A Knorr-Bremse új elektromos csatlakozót (e-coupler) fejlesztett a digitális automata vonó- és ütközőkészülékhez. A mozdonyból induló, a szerelvény teljes hosszában adatátvitelt és áramellátást biztosító vezetékek összekapcsolásával az e-coupler meghatározó a tehervagonok digitális kapcsolatteremtésében. Ennek megfelelően nélkülözhetetlen alkatrésznek számít a digitalizált, intelligens és versenyképes vasúti áruszállításban. A Knorr-Bremse először az InnoTrans 2022 szakkiállításon mutatta be az e-csatlakozó berendezést.
Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.
Új partnerrel erősít a Siemens az e-töltők következő generációjához.
Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások. Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.
A non-konvencionális energiaforrások egyre nagyobb népszerűsége valamint a károsanyagok légkörbe történő kibocsátásának csökkentési szándéka befolyással van az összes iparágra, közöttük a gépjárműgyártási ágazatra is.
Manapság az elektromos járművek egyre népszerűbbek. Az elektromos motorok fokozatosan felváltják a hagyományos belső égésű motorokat, és a jövőben egyre több elektromos járművet fogunk látni az utcán. Az elektromos meghajtások fejlődésének okai közé tartoznak a világ számos országában bekövetkezett jogszabályi változások, amelyek egyre korlátozóbb intézkedéseket határoznak meg a belső égésű motorral felszerelt járművek üvegházhatású gáz-kibocsátására vonatkozóan. Ezenkívül egyre inkább tudatosul a világban a környezetvédelem és az éghajlatváltozás elleni küzdelem szükségessége is.
Egyből két oldalról is támogatást kaphat a fenntarthatóbb, környezetbarát gazdaság kialakítását célzó küzdelem. Az ipari gyártóbázisok, valamint raktár- és logisztikai központok szorgos “munkásainál”, a targoncáknál jöhet új korszak a hidrogénhajtású modellek megjelenésével. Egyrészt azért, mert a hagyományos targoncák évente akár 3 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a hidrogénes verziók pedig “kibocsátásmentesek”, pontosabban 1 kg hidrogén elfogyasztása után 5 liter vizet hoznak létre. Másrészt az üzemanyagcellás targoncák az elektromos társaikkal szemben sokkal gyorsabban feltölthetőek, így pedig hatékonyabbak. A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, és mobil hidrogénkutakat is tudnak biztosítani az ipari szereplők számára, így egyre több cég érdeklődik a járművek iránt.
2020-ban a Festo 40 százalékkal tudta növelni az akkumulátorgyártáshoz használt gépek és rendszerek értékesítését. Az akkumulátorcella-gyártás és az e-jármű alkatrészek automatizálása iránti kereslet egyaránt növekszik. A Festo az elektromobilitásban nagyszerű lehetőségeket lát a további növekedésre.
A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.
Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.
Kihívásokkal teli időket él át a járműipar. A hajtáslánc villamosítása – ami mind az OEM-gyártók, mind a beszállítók részéről paradigmaváltást igényel – valószínűleg a legnagyobb kihívást testesíti meg az autóipar számára, annak teljes történelme alatt. Az általában meglehetősen egyszerű erőátviteli rendszert használó akkumulátoros járművek térhódítása ellenére számos tényező mutat abba az irányba, hogy a belátható jövőben a hibrid technológia számít majd a meghatározó erőforrásnak. A szigorodó előírások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az általános klímavédelmi célok érdekében a belső égésű motoroknak és az erőátviteli rendszereknek is fejlődniük kell.
Az elektromos járművek térnyerésével megsokszorozódtak a Volkswagen kasseli üzemében működő előszéria-központ mérési feladatai. Hogy erre a kihívásra a lehető leghatékonyabb választ adhassák, a méréstechnikusok már két éve a Werth VideoCheck® DZ HA típusú 3D koordináta-mérőgépét használják, amelynek multiszenzoros felszereltsége és nagy méréstartománya igazán meggyőző.
A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.
Az elektromos járművek piaca világszerte bővül, főként környezetvédelmi szempontok miatt, azonban az átállásra csak lassan és fokozatosan kerülhet sor, mivel a hatótávolság, a gyártási költségek, a töltőhálózat kérdése és a fosszilis erőforrások túlsúlya az energiamixben még megoldásra vár. A háromkerekű járművek piacán azonban az átállás már jelenleg is zajlik: Indiában már több mint 1 millió elektromos riksa közlekedik az utakon, hatékony és kipufogógáz-mentes megoldást nyújtva az utolsó kilométer problémájára. Az SEG Automotive erre a lendületesen bővülő piacra lép be egy új elektromos motorral, amely új fejezetet nyit a hatékonyság és tartósság terén. Az Efficient Synchronous Motor a hagyományos kefe nélküli (BLDC) technológia helyett új megoldást használ. Az új motort most először állították ki a SIAT expo 2019 kiállításon, Indiában.
A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.
A svájci FPT Motorenforschung AG a CNH Industrial erőátviteli rendszereihez fejleszt motorokat haszongépjárművek, építőipari és mezőgazdasági gépek, valamint ipari és tengeri alkalmazások számára. A motorokat összesen 30 tesztpadon vizsgálják, és hatékonyságukat a KELLER AG M5 sorozatú nyomástávadóival vizsgálják.
A versenyautók rajongói, akik izgatottan várják, hogy az autó- és motorsporttal foglalkozó sajtó beszámoljon a legújabb teljesítményeredményekről, revelációként élték meg a 2,27-es számot. A 2,27 azt a másodpercekben kifejezett, a Motor Trend magazin által mért időt jelzi, amely alatt a rajtoló autó 0-ról 60 mérföld/óra sebességre gyorsult fel.
Az autóiparban a meghajtóegységek szemcseszórása hagyományos módon sűrített levegős szóróberendezésekkel történik. A Rösler egy francia autógyártónak olyan szemcseszóró berendezést tervezett, amelyben a szóróanyagot turbinák gyorsítják fel. Ezzel nem csupán 30 százalékos energiamegtakarítást lehet elérni, hanem a szórókapacitás is kereken 50 százalékkal növekszik. Utóbbi lehetővé teszi, hogy az előírt óránkénti 240 alkatrészt biztonságosan, egy berendezésben lehessen megmunkálni.