Az új tehetségek fejlesztése iránti elkötelezettség részeként norelem a közelmúltban a VDI-Racing-Camp legfontosabb támogatójává vált. A 2022-es esemény norelem második rendezvénye volt a VDI-vel történő együttműködésben, miután az első tábor 2019-ben sikeresen lezajlott.
Idén ismét megrendezésre került a Hungaroringen a Formula–1 Magyar Nagydíj és két év kényszerű COVID-kihagyás után a helyi képviselet és a magyar ügyfelek is részt vehettek a száguldó cirkusz hazai állomásán.
A Haas Forma-1-es csapata már tavaly szeptemberben hivatalossá tette, hogy a 2022-es idénynek is a 2021-es versenyzőpárosukkal vágnak majd neki. A bejelentés senki számára nem okozott meglepetést, mert az amerikai csapat már a kezdet kezdetén hangsúlyozta, hogy legalább két évre tervez a fiatalokkal, aminek során 2021-et a felkészítés évének szánták.
Észak-Amerika legnagyobb CNC-szerszámgép-gyártója 2015 óta szerepel önálló csapatként a száguldó cirkuszban. A 2021-es idényre a csapat két újoncot, Nyikita Mazepint és Mick Schumachert szerződtette le. Utóbbi versenyző debütálását rég nem látott várakozás övezte, hiszen a Schumacher név 2012 után tért vissza a Formula–1-be.
Azzal egyidejűleg, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság visszatér Rómába, az ABB DC villámtöltőket adományoz a városnak, hogy ezzel is jelezze elkötelezettségét egy fenntarthatóbb jövő építése iránt.
A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.
Az évente megrendezett mérnöki kihívás keretében a mérnökhallgatók feladata sűrített levegővel hajtott «pneumobile-ok» tervezése Detzky Ádám ül a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem győztes járművében, mögötte csapattársai Bolgár Milán és Szentes Máté. Balról jobbra Dr. Farkas Zsolt, Tobak Réka, Németh Zsolt, Szlobodnik Tamás, Fatér Zoltán, Kimpán Gergő, Lengyel Gábor és Takács Zoltán. A csapat a Legjobb műszaki dokmentáció kategória osztott első helyezettje és a Leginnovatívabb Jármű díj nyertese..
Az évente megrendezett mérnöki kihívás keretében a mérnökhallgatók feladata sűrített levegővel hajtott «pneumobile-ok» tervezése
A németországi Starnberg városában működő Compact Dynamics-ot – a globális autóipari és ipari szállító, a Schaeffler 100%-os tulajdonában lévő leányvállalatot – a FIA Motorsport Világtanács választotta ki a hibrid rendszer kizárólagos szállítójává. A
Az évente megrendezett nemzetközi mérnöki kihívásban idén módosított forgatókönyvet követve, virtuális módon bírálják el a mérnökhallgatók által tervezett, sűrített levegővel hajtott járművek - pneumobilok - terveit.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást számláló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér. A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E versenyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.
A Briggs Automotive Company a Stratasys FDM 3D nyomtatási technológiáját használja egy légbeszívó prototípusának elkészítéséhez.
Az autóverseny egy folyamatosan fejlődő sportág. Csak az elmúlt évtizedben rengeteg olyan újítás látott napvilágot a pályákon, amelyek több iparágban jelölték ki az innováció nyomvonalát. Az első Grand Prix-t az 1906-ban alakult Automobile Club de l’Ouest (ACO) egyesület szervezte. Az ACO nemcsak Franciaország legnagyobb versenyszervezete, de egyben a híres Le Mans-i 24 órás autóverseny szervezője is, melyet a 2. világháború évei kivételével 1923 óta minden évben megtartanak.
Az BME Műszakik AiR-115 Team nyerte meg az „AVENTICS legjobb Pneumobilja” díjat, vagyis az előző évhez hasonlóan magyar mérnökhallgatók szerezték meg az első helyet az egri Érsekkertben. Az Emerson-csoport által rendezett XII. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyen idén hét ország 38 csapata állt rajthoz május 9-11. között.
Tizenkettedik alkalommal, május 9-11. között rendezik meg Egerben a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek versenyét, az immár az Emerson szervezésében megvalósuló Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt. A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot az Emerson AVENTICSTM pneumatika komponenseivel épült járművek.
A karácsonyi időszak megkezdése előtt - 2018. december 19-én - a csapat sikeresen megtartotta az idei szezon Concept Freeze nevezetű eseményét, melyen korábbi FRT-s csapattagoknak mutatták be a fejlesztés állását. Az előadás során a csapatkapitányon kívül valamennyi csoportvezető ismertette az eddig elért eredményeket.
A BME Formula Racing Team 2007-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen azzal a céllal, hogy megvalósítsa pár fiatal egyetemista álmát és részt vehessen a Formula Student versenysorozatban, hagyományt teremtve ezzel nemcsak az egyetemen, hanem Magyarországon is.
Országjáró egyetemi előadássorozatot szervez októberben az egri Aventics Hungary Kft., az EMERSON Csoport tagja, amely során tíz felsőoktatási intézményt látogat meg a cég. A roadshow alkalmával a vállalat képviselői a pneumatikus technológia mellett a XII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt is bemutatják a műszaki mérnökhallgatóknak, akik október 31-ig nevezhetnek a gépépítő versenyre. Ezúttal már három kategóriában állnak rajthoz a sűrített levegővel hajtott járművek, a normál kategória versenyszámainak győztesei és az „Aventics Legjobb Pneumobilja 2019” díj nyertese 500-500 ezer forintot vihet haza. A legutóbbi három év legeredményesebb egyeteme 1 millió forintos különdíjban részesül.
Harmadik lett a kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatóinak napelemes autója az elektromos autók legnagyobb európai versenyén, a European Solar Challenge-en, amelyen az idén 18 egyetemi csapat állt rajthoz. A hétvégén Belgiumban megrendezett versenyen az egyetem oktatói és hallgatói által épített MegaLux összesen 878 km-t tett meg 24 óra alatt, kizárólag elektromos meghajtással. A dobogós teljesítmény elérésben a kecskeméti fiatalokat a Bridgestone Magyarország Kft. segítette, amely kifejezetten a versenyre tervezett, ultrakönnyű és kis gördülési ellenállású abroncsokat szállított a kocsihoz.
Ismét rajthoz áll a londoni Eco-marathonon Magyarország leghatékonyabb elektromos autója, a SZElectricity. A Széchenyi István Egyetem oktatói és hallgatói által készített elektromos versenyautó a Bridgestone jóvoltából olyan ultrakönnyű, kis gördülési ellenállású, nagy átmérőjű Ologic abroncsokkal indulhat az elektromos autók legnagyobb világversenyén, amelyek súlya mindössze 1,5 kilogramm, gördülési ellenállása pedig 30%-kal alacsonyabb, mint a hagyományos abroncsoké. A pénteken és szombaton megrendezésre kerülő versenyen az elektromos autóknak 35 perc alatt kell minél nagyobb távot megtenniük a lehető legkisebb energiafelhasználással, amelyben kulcsszerepe lesz a különleges abroncsoknak.
Rengeteg innovatív megoldást, számtalan izgalmat és drámai pillanatot hozott a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, aminek idén is az egri Érsekkert adott otthont. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének 36 csapata állt rajthoz, s ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapata nyerte az "AVENTICS legjobb Pneumobilja" díjat.
Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének, 40 csapata csapat méri össze tudását a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen. Normál és szenior kategóriában, 3 versenyszámban állnak rajthoz az egyetemisták.
Kilenc ország, huszonkét műszaki egyetemének csapatai vesznek részt májusban a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen, ahol mérnökhallgatók által épített, sűrített levegő hajtású járművek csapnak össze technológia, valamint ügyesség terén az egri Érsekkertben. A diákok már megkapták igényelt alkatrész csomagjaikat az elmúlt hetekben, azonban az összeszereléssel párhuzamosan a versenyszabályzat ismeretét is igazolniuk kell a versenyzőknek, a pneumobilok működéséről pedig rövid videókat várnak még áprilisban a szervezők.
A versenyautók rajongói, akik izgatottan várják, hogy az autó- és motorsporttal foglalkozó sajtó beszámoljon a legújabb teljesítményeredményekről, revelációként élték meg a 2,27-es számot. A 2,27 azt a másodpercekben kifejezett, a Motor Trend magazin által mért időt jelzi, amely alatt a rajtoló autó 0-ról 60 mérföld/óra sebességre gyorsult fel.
Májusban rendezik a XI. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt Egerben, ahol az eddigi megmérettetésekhez képest is új, érdekes és kreatív mérnöki megoldásokkal találkozhatunk majd. A 2018. május 10-12. versenyhétvégén a szigorított biztonsági előírások miatt quad-típusú járművek már nem indulhatnak az érsekkerti futamokon, ez azonban nem szegte kedvét a mezőnynek – egészen új léghajtányok érkeznek tavasszal.
Tizenegyedik alkalommal rendezik meg Egerben 2018. május 10-12. között a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt. Jövőre ötven, mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott jármű mérheti össze tudását az Érsekkertben. A diákok innovatív műszaki megoldásai, az izgalmas csaták és számos különdíj mellett, 2018-ban az egyetemi pontverseny, valamint az "AVENTICS Legjobb Pneumobilja 2018" díj nyertese is 1.000.000 Forintos jutalommal térhet haza.
Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, melyet május 5-6-án rendeztek meg Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek jubileumi megmérettetésén hét ország, negyvenhat csapata mérte össze tudását. A tizedik versenyen külföldi siker született először a verseny történetében. Az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a lettországi ″BEST-Riga″ csapat nyerte, miután két fő kategóriában is az élen végeztek.
Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben, május 5-6-án negyvennyolc csapat áll rajthoz a X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen. Normál és szenior kategóriában, három versenyszámban mérhetik össze a tudásukat az egyetemisták.
A McLaren–Honda hivatalosan is meghosszabbította szerződését a Yamazaki Mazakkal, a jövőben is biztosítva a multinacionális szerszámgépgyártó céget a McLaren–Honda Formula–1-es csapatának hivatalos szerszámgép-beszállítói pozíciójáról.
Tíz évvel ezelőtt az AVENTICS egri üzemegységének munkatársai olyan lehetőségeket kerestek, melyekkel szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. A figyelemfelkeltés, valamint a termékek népszerűsítése mellett, a gyár a gyakorlatorientált képzést kívánta erősíteni az egyetemek és diákjaik számára. Ekkor született meg egy olyan jármű gondolata is, melynek működését pneumatikus hajtás biztosítja, így jött létre a Pneumobil.
A Forma-1 készen áll az új szezonra, és az SKF a csapágyak területén nyújtott szakértelmével és egyedi alkatrészek biztosításával ismét megerősíti a Scuderia Ferrarival fennálló 70 éves együttműködését.
Tizedik alkalommal szervezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 5-6-án, Egerben. A tervdokumentációt ötvenkét csapat készítette el sikeresen, így félszáznál több jármű állhat rajthoz az egyetemisták jubileumi futamán.
A Forma-1 versenyeken - ahol a legkisebb részlet is számít - a súly, a súrlódás és a váratlan meghibásodások a kimagasló teljesítmény legnagyobb ellenségei. Az SKF folyamatosan nagyon speciális munkát végez az ágazat számára, és régóta nyújt kiváló megoldásokat a kiemelkedő teljesítmény elősegítésére.
Van valami, amivel a Haas minden ügyfele tisztában van: Bárhol is rendezzenek Forma–1-es futamot, szinte biztos, hogy a közelében található egy Haas gyári képviselet (HFO) is. A 2016-os Forma–1-es idény alatt a nemzeti HFO-k, amelyek közül sokan a 21 versenypálya közelében találhatók, nyílt napokat, közvetítéseket és versenylátogatásokat szerveznek. Az ügyfeleknek ilyenkor lehetőségük nyílik arra, hogy átéljék a Haas F1 Team bemutatkozó szezonjának izgalmait.
Éves előadássorozatát indította el az Aventics Hungary Kft., melynek keretében olyan hazai- és határon túli felsőoktatási intézményeket látogat meg a cég, ahol műszaki mérnökképzés folyik. Az egyetemi roadshow-n a pneumatikus technológia mellett, a diákok bepillanthatnak a léghajtányok izgalmas világába, valamint megismerkedhetnek a pneumobilok jövő évi, tizedik nagyversenyének hivatalos kiírásával is.
Hatalmas fesztiválhangulat, az idei évad leglátványosabb futamai, nagyon sok család, szórakoztató gyermekprogramok és természetesen Kiss Norbi lenyűgöző sikerei. Ilyen volt az idei mogyoródi Kamion EB és Fesztivál augusztus 27-28. hétvégéjén.
A tavalyi év sikereit követően 2016. augusztus 27-28. között ismét a Hungaroringen szurkolhatunk Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnknek. Az izgalmas versenyeket hangulatos családi programok, koncertek és egy látványos betétfutam, a BlancPain GT Series teszi még színesebbé.
Számos izgalmas csatát hozott a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, amelyet május 6-7-én rendeztek Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek seregszemléjén hat ország, negyvenhét csapata mérte össze tudását. A versenyen magyar siker született: az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a Budapesti Műszaki Egyetem "Műszakik Kanóc Team" csapata nyerte, miután több kategóriában is élen végzett.
Az elmúlt hétvégén immár kilencedik alkalommal rendezték meg az egri Érsekkertben a léghajtányok nemzetközi versenyét, amelyen 6 ország – köztük Magyarország – 26 egyetemének 47 csapata vett részt.
Negyvenhét levegővel hajtott jármű indulhat a hétvégi IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyen. Közel félszáz mérnökcsapat bizonyította bemutatkozó videóval, hogy pneumobiljuk üzemképes állapotban várja a május 6-7-i nagy megmérettetést. A járművek építése és a finomra hangolások szinte még mindenhol zajlanak, hogy izgalmas csatában dőlhessen el az egri Érsekkertben, hogy melyik csapat lesz 2016-ban a legügyesebb, valamint kié a legjobb idei léghajtány konstrukció.
Az Amber One Projekt projekt célja egy karbon kompozit utascellás, kerékagymotorral szerelt prototípus jármű megtervezése és a hozzá tartozó platform megépítése volt (elsősorban kutatási célból). A koncepció meghatározásánál fontos szerepet játszott az alacsony tömeg, a nagy teljesítmény, a megfelelő járműdinamika valamint a körülményekhez képest a biztonsági előírások betartása. A fejlesztés során (a specifikáció meghatározásától az autó teszteléséig) relatív nagy szabadságot kapott a csapat, ami magyarországi viszonylatban egyedülálló lehetőséget jelentett. A CAD-es tervezés PTC Creo 3.0-val történt.
„A HEIDENHAIN párbeszédes formátumával írt programok segítenek abban, hogy ne felejtsünk ki egyetlen fontos adatot sem – mert a hibaelhárítás rengeteg időt venne igénybe.” Christoph Nimmrichter, Pankl Racing Systems gépkezelője
Joe Carmody büszke a cég minden, a Nissan Motorsports (NISMO) számára végzett 3D nyomtatási munkára, de igazi szenvedélyét a közvetlen digitális gyártással készült alkatrészekben éli ki, amelyek az ötlet megfogalmazódásától számítva néha egy héten belül már a versenypályán bizonyítanak. Ott, ahol az abroncs az aszfalttal találkozik.
Az Oregon államban fekvő Albany 1943 óta számít kohászati fellegvárnak, amikor Franklin D. Roosevelt elnök a várost jelölte ki a cirkónium- és titánötvözetek kutatási színhelyéül. A Szövetségi Bányászati Hivatal határozata az extrém alkalmazásokhoz is megfelelő könnyűfém rendszerek tervezésének virágzó iparága számára adott lendületet.