A CATL stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Shandong Hi-speed Group vállalattal, melynek értelmében a két fél olyan új és innovatív energetikai megoldások kidolgozásában működik együtt, mint az elektromos nehéz-tehergépjárművek akkumulátorcseréje és a megújuló alapú áramtermelés. A megállapodást Wang Qifeng, a Shandong Hi-speed Group elnöke és Dr. Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója írta alá szeptember 12-én.
Az elektromos járművek gyártóinak sikere és hírneve az akkumulátorok biztonságos és hibátlan működésétől is függ. A HAHN Automation Group ezért kifejlesztett egy akkumulátortesztelőt, amely teljesen automatikusan elvégzi a mobil energiatároló egységek teljes körű vizsgálatát. Az optikai és szivárgásvizsgálatok központi egysége egy 3 tengelyes portál, amely a Festo elektromos hajtásaiból áll.
A mobilitás forradalma szorosan összefügg azzal a kérdéssel, hogy melyik akkumulátortechnológia fenntartható, költséghatékony és elég biztonságos ahhoz, hogy tartósan alkalmazható legyen elektromos autókban és haszongépjárművekben, vagy éppen az elektromos kerékpárokban.
Az elektromobilitásra való átállás során az autógyártóknak három kulcstényezőt kell figyelembe venniük: a vásárlói igények kielégítése, a gyártási költségek csökkentése, valamint a környezetvédelmi szempontok.
A lemezmegmunkálásban technológiai éllovasnak számító TRUMPF a stuttgarti Battery Show Europe szakkiállításon mutatta be a lítiumion-akkumulátorok gyártásának teljes folyamatláncához kifejlesztett lézerrendszereit. A portfólió a teljes spektrumot képes kiszolgálni az elektródagyártástól a cellák nagyobb egységekbe történő összekapcsolásán át a kész akkumulátorcsomagok létrehozásáig.
Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.
A BMW Group rendkívül rugalmas gyártási hálózatának és az intelligens járműarchitektúráknak köszönhetően 2023-ra nagyjából egy tucat, teljesen elektromos BMW-modellel találkozhatunk az utakon. A már forgalomban lévő BMW i3, MINI Cooper SE és BMW iX3 mellett még idén megjelennek a BMW iX és BMW i4 modellek is. A következő években először a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 teljesen elektromos változatai érkeznek, amiket a MINI Countryman, a BMW 7-es sorozat követ majd a sorban.
A CTP biatorbágyi logisztikai parkjában alakítja ki új összeszerelő üzemét az elektromos autóiról és ak-kucserélő állomásairól híres kínai autógyártó, a NIO. Itt fogják gyártani az európai piacon nemrég meg-jelent márka intelligens járművei számára az akkumulátorcserélő hálózatok állomásait. Ez egy olyan újdonság az e-autózás világában, mely lényegesen lecsökkenti az autó akkumulátorának a feltöltési idejét.
Az elektromobilitási alkalmazásokhoz használt nagy teljesítményű akkumulátorokat nagymértékben automatizált folyamatokban gyártják. A gépek és üzemek hatékony felügyeletét számos, különböző mérési eljárást alkalmazó érzékelő biztosítja. A Pepperl+Fuchs több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban és az elektrotechnikában, így egy kézből tudja kínálni az akkumulátorgyártáshoz szükséges összes mérőműszert.
A HMS Networks számos kommunikációs megoldást mutat be a gyorsan bővülő akkumulátorpiac számára. Az akkumulátoros energiatároló rendszerek (BESS) kommunikációs képességeket igényelnek az akkumulátorokhoz és a perifériákhoz való csatlakozáshoz, az elektromos hálózattal való kommunikációhoz, a rendszerek távoli felügyeletéhez és még sok máshoz.
A darmstadti székhelyű AKASOL cég elektromos és hibrid haszongépjárművekhez fejleszt és gyárt innovatív, moduláris nagy teljesítményű akkumulátorrendszereket. A nemzetközi autóiparnak megbízható és méretezhető teljesítményű akkumulátorokra van szüksége. A robusztus és kompakt, előre szerelt kábelekkel szállított CombiTac csatlakozók révén az AKASOL AG garantálni tudja az e-járművek energiatároló rendszereinek biztonságát.
A ViscoTec több alkalmazásért – például a ragasztásért és a tömítésért – felel az üzemanyagcellák gyártási folyamatában. A különösen nagy teljesítményű kapcsolatok elérése érdekében ezért széles körű adagolási teszteket végzett, és ezek eredményeképpen olyan megbízható illesztéseket hozott létre, amelyekkel különösen hosszú élettartamú cellák hozhatók létre, ráadásul az összeszerelést is leegyszerűsítik.
Az idei parts2clean szakkiállításon mutatja be az acp systems AG a quattroClean szén-dioxid-hó befúvásos technológiát, ami egy száraz és fenntartható tisztítórendszer a lítium-ion akkumulátorok és az üzemanyagcellák gyártásához. Az eljárás könnyen integrálható az automatizált gyártási környezetekbe, és már számos alkalmazásban használják, például az összekötő felületek tisztítására, mielőtt azokat összekapcsolják az akkumulátorcellákkal.
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.
Az IBM már egészen jól áll az elektromos autók tesztelésében. Az ő modelljuk 500 kilométert megy egy tankolással.