"elektromos jármű" címke cikkei:

Mobil applikációval és új megbízásokkal erősít a Siemens (Cikk)

Siemens-töltőkkel bővül a németországi e-busz infrastruktúra. Egyablakos szolgáltatóvá lép elő a Siemens az e-töltés terén.

Az irodai és az otthoni töltés megoldása nyithatja meg az utat az elektromos autózás terjedése előtt (Cikk)

Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. Ez a Schneider Electric közelmúltban végzett kutatásából derült ki, melynek során vállalati döntéshozókat kérdeztek meg. A válaszadók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.

Kiderült, mennyire tekerik az elektromos autók kilométeróráját (Cikk)

A használtautó-piacon tapasztalható átláthatatlanság jelensége az elektromos gépjárművek egyre nagyobb elterjedésével sem változott. Sokan elektromos autókra váltanak a károsanyag-kibocsátás, illetve az üzemeltetési és karbantartási költségek csökkentése érdekében, ám a carVertical kutatásai szerint a különféle csalások, beleértve a kilométeróra-visszatekerést, az elektromos gépjárműveket is érintik.

Nemzetközi piacok karnyújtásnyira

Nemzetközi piacok karnyújtásnyira (Cikk)

Az iparágak gyökeres átalakulása, az emelkedő energiaárak, a rég nem látott inflációs számok és a klímaváltozás idején még fontosabbá vált, hogy naprakészek legyünk az ipari trendekkel és a vevői elvárásokkal. Jó hír is akad: Hannoverben erre egy időben, egy helyen is lehetőségünk akad!

Buborékok és kockázat – ilyen a modern akkumulátorgyártás

Buborékok és kockázat – ilyen a modern akkumulátorgyártás (Cikk)

A mobilitás forradalma szorosan összefügg azzal a kérdéssel, hogy melyik akkumulátortechnológia fenntartható, költséghatékony és elég biztonságos ahhoz, hogy tartósan alkalmazható legyen elektromos autókban és haszongépjárművekben, vagy éppen az elektromos kerékpárokban.

Kamionflották villamosítását gyorsítja a Siemens és a Volta Trucks együttműködése (Cikk)

A két vállalat kulcsrakész e-kamion flottákkal segítené a kibocsátásmentes szállítmányozást.

Új megoldások az emelkedő áramszámlák ellen (Cikk)

A klímaváltozás miatti szélsőséges időjárás, illetve a gyorsan emelkedő energiaköltségek hatalmas terhet jelentenek a háztartások számára, azonban otthonaink intelligenssé és fenntarthatóvá alakításával sokat tehetünk a problémák enyhítésére. Az, hogy pontos képünk legyen arról, hogy hogyan, mikor és hol használjuk az energiát, fontosabb, mint valaha, hiszen az emelkedő áramdíjak miatt a fogyasztók folyamatosan keresik a megtakarítási lehetőségeket. A Schneider Electric olyan új megoldásokat mutatott be az egyik legrangosabb ipari kiállításon, a Berlinben megrendezett IFA-n, amelyekkel éves szinten akár több mint 200 ezer forinttal is csökkenhet a háztartások fűtési költsége és minden eddiginél takarékosabban tölthetők otthon az elektromos autók is.

Hazánk legnagyobb e-busz-depójának töltését a Siemens biztosítja

Hazánk legnagyobb e-busz-depójának töltését a Siemens biztosítja (Cikk)

Nagyteljesítményű töltőberendezésekkel támogatja a kibocsátásmentes közösségi közlekedést a technológiai vállalat.

Az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok telepítéséig

Az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok telepítéséig (Cikk)

Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.

Elektromobilitás: új kihívások a tisztításban

Elektromobilitás: új kihívások a tisztításban (Cikk)

Az elektromobilitás és az autonóm vezetés az autóipar megatrendjei közé tartoznak. Ez azt eredményezi, hogy az alkatrészek, valamint a gyártási folyamatok változnak, és új, vagy megváltozott eljárások jelennek meg az alkatrész tisztításban.

Mit jelent az EU belsőégésű motorok piaci kivezetéséről szóló határozata az autógyártásban?

Mit jelent az EU belsőégésű motorok piaci kivezetéséről szóló határozata az autógyártásban? (Cikk)

A döntés csaknem végleges: 2035-től a belsőégésű motorral működő járművek forgalomba helyezése már nem engedélyezett az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy az autóipar gyártási létesítményeinek példátlan átalakítása előtt áll. Eközben a használt gépek piacán kiselejtezett berendezések ára magasra szökhet a szükséges beruházások egy részének finanszírozása érdekében.

Az e-mobilitás terjedéséből adódó lehetőségek

Az e-mobilitás terjedéséből adódó lehetőségek (Cikk)

A kombinált hajtástechnológiák és az e-mobilitás precíziós köszörülést igényelnek. A kiváló minőségű köszörűgépeket gyártó Fritz Studer AG termelékeny megmunkálási koncepciói és kiváló minőségű berendezései ideálisak ezekhez a követelményekhez.

Elektromos kisautó, mint „kapudrog”?

Elektromos kisautó, mint „kapudrog”? (Cikk)

Az Európai Unió 2050-re a karbonsemlegesség elérésének célját tűzte ki maga elé, és ennek érdekében az egész autópiacot markánsan átalakítaná. Ennek egyik mérföldköve, hogy a napokban az Európai Parlament megszavazta, 2035-től nem lehet új benzines és dízeles autókat eladni az EU területén. A villanymotorok forradalmáról szóló eddigi legkiterjedtebb törvényt már csak az Európai Tanácsnak kell jóváhagynia és életbe lép a szabályozás, amelytől azt várják, hogy felgyorsítja majd az elektromos modellekre való átállást.

Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen

Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen (Cikk)

A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő infrastruktúrájának megnövelése a cél.

Az akkumulátorgyártás automatizálása e-mobilitási alkalmazásokban

Az akkumulátorgyártás automatizálása e-mobilitási alkalmazásokban (Cikk)

Az elektromobilitási alkalmazásokhoz használt nagy teljesítményű akkumulátorokat nagymértékben automatizált folyamatokban gyártják. A gépek és üzemek hatékony felügyeletét számos, különböző mérési eljárást alkalmazó érzékelő biztosítja. A Pepperl+Fuchs több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban és az elektrotechnikában, így egy kézből tudja kínálni az akkumulátorgyártáshoz szükséges összes mérőműszert.

Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés

Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés (Cikk)

Új partnerrel erősít a Siemens az e-töltők következő generációjához.

Hogyan formálják a nehézségek az autóipar jövőjét?

Hogyan formálják a nehézségek az autóipar jövőjét? (Cikk)

Az elektromos autók piaca az autóipar egyre inkább növekvő ága. A növekedéshez számos tényező hozzájárul, nem csak a gazdaság és környezetvédelem, hiszen az alternatív energiaforrásokkal hajtott járművek iránti keresletet a helyi hatóságok is ösztönzik Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár az úgynevezett EV-k (electric vehicle/elektromos jármű) népszerűsége piacról piacra változik szerte a világon, kétségtelen, hogy növekszik, és valószínűleg továbbra is növekvő lesz ez a tendencia.

A Murata gyorstöltési megoldásai is elérhetők a Farnell kínálatában (Cikk)

A tervezőmérnökök a Murata az elektromos járművekhez kifejlesztett piacvezető infrastruktúra-optimalizálási megoldásaival maximalizálhatják a töltőrendszerek teljesítményét.

Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop

Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop (Cikk)

Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak.

A Farnell Würth Elektronikkal együttműködve támogatja az e-mobilitás fejlesztőit

A Farnell Würth Elektronikkal együttműködve támogatja az e-mobilitás fejlesztőit (Cikk)

Az elektronikai alkatrészek, termékek és megoldások globális forgalmazójaként ismert Farnell új kampányt indított a Würth Elektronik-kal együttműködve, hogy támogassa az e-mobilitás fejlesztői projektjeit.

A Kennametal a legkisebb tömegű szerszámmegoldást kínálja az elektromos járműgyártáshoz, csökkentve a beállítási és megmunkálási időt

A Kennametal a legkisebb tömegű szerszámmegoldást kínálja az elektromos járműgyártáshoz, csökkentve a beállítási és megmunkálási időt (Cikk)

Díjnyertes 3D-nyomtatott szerszám az állórész furatához, mindössze 7 kg, gyors szerszámcserét és rövid felfutási időt biztosít a megmunkáló központokban

Innováció az e-mobilitásban

Innováció az e-mobilitásban (Cikk)

A darmstadti székhelyű AKASOL cég elektromos és hibrid haszongépjárművekhez fejleszt és gyárt innovatív, moduláris nagy teljesítményű akkumulátorrendszereket. A nemzetközi autóiparnak megbízható és méretezhető teljesítményű akkumulátorokra van szüksége. A robusztus és kompakt, előre szerelt kábelekkel szállított CombiTac csatlakozók révén az AKASOL AG garantálni tudja az e-járművek energiatároló rendszereinek biztonságát.

Megnyílt Magyarország első, tisztán e-mobilitással foglalkozó gyára

Megnyílt Magyarország első, tisztán e-mobilitással foglalkozó gyára (Cikk)

A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.

E-forradalom a hulladékgyűjtésben és a logisztikában

E-forradalom a hulladékgyűjtésben és a logisztikában (Cikk)

Lényegesen olcsóbb üzemeltetés, kevesebb meghibásodási lehetőség és környezetbarát működés – többek között ezek jellemzik az Electromega Kft. által fejlesztett nehéz tehergépjárműveket. A már a hulladékgyűjtésben és a logisztikában is használt járművekhez a Schneider Electric folyadékhűtéses frekvenciaváltóját használták fel.

Merre tart a globális és a hazai autóipar?

Merre tart a globális és a hazai autóipar? (Cikk)

A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.

Elektromos autók vezeték nélküli töltése

Elektromos autók vezeték nélküli töltése (Cikk)

Manapság az elektromos járművek egyre népszerűbbek. Az elektromos motorok fokozatosan felváltják a hagyományos belső égésű motorokat, és a jövőben egyre több elektromos járművet fogunk látni az utcán. Az elektromos meghajtások fejlődésének okai közé tartoznak a világ számos országában bekövetkezett jogszabályi változások, amelyek egyre korlátozóbb intézkedéseket határoznak meg a belső égésű motorral felszerelt járművek üvegházhatású gáz-kibocsátására vonatkozóan. Ezenkívül egyre inkább tudatosul a világban a környezetvédelem és az éghajlatváltozás elleni küzdelem szükségessége is.

Zöld utat kaptak a hidrogénhajtású járművek (Cikk)

Egyből két oldalról is támogatást kaphat a fenntarthatóbb, környezetbarát gazdaság kialakítását célzó küzdelem. Az ipari gyártóbázisok, valamint raktár- és logisztikai központok szorgos “munkásainál”, a targoncáknál jöhet új korszak a hidrogénhajtású modellek megjelenésével. Egyrészt azért, mert a hagyományos targoncák évente akár 3 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a hidrogénes verziók pedig “kibocsátásmentesek”, pontosabban 1 kg hidrogén elfogyasztása után 5 liter vizet hoznak létre. Másrészt az üzemanyagcellás targoncák az elektromos társaikkal szemben sokkal gyorsabban feltölthetőek, így pedig hatékonyabbak. A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, és mobil hidrogénkutakat is tudnak biztosítani az ipari szereplők számára, így egyre több cég érdeklődik a járművek iránt.

Elektromosság az autóiparban

Elektromosság az autóiparban (Cikk)

A közvélekedés változása a globális felmelegedésről, valamint a tiszta környezet létrehozására és megőrzésére irányuló törekvések hatására világszerte olyan intézkedéseket hoztak, melyek miatt az autógyártóknak csökkenteniük kell a CO2-kibocsátást.

A Festo az elektromobilitás területén is növeli a forgalmát

A Festo az elektromobilitás területén is növeli a forgalmát (Cikk)

2020-ban a Festo 40 százalékkal tudta növelni az akkumulátorgyártáshoz használt gépek és rendszerek értékesítését. Az akkumulátorcella-gyártás és az e-jármű alkatrészek automatizálása iránti kereslet egyaránt növekszik. A Festo az elektromobilitásban nagyszerű lehetőségeket lát a további növekedésre.

Elektromotorok száraztisztítása a gépjárműiparban

Elektromotorok száraztisztítása a gépjárműiparban (Cikk)

A komplex elektromos gépcsoportok összeszerelésekor elkerülhetetlenek a szennyeződések. Az egyik neves gépjárműipari beszállító vállalatnál egy az Ecoclean cég által a specifikus felhasználói igényeknek megfelelően megtervezett száraztisztító berendezés gondoskodik arról, hogy a szennyrészecskék ne okozhassanak működési zavarokat a szervokormányok későbbi üzemeltetésekor. A messzemenően automatizált folyamat egyúttal igen rövid ütemidőket is lehetővé tesz.

A Schaeffler-csoport megkezdi az elektromos motorok sorozatgyártását

A Schaeffler-csoport megkezdi az elektromos motorok sorozatgyártását (Cikk)

A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.

Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása

Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása (Cikk)

A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.

Hozzon ki maximális teljesítményt az elektromos autójából!

Hozzon ki maximális teljesítményt az elektromos autójából! (Cikk)

Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.

Ez nem sci-fi: áramra áll át a Volkswagen

Ez nem sci-fi: áramra áll át a Volkswagen (Cikk)

A világ egyik legnagyobb autógyártója már a jövőre készül. Az elkövetkező években a Volkswagen radikálisan áttér az e-mobilitásra, és ebben a folyamatban a németországi Zwickauban működő gyár játszik majd kulcsszerepet. Az ID.3 modellel itt íródik ugyanis az elektromos autók új generációjának története. Amiben fontos szerep jut a Bystronic élhajlító gépeinek is.

Új Intesis átjáró az elektromos járművek töltőinek Modbus-alapú BMS-be történő integrálásához (Cikk)

A HMS Networks bemutatta az új Intesis™ protokollfordítót, amely lehetővé teszi az OCPP 1.6 alapú elektromos jármű töltők felügyeletét és vezérlését bármely Modbus alapú épületirányító rendszerből.

Tisztán elektromos autót gyártanak Kecskeméten

Tisztán elektromos autót gyártanak Kecskeméten (Cikk)

A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.

A Schaeffler is segíti az Német Túraautó Bajnokság elektromos jövőjét

A Schaeffler is segíti az Német Túraautó Bajnokság elektromos jövőjét (Cikk)

A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.

Az elektromos járművek forradalma már küszöbön áll

Az elektromos járművek forradalma már küszöbön áll (Cikk)

Ma ünnepeljük az elektromos járművek világnapját, ami jó alkalom arra, hogy számba vegyük az e-mobilitás történelmének fontosabb mérföldköveit, és megvizsgáljuk, milyen izgalmas jövőt tartogathat még számunkra ez a terület.

Bővült a TRUMPF zöld lézeres portfóliója

Bővült a TRUMPF zöld lézeres portfóliója (Cikk)

Az elektronika, a tömegkommunikáció és a felgyorsult ipari fejlesztések korában egyre nagyobb szerepet játszik az emberiség által legrégebben ismert fém. Az ipari fémek közül a súlyához viszonyítva a réz rendelkezik a legjobb elektromos és hővezetési tényezővel, ezenkívül jól formálható, korrózióálló, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az elektromobilitás térhódítása is a réz „kezére játszik”, hiszen egy akkumulátoros e-jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. Molnár Zsolt, a TRUMPF Hungary Kft. Lézertechnika Divízió értékesítő mérnöke a réz hegesztésére kifejlesztett legújabb lézerforrásokról beszélt a TechMonitornak.

Nyolc meglepő tény az elektromos autókról

Nyolc meglepő tény az elektromos autókról (Cikk)

Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.

Magánszemélyek pörgetik a hazai villanyautó-piacot

Magánszemélyek pörgetik a hazai villanyautó-piacot (Cikk)

Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.

Elrajtolt az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

Elrajtolt az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye (Cikk)

Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást számláló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér. A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E versenyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.

Belevágtak a munkába

Belevágtak a munkába (Cikk)

2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.

Folyamatos innovációval lehetünk piacvezetők

Folyamatos innovációval lehetünk piacvezetők (Cikk)

A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.

Kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be az ABB

Kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be az ABB (Cikk)

Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

A Rockwell Automation megnyitotta új, Electric Vehicle Innovation Center létesítményét a Szilikonvölgyben (Cikk)

A Rockwell Automation Electric Vehicle Innovation Center néven megnyitotta új, elektromos járművekhez kapcsolódó innovációkat elősegítő létesítményét a Szilícium-völgyben. A központ lehetőséget biztosít az autóipari startupok és gyártók számára, hogy megismerkedjenek azokkal a technológiákkal és szabványokkal, amelyek segítségével gyorsabban és kevesebb költséggel lesznek képesek piacra vinni megoldásaikat. A központba látogatók technológiai bemutatókat nézhetnek meg és új módszerekkel találkozhatnak, amelyekkel leküzdhetik a gyártásban rejlő kihívásokat.

Az e-mobilitás terjedése fokozatos, de ez előnyös a környezet szempontjából

Az e-mobilitás terjedése fokozatos, de ez előnyös a környezet szempontjából (Cikk)

Az átállás a belső égésű motorokról az elektromos járművekre fontos szerepet játszik az ember által előidézett klímaváltozás globális szintű mérséklésében. Ez az átmenet azonban nem mehet végbe egyik napról a másikra, hanem csak folyamatosan és ez ökológiailag indokolt is. Sok piacon, beleértve Kínát, Indiát, az Egyesült Államokat és Németországot is, az elektromos autók jelenleg és középtávon nem feltétlenül előnyösek a klímaváltozás tekintetében. Ehelyett akár 30%-al nagyobb CO2 kibocsátást is okozhatnak a belső égésű motorokhoz képest. Erre az eredményre jutott az egyik vezető globális autóipari beszállító, az SEG Automotive által készített átfogó piacértékelés. Az elemzés ingyenesen hozzáférhető egy fehér könyv formájában.

Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart

Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart (Cikk)

Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.

Villámtöltők a magyar utakon

Villámtöltők a magyar utakon (Cikk)

Az ABB három évre szóló megbízást kapott elektromos járművek töltésére szolgáló korszerű villámtöltők szállítására. Az E.ON magyarországi töltőállomásain felszerelt berendezésekkel az ABB az ország fenntarthatóbb közlekedésre történő átállását támogatja.

ABB – nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén (Cikk)

Budapest, 2015. március 17. – Az ABB konferenciát rendezett az e-mobilitás, ezen belül az elektromos járművek gyorstöltő infrastruktúrájának lehetőségeiről a témában érdekelt intézmények és vállalatok szakemberei számára. A rendezvény vendégelőadója volt Jarmo Tuisk, az elektromos mobilitási megoldásokkal foglalkozó NOW! Innovations igazgatója, korábban az Észtországi Gazdasági Minisztérium tagja, aki az Észtországban már két éve sikeresen működő gyorstöltő hálózat modelljét mutatta be.

Jönnek a hibridek!

Jönnek a hibridek! (Cikk)

Az év végétől állhat forgalomba Budapesten az a 28 dízel-elektromos meghajtású csuklós autóbusz, amelynek üzemeltetésére közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Kínai buszt tesztelnek Debrecenben

Kínai buszt tesztelnek Debrecenben (Cikk)

Teljesen akkumulátoros meghajtású, 12 méter hosszúságú, károsanyag-kibocsájtásmentes, 82 utas szállítására alkalmas autóbuszt tesztelnek Debrecenben. A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. két napig városi tesztüzemben próbálja ki a kínai BYD gyár eBus-12 típusú járművét, amely egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes.

Schneider + BMW = i3 + i8 (Cikk)

A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője és a BMW i bejelentette széles körű partneri együttműködését, amelynek célja a BMW i3 és BMW i8 elektromos autók töltésének és használatának megkönnyítése.

Bosch elektromos hajtásrendszerek (Cikk)

Leányvállalatot alakított lítium-ion akkumulátorok és elektromos hajtáslánc-rendszerek gyártására a Robert Bosch autóipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat.

Magyar elektromos busz (Cikk)

Kaposváron tesztelik majd azokat az elektromos buszokat, amelyeket az evopro csoport magyar mérnökei fejlesztettek ki. Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs tagozatának elnöke február 7-én állapodott meg erről Szita Károllyal, Kaposvár polgármesterével.

Tajvani kapcsolatok a láthatáron (Cikk)

Ígéretes tárgyalások folynak a magyar és tajvani cégek között, különösen az élelmiszeripar, az építészet, a környezetbarát építőipari megoldások és az elektromos járművek gyártása területén - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) annak kapcsán, hogy a napokban ülésezett a Magyar-Tajvani Üzleti Tanács Tajpejben.

Beköszöntött az e-mobilitás kora

Beköszöntött az e-mobilitás kora (Cikk)

Az energetikai és automatizálási cégcsoport, az ABB is jelen volt a Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) 59. Vándorgyűlésén, ahol Steven Dorresteijn, a cég vendégelőadója ismertette az elektromos járművek (EV) töltő-infrastruktúrájának jelenlegi helyzetét és jövőbeli irányát. Ami már tény: beköszöntött az elektromos járművek kora.

Az Egyesült Királyság első gyorstöltő hálózata (Cikk)

A Schneider Electric és az Engenie, az elektromos járművek töltőállomásainak piacvezető üzemeltetője megkezdték az Egyesült Királyság legelső gyorstöltő hálózatának történelmi jelentőségű bevezetését, melynek ellátását a Schneider Electric biztosítja. Az Egyesült Királyságban ez az első olyan projekt, amelynek keretein belül országszerte EVlink™ gyorstöltő egységeket telepítenek a Roadchef által üzemeltett autópálya menti benzinkutakon és pihenőhelyeken. A töltőállomásokon a sofőrök akár harminc perc alatt újratölthetik a lemerült akkumulátorokat.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
AUTOMATIZÁLÁS

Az elektromos megfogók elejtik a munkadarabot?

Lehet a vákuum is gazdaságos

Média Partnerek