ANYAGOK

A műanyagok története az autógyártásban

A műanyagok csekély súlyuk és alacsony áruk miatt közkedvelt nyersanyagok az autógyártásban. A fémeknél alacsonyabb terhelhetőség a műanyagok üveg- vagy szénszálakkal történő kombinációja útján javítható. Az alkatrészek gyártása fröccsöntési eljárással történik.

Milyen fémeket használnak a világ legjobb autóiban?

A Forma-1-es autók szuper gyorsak és szuper biztonságosak. Ennek érdekében a komponensek nyersanyagait mechanikai tulajdonságaik és sűrűségük alapján választják ki. Mert minél könnyebb az autó, annál gyorsabb. Ezért a szénszál a választott anyag. De milyen fémeket használnak az autókban? Bármilyen magasan fejlett is a nyersanyag, az F1-es komponenseket gyakran kereskedelemben kapható CNC-gépeken gyártják. Egy Forma-1-es versenycsapat egyes használt esztergagépeit jelenleg ipari aukcióra bocsátják.

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására

A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.

Nagy szilárdságú alumíniumötvözetek a gépjárműipar számára

Jelenleg az autógyártás nagy átalakuláson megy keresztül. A biztonság és a megbízhatóság mellett egyre fontosabb tényező a minél kisebb mértékű emisszió, valamint a környezettudatos gépjárműgyártás és -használat. Ezenfelül egyre-másra jelentik be az autógyárak az elektromos modellek kifejlesztését, és néhány éven belüli a tömeggyártás beindítását. Ez ösztönzi az autógyártókat arra, hogy minél több könnyűfém alkatrészt használjanak fel a gépjárművekben.

3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián

Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.

Gumiabroncs szójaolajból

A vulkáni homok, a rizspelyvából kinyert szilícium-dioxid és a szénszál után a Goodyear most szójaolaj felhasználásával készített abroncsot. Az új abroncs nem csak „zöld”, de az innovációnak köszönhetően a gumik teljesítménye száraz, nedves és téli időjárási viszonyok között is növelhető.

Együttműködés korszerű alumínum-technológiák kifejlesztésére

Konzorciumot hozott létre az Arconic-Köfém Kft. a Miskolci Egyetem, a Széchenyi István Egyetem és a Dunaújvárosi Egyetem részvételével. Az együttműködő partnerek az autóipar, a gépipar és más felhasználói piacok számára fejlesztenek majd korszerű hengerelt alumíniumtermék-technológiákat.

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához

Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.

A kevesebb sokszor több

A könnyűszerkezetes konstrukciók adják a 2016. október 19–26. között rendezendő K-Düsseldorf szakvásár egyik legfontosabb témakörét. A fókusz egyre inkább az üvegszálas műanyag kompozitokból készült anyagokra kerül.

Szakértelem a járműjavításban és karbantartásban

A Henkel Loctite és Teroson márkái piacvezetők a járműjavítási és karbantartási segédanyagok területén. A járműjavító ipar szakemberei számos értékes tippet találnak az új www.jarmuragasztas.hu weboldalon a javítási és ragasztási feladatokról.

Finom szemcsék – erős acélok

„Minél finomabb a szemcseméret, annál erősebb az acél” – akár így is hangozhatna a SCHMOLZ + BICKENBACH Grouphoz tartozó Steeltec legújabb acéltechnológiai innovációjának mottója. A fejlesztésnek köszönhetően az acél eddig ismert szilárdsági és ellenálló képességi korlátai jelentősen kitágultak.

Zárt kompakt nyomástávadó ipari és autóipari alkalmazásokhoz

A svájci Keller AG für Druckmesstechnik által bemutatott 22 S és 22 M sorozatú nyomástávadók összeszerelés után tökéletesen hézag- és résmentesek. A cég által kifejlesztett forrasztási technológia számos alkalmazás számára nyugdíjazta a korábban használt O-gyűrűket.

Acélból Ötös

Az SSAB öt új termékcsoportot, vagy termékcsaládot vezet be a piacra. Az egyes termékcsaládok olyan optimalizált ajánlatot kínálnak, melyek megfelelnek ügyfeleink egyedi igényeinek, a termelési folyamatokra vannak szabva és maximalizálják a végtermék teljesítményét. Ez a termékcsaládok nevében is megnyilvánul: SSAB Domex, SSAB Boron, SSAB Form, SSAB Laser® Plus és SSAB Weathering.

Alkatrészek töredékidő alatt

Hatalmas sikerrel zajlott múlt hétvégén az Autó, Motor és Tuning Show a Hungexpo pavilonjaiban. Idén először az egyedi digitális gyártástechnológiák is bemutatásra kerültek, lehetőség volt kipróbálni professzionális 3D szkennereket és működés közben megfigyelni asztali és ipari 3D nyomtató készülékeket.

Szuperfémtől csökkenhet a benzinszámla

Az UCLA rendkívül magas fajlagos szilárdsággal és merevség/súly aránnyal rendelkező szuperős, mégis könnyű fémszerkezetet kísérletezett ki. A szilícium-karbid nanorészecskékkel megerősített magnéziumból készült repülőgépek, űrhajók és autók kevesebb üzemanyagot égetnének el, de a mobil elektronikai és az orvosbiológiai eszközök gyártásában is szerepet kaphat az új fémötvözet.

Rézmentes fékbetétek az Audi A4-ben

Vezető gépjárműgyártók hagyták jóvá és alkalmazzák eredeti felszerelésként a Federal-Mogul Eco-Friction-technológiát.

A tökéletes tömítés nyomában

A Federal-Mogul Motorparts, a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója bejelentette új, nagy teljesítményű tömítési technológiái, a Coriuseal™ és a Coriusim™ bevezetését, PAYEN® márkája részeként. Ezek az új technológiák fokozzák a teljesítményt, emellett környezetbarátak.

Poliuretán mátrixgyanták és kompozit ragasztók Stuttgartból

A poliuretán mátrix-gyanta bázisok, kötő- és tapadásgátló anyagok, kompozit ragasztók terén elért legújabb fejlesztéseit mutatta be a Henkel a stuttgarti Composites Europe szakkiállításon.

Könnyűszerkezetes megoldások a Composites Europe kiállításon

A poliuretán mátrix-gyanta bázisok, kötő- és tapadásgátló anyagok, kompozit ragasztók terén elért legújabb fejlesztéseit mutatta be a Henkel a stuttgarti Composites Europe szakkiállításon. A cég nagy hangsúlyt fektet arra, hogy költséghatékony megoldásokat fejlesszen ki az autók szerkezeti elemeinek gyártására. Ilyen innovatív gyártási megoldásnak számít például az innovatív RTM (transzfer gyantaöntés) eljárással készült, poliuretán mátrix-gyanta bázist használó szálerősítésű kompozit laprugók.

Olajteknő kendő formában

A „Made in Germany” régóta egyet jelent a minőséggel, s ez nemcsak az autókra vonatkozik, hanem például egy olyan egyszerű termékre is, mint az olajfelfogó szőnyeg.

1 2 3 4 5
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
AUTOMATIZÁLÁS

Az elektromos megfogók elejtik a munkadarabot?

Média Partnerek