A CATL stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Shandong Hi-speed Group vállalattal, melynek értelmében a két fél olyan új és innovatív energetikai megoldások kidolgozásában működik együtt, mint az elektromos nehéz-tehergépjárművek akkumulátorcseréje és a megújuló alapú áramtermelés. A megállapodást Wang Qifeng, a Shandong Hi-speed Group elnöke és Dr. Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója írta alá szeptember 12-én.
A vállalat távdiagnosztikával és expresszellátási szolgáltatással teszi gyorsabbá és hatékonyabbá az e-mobilitási szervizportfolióját.
Megélt- és közösségi e-mobilitás címmel rendezett kerekasztal beszélgetést az ABB az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja alkalmából, amelyen a szakma és a felhasználók képviselői is részt vettek.
Az elektromos járművek gyártóinak sikere és hírneve az akkumulátorok biztonságos és hibátlan működésétől is függ. A HAHN Automation Group ezért kifejlesztett egy akkumulátortesztelőt, amely teljesen automatikusan elvégzi a mobil energiatároló egységek teljes körű vizsgálatát. Az optikai és szivárgásvizsgálatok központi egysége egy 3 tengelyes portál, amely a Festo elektromos hajtásaiból áll.
Az element14 közösség két közelgő webináriumot tart az iskolakezdés idején: a Seamless Power Integration: Ensuring the Safe Operation of Test & Measurement Racks program szeptember 7-én 16 órakor, a The Tech Driving Bi-directional EV Charging program pedig szeptember 11-én, 18 órakor veszi kezdetét.
Az idei első félévben egy elektromos autó volt a legnépszerűbb típus Európában, Kínában pedig éves összevetésben 44 százalékkal nőtt a kereslet a tisztán elektromos és hibrid járművek iránt. Ezek az adatok is jól mutatják, hogy az e-autók egyre inkább meghódítják az utakat, azonban a gyorsan bővülő állomány komoly kihívásokat is tartogat, a hirtelen megugró energiaigényt például intelligens töltőrendszerek segíthetnek menedzselni.
Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. Ez a Schneider Electric közelmúltban végzett kutatásából derült ki, melynek során vállalati döntéshozókat kérdeztek meg. A válaszadók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.
A használtautó-piacon tapasztalható átláthatatlanság jelensége az elektromos gépjárművek egyre nagyobb elterjedésével sem változott. Sokan elektromos autókra váltanak a károsanyag-kibocsátás, illetve az üzemeltetési és karbantartási költségek csökkentése érdekében, ám a carVertical kutatásai szerint a különféle csalások, beleértve a kilométeróra-visszatekerést, az elektromos gépjárműveket is érintik.
Az iparágak gyökeres átalakulása, az emelkedő energiaárak, a rég nem látott inflációs számok és a klímaváltozás idején még fontosabbá vált, hogy naprakészek legyünk az ipari trendekkel és a vevői elvárásokkal. Jó hír is akad: Hannoverben erre egy időben, egy helyen is lehetőségünk akad!
Teljesen elektromos autókból álló flottára tér át a Schneider Electric, Magyarország élen jár a folyamatban. Globális szinten 2030-ig tervezik, hogy minden hagyományos motorral szerelt gépkocsit lecserélnek, de ez hazánkban akár előbb is megvalósulhat. Az áttérés az e-autózásra gyökeres szemléletváltást is jelent, ezt segítik otthoni töltőberendezéssel, hozzájárulással a töltés költségéhez és vezetéstechnikai tréninggel is. A tervek szerint a Schneider Electric gépjárműflottájának negyedét jövő év közepére már teljesen elektromos autók adják Magyarországon, az első nagyobb keretet éppen a napokban veszik át.
A mobilitás forradalma szorosan összefügg azzal a kérdéssel, hogy melyik akkumulátortechnológia fenntartható, költséghatékony és elég biztonságos ahhoz, hogy tartósan alkalmazható legyen elektromos autókban és haszongépjárművekben, vagy éppen az elektromos kerékpárokban.
Az elektromobilitásra való átállás során az autógyártóknak három kulcstényezőt kell figyelembe venniük: a vásárlói igények kielégítése, a gyártási költségek csökkentése, valamint a környezetvédelmi szempontok.
A BMW Group jövőképét nem csak a vezetési élmény folyamatos fejlesztése, hanem nagyratörő fenntarthatósági törekvések is meghatározzák. Az autóipari csúcsvállalatnál úgy vélik, mindkét cél elérésének kulcsa az innovációban rejlik.
A lemezmegmunkálásban technológiai éllovasnak számító TRUMPF a stuttgarti Battery Show Europe szakkiállításon mutatta be a lítiumion-akkumulátorok gyártásának teljes folyamatláncához kifejlesztett lézerrendszereit. A portfólió a teljes spektrumot képes kiszolgálni az elektródagyártástól a cellák nagyobb egységekbe történő összekapcsolásán át a kész akkumulátorcsomagok létrehozásáig.
Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.
Az elektromobilitás és az autonóm vezetés az autóipar megatrendjei közé tartoznak. Ez azt eredményezi, hogy az alkatrészek, valamint a gyártási folyamatok változnak, és új, vagy megváltozott eljárások jelennek meg az alkatrész tisztításban.
A BMW Group rendkívül rugalmas gyártási hálózatának és az intelligens járműarchitektúráknak köszönhetően 2023-ra nagyjából egy tucat, teljesen elektromos BMW-modellel találkozhatunk az utakon. A már forgalomban lévő BMW i3, MINI Cooper SE és BMW iX3 mellett még idén megjelennek a BMW iX és BMW i4 modellek is. A következő években először a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 teljesen elektromos változatai érkeznek, amiket a MINI Countryman, a BMW 7-es sorozat követ majd a sorban.
A döntés csaknem végleges: 2035-től a belsőégésű motorral működő járművek forgalomba helyezése már nem engedélyezett az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy az autóipar gyártási létesítményeinek példátlan átalakítása előtt áll. Eközben a használt gépek piacán kiselejtezett berendezések ára magasra szökhet a szükséges beruházások egy részének finanszírozása érdekében.
A kombinált hajtástechnológiák és az e-mobilitás precíziós köszörülést igényelnek. A kiváló minőségű köszörűgépeket gyártó Fritz Studer AG termelékeny megmunkálási koncepciói és kiváló minőségű berendezései ideálisak ezekhez a követelményekhez.
Az Európai Unió 2050-re a karbonsemlegesség elérésének célját tűzte ki maga elé, és ennek érdekében az egész autópiacot markánsan átalakítaná. Ennek egyik mérföldköve, hogy a napokban az Európai Parlament megszavazta, 2035-től nem lehet új benzines és dízeles autókat eladni az EU területén. A villanymotorok forradalmáról szóló eddigi legkiterjedtebb törvényt már csak az Európai Tanácsnak kell jóváhagynia és életbe lép a szabályozás, amelytől azt várják, hogy felgyorsítja majd az elektromos modellekre való átállást.
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő infrastruktúrájának megnövelése a cél.
Az elektromobilitási alkalmazásokhoz használt nagy teljesítményű akkumulátorokat nagymértékben automatizált folyamatokban gyártják. A gépek és üzemek hatékony felügyeletét számos, különböző mérési eljárást alkalmazó érzékelő biztosítja. A Pepperl+Fuchs több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban és az elektrotechnikában, így egy kézből tudja kínálni az akkumulátorgyártáshoz szükséges összes mérőműszert.
Új partnerrel erősít a Siemens az e-töltők következő generációjához.
Az elektromos autók piaca az autóipar egyre inkább növekvő ága. A növekedéshez számos tényező hozzájárul, nem csak a gazdaság és környezetvédelem, hiszen az alternatív energiaforrásokkal hajtott járművek iránti keresletet a helyi hatóságok is ösztönzik Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár az úgynevezett EV-k (electric vehicle/elektromos jármű) népszerűsége piacról piacra változik szerte a világon, kétségtelen, hogy növekszik, és valószínűleg továbbra is növekvő lesz ez a tendencia.
A tervezőmérnökök a Murata az elektromos járművekhez kifejlesztett piacvezető infrastruktúra-optimalizálási megoldásaival maximalizálhatják a töltőrendszerek teljesítményét.
Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak.
Az elektronikai alkatrészek, termékek és megoldások globális forgalmazójaként ismert Farnell új kampányt indított a Würth Elektronik-kal együttműködve, hogy támogassa az e-mobilitás fejlesztői projektjeit.
Díjnyertes 3D-nyomtatott szerszám az állórész furatához, mindössze 7 kg, gyors szerszámcserét és rövid felfutási időt biztosít a megmunkáló központokban
Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások. Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.
A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.
A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.
A Tesla autóit gyakran említik példaként arra, hogy az elektromos járműveknek nincs szükségük többszörös áttételre vagy kettős erőátvitelre. Kivéve persze az összes modellt, amelynek van. A többáttételes EV-k trendjének erősödésével Mats Wennmo, a globális fémforgácsolási vezető Sandvik Coromant termékmenedzsere elmagyarázza, hogy a nagyteljesítményű foghántolásnak nevezett folyamat miként segíthet az EV-gyártóknak lépést tartani, de jelentősen csökkentett megmunkálási idővel.
Manapság az elektromos járművek egyre népszerűbbek. Az elektromos motorok fokozatosan felváltják a hagyományos belső égésű motorokat, és a jövőben egyre több elektromos járművet fogunk látni az utcán. Az elektromos meghajtások fejlődésének okai közé tartoznak a világ számos országában bekövetkezett jogszabályi változások, amelyek egyre korlátozóbb intézkedéseket határoznak meg a belső égésű motorral felszerelt járművek üvegházhatású gáz-kibocsátására vonatkozóan. Ezenkívül egyre inkább tudatosul a világban a környezetvédelem és az éghajlatváltozás elleni küzdelem szükségessége is.
2020-ban a Festo 40 százalékkal tudta növelni az akkumulátorgyártáshoz használt gépek és rendszerek értékesítését. Az akkumulátorcella-gyártás és az e-jármű alkatrészek automatizálása iránti kereslet egyaránt növekszik. A Festo az elektromobilitásban nagyszerű lehetőségeket lát a további növekedésre.
A komplex elektromos gépcsoportok összeszerelésekor elkerülhetetlenek a szennyeződések. Az egyik neves gépjárműipari beszállító vállalatnál egy az Ecoclean cég által a specifikus felhasználói igényeknek megfelelően megtervezett száraztisztító berendezés gondoskodik arról, hogy a szennyrészecskék ne okozhassanak működési zavarokat a szervokormányok későbbi üzemeltetésekor. A messzemenően automatizált folyamat egyúttal igen rövid ütemidőket is lehetővé tesz.
A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.
Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.
A világ egyik legnagyobb autógyártója már a jövőre készül. Az elkövetkező években a Volkswagen radikálisan áttér az e-mobilitásra, és ebben a folyamatban a németországi Zwickauban működő gyár játszik majd kulcsszerepet. Az ID.3 modellel itt íródik ugyanis az elektromos autók új generációjának története. Amiben fontos szerep jut a Bystronic élhajlító gépeinek is.
A HMS Networks bemutatta az új Intesis™ protokollfordítót, amely lehetővé teszi az OCPP 1.6 alapú elektromos jármű töltők felügyeletét és vezérlését bármely Modbus alapú épületirányító rendszerből.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
Kihívásokkal teli időket él át a járműipar. A hajtáslánc villamosítása – ami mind az OEM-gyártók, mind a beszállítók részéről paradigmaváltást igényel – valószínűleg a legnagyobb kihívást testesíti meg az autóipar számára, annak teljes történelme alatt. Az általában meglehetősen egyszerű erőátviteli rendszert használó akkumulátoros járművek térhódítása ellenére számos tényező mutat abba az irányba, hogy a belátható jövőben a hibrid technológia számít majd a meghatározó erőforrásnak. A szigorodó előírások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az általános klímavédelmi célok érdekében a belső égésű motoroknak és az erőátviteli rendszereknek is fejlődniük kell.
A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.
Ma ünnepeljük az elektromos járművek világnapját, ami jó alkalom arra, hogy számba vegyük az e-mobilitás történelmének fontosabb mérföldköveit, és megvizsgáljuk, milyen izgalmas jövőt tartogathat még számunkra ez a terület.
Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Nézze meg, hogy hol készülnek az elektromos autók vezetékeit gyártó kábelfeldolgozó gépek!
2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.
A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
A Rockwell Automation Electric Vehicle Innovation Center néven megnyitotta új, elektromos járművekhez kapcsolódó innovációkat elősegítő létesítményét a Szilícium-völgyben. A központ lehetőséget biztosít az autóipari startupok és gyártók számára, hogy megismerkedjenek azokkal a technológiákkal és szabványokkal, amelyek segítségével gyorsabban és kevesebb költséggel lesznek képesek piacra vinni megoldásaikat. A központba látogatók technológiai bemutatókat nézhetnek meg és új módszerekkel találkozhatnak, amelyekkel leküzdhetik a gyártásban rejlő kihívásokat.
Az innovatív technológiák terén vezető ABB és a Porsche Japan együttműködésre lép, hogy speciális, nagyteljesítményű töltőt fejlesszenek ki a Porsche elektromos meghajtású járműveihez Japánban.
Az ABB olyan távvezérelhető, kompakt, fali DC töltőt mutatott be az e-mobilitás kiemelkedő eseményén Münchenben, amely nagy teljesítménnyel képes közvetlenül a jármű akkumulátorát tölteni.
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromos járművekre fontos szerepet játszik az ember által előidézett klímaváltozás globális szintű mérséklésében. Ez az átmenet azonban nem mehet végbe egyik napról a másikra, hanem csak folyamatosan és ez ökológiailag indokolt is. Sok piacon, beleértve Kínát, Indiát, az Egyesült Államokat és Németországot is, az elektromos autók jelenleg és középtávon nem feltétlenül előnyösek a klímaváltozás tekintetében. Ehelyett akár 30%-al nagyobb CO2 kibocsátást is okozhatnak a belső égésű motorokhoz képest. Erre az eredményre jutott az egyik vezető globális autóipari beszállító, az SEG Automotive által készített átfogó piacértékelés. Az elemzés ingyenesen hozzáférhető egy fehér könyv formájában.
Az elektromos autók száma az idén Németországban meghaladja majd a 200 ezret. Ugyanakkor a 2020-ra várt egymilliós darabszámot várhatóan csak két év késéssel, 2022-ben érik el – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése.
Az ABB otthon és munkahelyeken egyaránt könnyen telepíthető, AC fali töltőkből álló termékcsaláddal bővíti a töltési megoldásokból álló portfólióját.
Napjainkban mintegy 4 milliárd ember él városokban, és az ENSZ becslései szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik a nagyobb településeken élők száma, 66 százalékra növelve ezzel a városlakók arányát. Az urbanizáció térnyerésével párhuzamosan maguk a városok és a külvárosok is jelentős változáson mennek keresztül, hogy fenntartható életkörülményeket biztosíthassanak lakóiknak. Az átalakulás két alappillére az energia és a közlekedés, amelyek esetében szintén komoly korszerűsítésekre van szükség, hogy elkerüljük a környezetszennyezést és túlzsúfoltságot. A Schneider Electric azokban a fejlesztésekben látja a jövőt, amelyek elősegítik az elektromos autók tulajdonosai és az energiaszolgáltatók közötti együttműködést, és ezzel új üzleti modelleket teremtenek az okos városokhoz.
A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.
Az autóiparban erős elmozdulás tapasztalható az elektromobilitás irányába. Az előrejelzésekben szereplő számok és határidők változnak, de abban közmegegyezés van, hogy 2025-től számottevő növekedés várható a regisztrált elektromos gépjárművek számában. Az elektromos autók piaci térhódítása jelentősen növeli a könnyűfém öntvények iránti keresletet is. A könnyűfémek használata csökkenti a jármű súlyát, ami így nagyobb távolságok megtételére lesz képes. A közelgő strukturális változás nagy lehetőség az alumíniumöntvényeket gyártó cégek számára. Milyen stratégiát követhetnek? Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, csökkenteniük kell az öntvények előállítási költségét.
A tisztán elektromos hajtású (EV) és a hibrid járművek gyorsan törnek előre. Míg a „hagyományos” autók továbbra is uralják a piacot, a szén-dioxid-kibocsátás és a szállópor csökkentésére irányuló erőfeszítések felgyorsítják ezeknek az „alternatív” járműveknek az előtérbe kerülését.
Az Óbudai Egyetem az első magyarországi felsőoktatási intézmény, amely állami támogatással vásárolt elektromos autót. A környezettudatos szemlélet elterjesztését az egyetemkiemelt feladatának tartja, hallgatói is számos innovatív környezetbarát műszaki megoldást fejlesztettek, fejlesztenek ki. A nemzetgazdasági miniszter által átadott elektromos autót a közlekedésen kívül oktatási célokra is használja az egyetem, a villamosmérnök hallgatók számára valós mérések végzését teszi lehetővé. Az eseményen több olyan környezettudatos hallgatói innovációt is bemutattak, amelyek szakmai versenyeken, pályázatokon elismerésben részesültek.
A SPAR-csoport elektromosautó-töltő állomást telepített a soproni INTERSPAR parkolójába. A vállalat a következő években több hipermarketénél helyez majd üzembe hasonló eszközöket, amelyekkel vásárlás közben bármilyen típusú villanyautót fel lehet tölteni.
Az ABB három évre szóló megbízást kapott elektromos járművek töltésére szolgáló korszerű villámtöltők szállítására. Az E.ON magyarországi töltőállomásain felszerelt berendezésekkel az ABB az ország fenntarthatóbb közlekedésre történő átállását támogatja.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője és a Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (ELMŰ Nyrt.) bejelentették együttműködési megállapodásukat. Az ELMŰ 2015 szeptemberében indított tendert falra szerelhető töltőállomásokra vonatkozóan.
Lezárult a Siemens Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának (BME VIK) közös kutatás-fejlesztési projektje. A két és fél éves együttműködés Magyarország Kormányának támogatásával, illetve a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg. A közel 300 milliós projekt a teljesítményelektronika és az elektromos közlekedés területén az előzetes várakozásokat is felülmúló eredményekkel zárult 2015. június 30-án.
Az Apple több száz fős mérnöki gárdával dolgozik elektromos autó kifejlesztésén egy titkos kaliforniai helyszínen - számolt be az appleinsider.com hírportál a Wall Street Journal értesülésére hivatkozva.
Megállíthatatlanul tör előre a járművek hajtásrendszereinek elektromossá alakítása, és ezen az éppen alacsony olajárak sem változtatnak – mondta Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke a Bochumban rendezett Car Symposiumon.
Elektromos hajtású kommunális hulladékgyűjtő autó prototípusát fejlesztették ki a Debreceni Egyetem (DE) műszaki karán csaknem 440 millió forint európai uniós és hazai központi költségvetési támogatással - jelentette be Szűcs Edit, a kar dékánja hétfőn sajtótájékoztatón.
A Tesla Motors gyárat épít Európában mihelyt az éves eladások elérik a 160 ezret a régióban - közölte Elon Musk vezérigazgató az Automotive News Europe hírportállal a Tesla Model S első példányainak átadásakor brit vevőknek Londonban.
A BMW i3-ban megtalálhatóak a BASF alapanyagai és konstrukciós megoldásai: Újfajta ülésszerkezet az Ultramid® (PA) anyagból, multifunkcionális karosszériamerevítés az Ultradur® (PBT) anyag felhasználásával, önhordó hátsó üléskagyló az Elastolit® (PU) anyag alkalmazásával, valamint struktúramerevítő tetőkeret erősítés az Elastolit® D (PU) termékből.
A PwC Magyarország legfrissebb tanulmánya szerint 2023-ra az elektromos járművek futásteljesítménye éves szinten eléri a hagyományos hajtásúak jelenlegi futásteljesítményét. A realista forgatókönyv szerint 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthető gépjármű lehet ekkor Magyarországon.
A városi közlekedési szokások átalakulásával az elektromos járművek egyre inkább az első számú választást jelentik azoknak a városlakóknak, akik napi 20 kilométernél kevesebbet vezetnek. Az e-autók a hagyományos járműveknél nemcsak gazdaságosabbak, de környezetbarátabbak is, ezáltal ideális megoldást nyújtanak a közlekedés környezeti hatásainak csökkentésére.
Az Európai Parlament április 15-én első olvasatban elfogadta az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről szóló irányelvet. Az irányelv - bár az elfogadott szövegbe végül nem kerültek be a tervezetben szereplő célszámok arról, melyik országnak mennyi töltőpontot kell kiépítenie – a PwC Magyarország szakemberei szerint mégis jelentős lépés az elektromos és földgáz alapú közlekedés európai terjedésében.
A kormány környezetvédelem iránti elkötelezettségének egyértelmű üzeneteként értékelik az autópiac szereplői a készülő Jedlik Ányos-programot, azonban az elektromos autók magyarországi elterjedésében a különféle kedvezmények és megfelelő töltőállomás-hálózat mellett meghatározónak tartják azt is, hogy milyen áron lehet e-autót, illetve hozzá áramot vásárolni.
A következő 6 évben az ABB szállíthatja az új DENZA elektromos autóhoz az egyenáramú gyorstöltőket Kínában. A töltők prototípusát Magyarországon gyártották. Hazánkban az Istenhegyi úti MOL kúton található ABB gyorstöltő, amely mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre tölteni egy elektromos autó akkumulátorát.
Jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, és ez elképesztő hatást gyakorol a gépjárműiparra. Az egyik autógyártó szerint például három év múlva már olcsóbban állítanak elő elektromos járművet, mint egy belső égésű motorral felszerelt autót.
Az IBM már egészen jól áll az elektromos autók tesztelésében. Az ő modelljuk 500 kilométert megy egy tankolással.
Néhány hete már magyar rendszámmal is közlekedik a tavaly „Év autójának” választott, teljesen elektromos Nissan Leaf. A környezetbarát autót a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelője vásárolta, és kezeli a következő 4 évben. Az itthon csak jövő évtől elérhető újdonságot a flottakezelő az elektromos autók töltéséhez használt gyorstöltők piacán világszerte elismert ABB részére szerezte be Hollandiából.
Ingyen parkolhatnak a jövőben Győr belvárosában az elektromos meghajtású járművek, a hibrid autókat azonban egy utolsó pillanatban érkezett módosító indítvánnyal kizárták a lehetőségből.