A műanyagok csekély súlyuk és alacsony áruk miatt közkedvelt nyersanyagok az autógyártásban. A fémeknél alacsonyabb terhelhetőség a műanyagok üveg- vagy szénszálakkal történő kombinációja útján javítható. Az alkatrészek gyártása fröccsöntési eljárással történik.
A Forma-1-es autók szuper gyorsak és szuper biztonságosak. Ennek érdekében a komponensek nyersanyagait mechanikai tulajdonságaik és sűrűségük alapján választják ki. Mert minél könnyebb az autó, annál gyorsabb. Ezért a szénszál a választott anyag. De milyen fémeket használnak az autókban? Bármilyen magasan fejlett is a nyersanyag, az F1-es komponenseket gyakran kereskedelemben kapható CNC-gépeken gyártják. Egy Forma-1-es versenycsapat egyes használt esztergagépeit jelenleg ipari aukcióra bocsátják.
A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.
Jelenleg az autógyártás nagy átalakuláson megy keresztül. A biztonság és a megbízhatóság mellett egyre fontosabb tényező a minél kisebb mértékű emisszió, valamint a környezettudatos gépjárműgyártás és -használat. Ezenfelül egyre-másra jelentik be az autógyárak az elektromos modellek kifejlesztését, és néhány éven belüli a tömeggyártás beindítását. Ez ösztönzi az autógyártókat arra, hogy minél több könnyűfém alkatrészt használjanak fel a gépjárművekben.
Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.
A vulkáni homok, a rizspelyvából kinyert szilícium-dioxid és a szénszál után a Goodyear most szójaolaj felhasználásával készített abroncsot. Az új abroncs nem csak „zöld”, de az innovációnak köszönhetően a gumik teljesítménye száraz, nedves és téli időjárási viszonyok között is növelhető.
Konzorciumot hozott létre az Arconic-Köfém Kft. a Miskolci Egyetem, a Széchenyi István Egyetem és a Dunaújvárosi Egyetem részvételével. Az együttműködő partnerek az autóipar, a gépipar és más felhasználói piacok számára fejlesztenek majd korszerű hengerelt alumíniumtermék-technológiákat.
Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.
A könnyűszerkezetes konstrukciók adják a 2016. október 19–26. között rendezendő K-Düsseldorf szakvásár egyik legfontosabb témakörét. A fókusz egyre inkább az üvegszálas műanyag kompozitokból készült anyagokra kerül.
A Henkel Loctite és Teroson márkái piacvezetők a járműjavítási és karbantartási segédanyagok területén. A járműjavító ipar szakemberei számos értékes tippet találnak az új www.jarmuragasztas.hu weboldalon a javítási és ragasztási feladatokról.
„Minél finomabb a szemcseméret, annál erősebb az acél” – akár így is hangozhatna a SCHMOLZ + BICKENBACH Grouphoz tartozó Steeltec legújabb acéltechnológiai innovációjának mottója. A fejlesztésnek köszönhetően az acél eddig ismert szilárdsági és ellenálló képességi korlátai jelentősen kitágultak.
A svájci Keller AG für Druckmesstechnik által bemutatott 22 S és 22 M sorozatú nyomástávadók összeszerelés után tökéletesen hézag- és résmentesek. A cég által kifejlesztett forrasztási technológia számos alkalmazás számára nyugdíjazta a korábban használt O-gyűrűket.
Az SSAB öt új termékcsoportot, vagy termékcsaládot vezet be a piacra. Az egyes termékcsaládok olyan optimalizált ajánlatot kínálnak, melyek megfelelnek ügyfeleink egyedi igényeinek, a termelési folyamatokra vannak szabva és maximalizálják a végtermék teljesítményét. Ez a termékcsaládok nevében is megnyilvánul: SSAB Domex, SSAB Boron, SSAB Form, SSAB Laser® Plus és SSAB Weathering.
Hatalmas sikerrel zajlott múlt hétvégén az Autó, Motor és Tuning Show a Hungexpo pavilonjaiban. Idén először az egyedi digitális gyártástechnológiák is bemutatásra kerültek, lehetőség volt kipróbálni professzionális 3D szkennereket és működés közben megfigyelni asztali és ipari 3D nyomtató készülékeket.
Az UCLA rendkívül magas fajlagos szilárdsággal és merevség/súly aránnyal rendelkező szuperős, mégis könnyű fémszerkezetet kísérletezett ki. A szilícium-karbid nanorészecskékkel megerősített magnéziumból készült repülőgépek, űrhajók és autók kevesebb üzemanyagot égetnének el, de a mobil elektronikai és az orvosbiológiai eszközök gyártásában is szerepet kaphat az új fémötvözet.
Vezető gépjárműgyártók hagyták jóvá és alkalmazzák eredeti felszerelésként a Federal-Mogul Eco-Friction-technológiát.
A Federal-Mogul Motorparts, a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója bejelentette új, nagy teljesítményű tömítési technológiái, a Coriuseal™ és a Coriusim™ bevezetését, PAYEN® márkája részeként. Ezek az új technológiák fokozzák a teljesítményt, emellett környezetbarátak.
A poliuretán mátrix-gyanta bázisok, kötő- és tapadásgátló anyagok, kompozit ragasztók terén elért legújabb fejlesztéseit mutatta be a Henkel a stuttgarti Composites Europe szakkiállításon.
A poliuretán mátrix-gyanta bázisok, kötő- és tapadásgátló anyagok, kompozit ragasztók terén elért legújabb fejlesztéseit mutatta be a Henkel a stuttgarti Composites Europe szakkiállításon. A cég nagy hangsúlyt fektet arra, hogy költséghatékony megoldásokat fejlesszen ki az autók szerkezeti elemeinek gyártására. Ilyen innovatív gyártási megoldásnak számít például az innovatív RTM (transzfer gyantaöntés) eljárással készült, poliuretán mátrix-gyanta bázist használó szálerősítésű kompozit laprugók.
A „Made in Germany” régóta egyet jelent a minőséggel, s ez nemcsak az autókra vonatkozik, hanem például egy olyan egyszerű termékre is, mint az olajfelfogó szőnyeg.