette előre a digitalizálás folyamatát. Hogyan alakult azonban a forgalom, és mi a CAD/CAM/PLM ágazat jövőképe 2021-re? Megtudható a meghatározó piaci szereplők bevonásával készült összeállításunkból.
A 2020. márciusi sokkszerű leállás a szoftverpiacot is elbizonytalanította. A munkájuk nem lett kevesebb – hiszen támogatniuk kellett az ügyfeleket a távoli munkavégzés feltételeinek megteremtésében –, de a jövőkép egy-két hónapra ködbe burkolózott. A vírus azonban egy téren a kezükre is játszott: évekkel lendítette előre a digitalizálás folyamatát. Hogyan alakult azonban a forgalom, és mi a CAD/CAM/PLM ágazat jövőképe 2021-re? Megtudható a meghatározó piaci szereplők bevonásával készült összeállításunkból.
A felgyorsult piaci környezet elvárja, hogy a gyártórendszereket a lehető leggyorsabban és legköltséghatékonyabban üzemeljük be, ráadásul mindezt lehetőleg az első nekifutásra. Ebbe már nem fér bele a hibázás lehetősége. A robotizálással kapcsolatos tervek a fejlett vizualizációs lehetőségek általi megosztása ezenkívül az üzleti együttműködésre is jótékony hatással van. A KUKA Engineering szolgáltatásainak hátteréről Czikó Zoltán, a KUKA Hungária Kft. alkalmazásmérnöke beszélt a TechMonitor olvasóinak.
Az autonóm járművekkel kapcsolatos kutatásokat teszi gyorsabbá és hatékonyabbá a műszaki képzésekben kiemelkedő győri Széchenyi István Egyetem mesterséges intelligenciára (MI) építő projektje, amelyben robotokat vizsgálnak virtuális, szimulációs környezetben. A járműipar nemzetgazdasági szempontból stratégiai jelentőségű ágazat, s ennek fejlesztési tevékenységét a legmodernebb technológiák támogatják, mint amilyen a mesterséges intelligencia. A Microsoft és a Széchenyi István Egyetem együttműködésével, a Mesterséges Intelligencia Tudásközpont program keretében megvalósuló projekt a jövőben több száz mérnökhallgatónak teszi lehetővé, hogy megtanulják és saját kutatásaikban is alkalmazzák a mesterséges intelligenciára épülő technológiákat.