Siemens-töltőkkel bővül a németországi e-busz infrastruktúra. Egyablakos szolgáltatóvá lép elő a Siemens az e-töltés terén.
Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. Ez a Schneider Electric közelmúltban végzett kutatásából derült ki, melynek során vállalati döntéshozókat kérdeztek meg. A válaszadók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.
A használtautó-piacon tapasztalható átláthatatlanság jelensége az elektromos gépjárművek egyre nagyobb elterjedésével sem változott. Sokan elektromos autókra váltanak a károsanyag-kibocsátás, illetve az üzemeltetési és karbantartási költségek csökkentése érdekében, ám a carVertical kutatásai szerint a különféle csalások, beleértve a kilométeróra-visszatekerést, az elektromos gépjárműveket is érintik.
Az iparágak gyökeres átalakulása, az emelkedő energiaárak, a rég nem látott inflációs számok és a klímaváltozás idején még fontosabbá vált, hogy naprakészek legyünk az ipari trendekkel és a vevői elvárásokkal. Jó hír is akad: Hannoverben erre egy időben, egy helyen is lehetőségünk akad!
A mobilitás forradalma szorosan összefügg azzal a kérdéssel, hogy melyik akkumulátortechnológia fenntartható, költséghatékony és elég biztonságos ahhoz, hogy tartósan alkalmazható legyen elektromos autókban és haszongépjárművekben, vagy éppen az elektromos kerékpárokban.
A két vállalat kulcsrakész e-kamion flottákkal segítené a kibocsátásmentes szállítmányozást.
A klímaváltozás miatti szélsőséges időjárás, illetve a gyorsan emelkedő energiaköltségek hatalmas terhet jelentenek a háztartások számára, azonban otthonaink intelligenssé és fenntarthatóvá alakításával sokat tehetünk a problémák enyhítésére. Az, hogy pontos képünk legyen arról, hogy hogyan, mikor és hol használjuk az energiát, fontosabb, mint valaha, hiszen az emelkedő áramdíjak miatt a fogyasztók folyamatosan keresik a megtakarítási lehetőségeket. A Schneider Electric olyan új megoldásokat mutatott be az egyik legrangosabb ipari kiállításon, a Berlinben megrendezett IFA-n, amelyekkel éves szinten akár több mint 200 ezer forinttal is csökkenhet a háztartások fűtési költsége és minden eddiginél takarékosabban tölthetők otthon az elektromos autók is.
Nagyteljesítményű töltőberendezésekkel támogatja a kibocsátásmentes közösségi közlekedést a technológiai vállalat.
Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.
Az elektromobilitás és az autonóm vezetés az autóipar megatrendjei közé tartoznak. Ez azt eredményezi, hogy az alkatrészek, valamint a gyártási folyamatok változnak, és új, vagy megváltozott eljárások jelennek meg az alkatrész tisztításban.
A döntés csaknem végleges: 2035-től a belsőégésű motorral működő járművek forgalomba helyezése már nem engedélyezett az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy az autóipar gyártási létesítményeinek példátlan átalakítása előtt áll. Eközben a használt gépek piacán kiselejtezett berendezések ára magasra szökhet a szükséges beruházások egy részének finanszírozása érdekében.
A kombinált hajtástechnológiák és az e-mobilitás precíziós köszörülést igényelnek. A kiváló minőségű köszörűgépeket gyártó Fritz Studer AG termelékeny megmunkálási koncepciói és kiváló minőségű berendezései ideálisak ezekhez a követelményekhez.
Az Európai Unió 2050-re a karbonsemlegesség elérésének célját tűzte ki maga elé, és ennek érdekében az egész autópiacot markánsan átalakítaná. Ennek egyik mérföldköve, hogy a napokban az Európai Parlament megszavazta, 2035-től nem lehet új benzines és dízeles autókat eladni az EU területén. A villanymotorok forradalmáról szóló eddigi legkiterjedtebb törvényt már csak az Európai Tanácsnak kell jóváhagynia és életbe lép a szabályozás, amelytől azt várják, hogy felgyorsítja majd az elektromos modellekre való átállást.
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő infrastruktúrájának megnövelése a cél.
Az elektromobilitási alkalmazásokhoz használt nagy teljesítményű akkumulátorokat nagymértékben automatizált folyamatokban gyártják. A gépek és üzemek hatékony felügyeletét számos, különböző mérési eljárást alkalmazó érzékelő biztosítja. A Pepperl+Fuchs több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban és az elektrotechnikában, így egy kézből tudja kínálni az akkumulátorgyártáshoz szükséges összes mérőműszert.
Új partnerrel erősít a Siemens az e-töltők következő generációjához.
Az elektromos autók piaca az autóipar egyre inkább növekvő ága. A növekedéshez számos tényező hozzájárul, nem csak a gazdaság és környezetvédelem, hiszen az alternatív energiaforrásokkal hajtott járművek iránti keresletet a helyi hatóságok is ösztönzik Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár az úgynevezett EV-k (electric vehicle/elektromos jármű) népszerűsége piacról piacra változik szerte a világon, kétségtelen, hogy növekszik, és valószínűleg továbbra is növekvő lesz ez a tendencia.
A tervezőmérnökök a Murata az elektromos járművekhez kifejlesztett piacvezető infrastruktúra-optimalizálási megoldásaival maximalizálhatják a töltőrendszerek teljesítményét.
Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak.
Az elektronikai alkatrészek, termékek és megoldások globális forgalmazójaként ismert Farnell új kampányt indított a Würth Elektronik-kal együttműködve, hogy támogassa az e-mobilitás fejlesztői projektjeit.
Díjnyertes 3D-nyomtatott szerszám az állórész furatához, mindössze 7 kg, gyors szerszámcserét és rövid felfutási időt biztosít a megmunkáló központokban
A darmstadti székhelyű AKASOL cég elektromos és hibrid haszongépjárművekhez fejleszt és gyárt innovatív, moduláris nagy teljesítményű akkumulátorrendszereket. A nemzetközi autóiparnak megbízható és méretezhető teljesítményű akkumulátorokra van szüksége. A robusztus és kompakt, előre szerelt kábelekkel szállított CombiTac csatlakozók révén az AKASOL AG garantálni tudja az e-járművek energiatároló rendszereinek biztonságát.
A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.
Lényegesen olcsóbb üzemeltetés, kevesebb meghibásodási lehetőség és környezetbarát működés – többek között ezek jellemzik az Electromega Kft. által fejlesztett nehéz tehergépjárműveket. A már a hulladékgyűjtésben és a logisztikában is használt járművekhez a Schneider Electric folyadékhűtéses frekvenciaváltóját használták fel.
A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
Manapság az elektromos járművek egyre népszerűbbek. Az elektromos motorok fokozatosan felváltják a hagyományos belső égésű motorokat, és a jövőben egyre több elektromos járművet fogunk látni az utcán. Az elektromos meghajtások fejlődésének okai közé tartoznak a világ számos országában bekövetkezett jogszabályi változások, amelyek egyre korlátozóbb intézkedéseket határoznak meg a belső égésű motorral felszerelt járművek üvegházhatású gáz-kibocsátására vonatkozóan. Ezenkívül egyre inkább tudatosul a világban a környezetvédelem és az éghajlatváltozás elleni küzdelem szükségessége is.
Egyből két oldalról is támogatást kaphat a fenntarthatóbb, környezetbarát gazdaság kialakítását célzó küzdelem. Az ipari gyártóbázisok, valamint raktár- és logisztikai központok szorgos “munkásainál”, a targoncáknál jöhet új korszak a hidrogénhajtású modellek megjelenésével. Egyrészt azért, mert a hagyományos targoncák évente akár 3 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a hidrogénes verziók pedig “kibocsátásmentesek”, pontosabban 1 kg hidrogén elfogyasztása után 5 liter vizet hoznak létre. Másrészt az üzemanyagcellás targoncák az elektromos társaikkal szemben sokkal gyorsabban feltölthetőek, így pedig hatékonyabbak. A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, és mobil hidrogénkutakat is tudnak biztosítani az ipari szereplők számára, így egyre több cég érdeklődik a járművek iránt.
A közvélekedés változása a globális felmelegedésről, valamint a tiszta környezet létrehozására és megőrzésére irányuló törekvések hatására világszerte olyan intézkedéseket hoztak, melyek miatt az autógyártóknak csökkenteniük kell a CO2-kibocsátást.
2020-ban a Festo 40 százalékkal tudta növelni az akkumulátorgyártáshoz használt gépek és rendszerek értékesítését. Az akkumulátorcella-gyártás és az e-jármű alkatrészek automatizálása iránti kereslet egyaránt növekszik. A Festo az elektromobilitásban nagyszerű lehetőségeket lát a további növekedésre.
A komplex elektromos gépcsoportok összeszerelésekor elkerülhetetlenek a szennyeződések. Az egyik neves gépjárműipari beszállító vállalatnál egy az Ecoclean cég által a specifikus felhasználói igényeknek megfelelően megtervezett száraztisztító berendezés gondoskodik arról, hogy a szennyrészecskék ne okozhassanak működési zavarokat a szervokormányok későbbi üzemeltetésekor. A messzemenően automatizált folyamat egyúttal igen rövid ütemidőket is lehetővé tesz.
A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.
A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.
Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.
A világ egyik legnagyobb autógyártója már a jövőre készül. Az elkövetkező években a Volkswagen radikálisan áttér az e-mobilitásra, és ebben a folyamatban a németországi Zwickauban működő gyár játszik majd kulcsszerepet. Az ID.3 modellel itt íródik ugyanis az elektromos autók új generációjának története. Amiben fontos szerep jut a Bystronic élhajlító gépeinek is.
A HMS Networks bemutatta az új Intesis™ protokollfordítót, amely lehetővé teszi az OCPP 1.6 alapú elektromos jármű töltők felügyeletét és vezérlését bármely Modbus alapú épületirányító rendszerből.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.
Ma ünnepeljük az elektromos járművek világnapját, ami jó alkalom arra, hogy számba vegyük az e-mobilitás történelmének fontosabb mérföldköveit, és megvizsgáljuk, milyen izgalmas jövőt tartogathat még számunkra ez a terület.
Az elektronika, a tömegkommunikáció és a felgyorsult ipari fejlesztések korában egyre nagyobb szerepet játszik az emberiség által legrégebben ismert fém. Az ipari fémek közül a súlyához viszonyítva a réz rendelkezik a legjobb elektromos és hővezetési tényezővel, ezenkívül jól formálható, korrózióálló, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az elektromobilitás térhódítása is a réz „kezére játszik”, hiszen egy akkumulátoros e-jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. Molnár Zsolt, a TRUMPF Hungary Kft. Lézertechnika Divízió értékesítő mérnöke a réz hegesztésére kifejlesztett legújabb lézerforrásokról beszélt a TechMonitornak.
Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást számláló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér. A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E versenyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.
2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
A Rockwell Automation Electric Vehicle Innovation Center néven megnyitotta új, elektromos járművekhez kapcsolódó innovációkat elősegítő létesítményét a Szilícium-völgyben. A központ lehetőséget biztosít az autóipari startupok és gyártók számára, hogy megismerkedjenek azokkal a technológiákkal és szabványokkal, amelyek segítségével gyorsabban és kevesebb költséggel lesznek képesek piacra vinni megoldásaikat. A központba látogatók technológiai bemutatókat nézhetnek meg és új módszerekkel találkozhatnak, amelyekkel leküzdhetik a gyártásban rejlő kihívásokat.
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromos járművekre fontos szerepet játszik az ember által előidézett klímaváltozás globális szintű mérséklésében. Ez az átmenet azonban nem mehet végbe egyik napról a másikra, hanem csak folyamatosan és ez ökológiailag indokolt is. Sok piacon, beleértve Kínát, Indiát, az Egyesült Államokat és Németországot is, az elektromos autók jelenleg és középtávon nem feltétlenül előnyösek a klímaváltozás tekintetében. Ehelyett akár 30%-al nagyobb CO2 kibocsátást is okozhatnak a belső égésű motorokhoz képest. Erre az eredményre jutott az egyik vezető globális autóipari beszállító, az SEG Automotive által készített átfogó piacértékelés. Az elemzés ingyenesen hozzáférhető egy fehér könyv formájában.
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
Az ABB három évre szóló megbízást kapott elektromos járművek töltésére szolgáló korszerű villámtöltők szállítására. Az E.ON magyarországi töltőállomásain felszerelt berendezésekkel az ABB az ország fenntarthatóbb közlekedésre történő átállását támogatja.
Budapest, 2015. március 17. – Az ABB konferenciát rendezett az e-mobilitás, ezen belül az elektromos járművek gyorstöltő infrastruktúrájának lehetőségeiről a témában érdekelt intézmények és vállalatok szakemberei számára. A rendezvény vendégelőadója volt Jarmo Tuisk, az elektromos mobilitási megoldásokkal foglalkozó NOW! Innovations igazgatója, korábban az Észtországi Gazdasági Minisztérium tagja, aki az Észtországban már két éve sikeresen működő gyorstöltő hálózat modelljét mutatta be.
Az év végétől állhat forgalomba Budapesten az a 28 dízel-elektromos meghajtású csuklós autóbusz, amelynek üzemeltetésére közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Teljesen akkumulátoros meghajtású, 12 méter hosszúságú, károsanyag-kibocsájtásmentes, 82 utas szállítására alkalmas autóbuszt tesztelnek Debrecenben. A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. két napig városi tesztüzemben próbálja ki a kínai BYD gyár eBus-12 típusú járművét, amely egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője és a BMW i bejelentette széles körű partneri együttműködését, amelynek célja a BMW i3 és BMW i8 elektromos autók töltésének és használatának megkönnyítése.
Leányvállalatot alakított lítium-ion akkumulátorok és elektromos hajtáslánc-rendszerek gyártására a Robert Bosch autóipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat.
Kaposváron tesztelik majd azokat az elektromos buszokat, amelyeket az evopro csoport magyar mérnökei fejlesztettek ki. Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs tagozatának elnöke február 7-én állapodott meg erről Szita Károllyal, Kaposvár polgármesterével.
Ígéretes tárgyalások folynak a magyar és tajvani cégek között, különösen az élelmiszeripar, az építészet, a környezetbarát építőipari megoldások és az elektromos járművek gyártása területén - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) annak kapcsán, hogy a napokban ülésezett a Magyar-Tajvani Üzleti Tanács Tajpejben.
Az energetikai és automatizálási cégcsoport, az ABB is jelen volt a Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) 59. Vándorgyűlésén, ahol Steven Dorresteijn, a cég vendégelőadója ismertette az elektromos járművek (EV) töltő-infrastruktúrájának jelenlegi helyzetét és jövőbeli irányát. Ami már tény: beköszöntött az elektromos járművek kora.
A Schneider Electric és az Engenie, az elektromos járművek töltőállomásainak piacvezető üzemeltetője megkezdték az Egyesült Királyság legelső gyorstöltő hálózatának történelmi jelentőségű bevezetését, melynek ellátását a Schneider Electric biztosítja. Az Egyesült Királyságban ez az első olyan projekt, amelynek keretein belül országszerte EVlink™ gyorstöltő egységeket telepítenek a Roadchef által üzemeltett autópálya menti benzinkutakon és pihenőhelyeken. A töltőállomásokon a sofőrök akár harminc perc alatt újratölthetik a lemerült akkumulátorokat.