A műanyagok csekély súlyuk és alacsony áruk miatt közkedvelt nyersanyagok az autógyártásban. A fémeknél alacsonyabb terhelhetőség a műanyagok üveg- vagy szénszálakkal történő kombinációja útján javítható. Az alkatrészek gyártása fröccsöntési eljárással történik.
A Forma-1-es autók szuper gyorsak és szuper biztonságosak. Ennek érdekében a komponensek nyersanyagait mechanikai tulajdonságaik és sűrűségük alapján választják ki. Mert minél könnyebb az autó, annál gyorsabb. Ezért a szénszál a választott anyag. De milyen fémeket használnak az autókban? Bármilyen magasan fejlett is a nyersanyag, az F1-es komponenseket gyakran kereskedelemben kapható CNC-gépeken gyártják. Egy Forma-1-es versenycsapat egyes használt esztergagépeit jelenleg ipari aukcióra bocsátják.
Az érzékelők mára mindenütt jelen vannak, az életünk részei és segítségükkel az autóink, az elektromos kerékpárok, az okostelefonok, a fitneszkövetők és a fejhallgatók is érzékelik környezetünket. A Bosch olyan intelligens érzékelőket fejleszt és gyárt, amelyek biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik az életet, és hatékonyságuknak köszönhetően környezetünk védelméhez is hozzájárulnak. A Bosch élen jár és piacvezető a mikroelektromechanikai érzékelők (MEMS-érzékelők) gyártásában. „Az elmúlt öt évben annyi MEMS-érzékelőt állítottunk elő, mint azt megelőzően a gyártás 1995-ös kezdete óta összesen” – hangsúlyozta Tanja Rückert, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja Las Vegasban a 2023-as Consumer Electronics Show (CES) kiállításon. A szenzorok gyártását a vállalatcsoport 27 évvel ezelőtti kezdte, azóta összesen több mint 18 milliárd MEMS-érzékelőt készítettek, napjainkban minden autó átlagosan huszonkettőt tartalmaz ezekből. A Yole Group* piackutató és stratégiai tanácsadó intézet jelentése szerint a Bosch a MEMS-érzékelők vezető gyártója.
A klímaváltozás miatti szélsőséges időjárás, illetve a gyorsan emelkedő energiaköltségek hatalmas terhet jelentenek a háztartások számára, azonban otthonaink intelligenssé és fenntarthatóvá alakításával sokat tehetünk a problémák enyhítésére. Az, hogy pontos képünk legyen arról, hogy hogyan, mikor és hol használjuk az energiát, fontosabb, mint valaha, hiszen az emelkedő áramdíjak miatt a fogyasztók folyamatosan keresik a megtakarítási lehetőségeket. A Schneider Electric olyan új megoldásokat mutatott be az egyik legrangosabb ipari kiállításon, a Berlinben megrendezett IFA-n, amelyekkel éves szinten akár több mint 200 ezer forinttal is csökkenhet a háztartások fűtési költsége és minden eddiginél takarékosabban tölthetők otthon az elektromos autók is.
A Knorr-Bremse új elektromos csatlakozót (e-coupler) fejlesztett a digitális automata vonó- és ütközőkészülékhez. A mozdonyból induló, a szerelvény teljes hosszában adatátvitelt és áramellátást biztosító vezetékek összekapcsolásával az e-coupler meghatározó a tehervagonok digitális kapcsolatteremtésében. Ennek megfelelően nélkülözhetetlen alkatrésznek számít a digitalizált, intelligens és versenyképes vasúti áruszállításban. A Knorr-Bremse először az InnoTrans 2022 szakkiállításon mutatta be az e-csatlakozó berendezést.
Nagyteljesítményű töltőberendezésekkel támogatja a kibocsátásmentes közösségi közlekedést a technológiai vállalat.
Az elektromos hajtásláncú járművek száma világszerte évente több mint 40%-kal nő. Ezzel egyidejűleg a villamosított hajtáslánc gyártási folyamatai is változnak. Míg a belsőégésű motorral szerelt autók klasszikus gyártási folyamata túlnyomórészt félautomata gyártási módszereken alapult, addig mind az akkumulátorcellák, mind az elektromos motorok gyártása egyre inkább teljesen automatikusan történik. Az automatizálási technológia vezető gyártójaként a Festo a teljes értéklánc mentén, az akkumulátorcellák gyártásától az elektromos motorok összeszereléséig a megfelelő megoldásokkal rendelkezik ehhez a folyamathoz.
A BMW Group rendkívül rugalmas gyártási hálózatának és az intelligens járműarchitektúráknak köszönhetően 2023-ra nagyjából egy tucat, teljesen elektromos BMW-modellel találkozhatunk az utakon. A már forgalomban lévő BMW i3, MINI Cooper SE és BMW iX3 mellett még idén megjelennek a BMW iX és BMW i4 modellek is. A következő években először a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 teljesen elektromos változatai érkeznek, amiket a MINI Countryman, a BMW 7-es sorozat követ majd a sorban.
Új partnerrel erősít a Siemens az e-töltők következő generációjához.
Az elektromos autók piaca az autóipar egyre inkább növekvő ága. A növekedéshez számos tényező hozzájárul, nem csak a gazdaság és környezetvédelem, hiszen az alternatív energiaforrásokkal hajtott járművek iránti keresletet a helyi hatóságok is ösztönzik Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár az úgynevezett EV-k (electric vehicle/elektromos jármű) népszerűsége piacról piacra változik szerte a világon, kétségtelen, hogy növekszik, és valószínűleg továbbra is növekvő lesz ez a tendencia.
Az elektronikai alkatrészek, termékek és megoldások globális forgalmazójaként ismert Farnell új kampányt indított a Würth Elektronik-kal együttműködve, hogy támogassa az e-mobilitás fejlesztői projektjeit.
Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások. Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.
A darmstadti székhelyű AKASOL cég elektromos és hibrid haszongépjárművekhez fejleszt és gyárt innovatív, moduláris nagy teljesítményű akkumulátorrendszereket. A nemzetközi autóiparnak megbízható és méretezhető teljesítményű akkumulátorokra van szüksége. A robusztus és kompakt, előre szerelt kábelekkel szállított CombiTac csatlakozók révén az AKASOL AG garantálni tudja az e-járművek energiatároló rendszereinek biztonságát.
A megfelelő inverter kiválasztása az autóhoz - mely paraméterekre kell különös figyelmet fordítani?
A non-konvencionális energiaforrások egyre nagyobb népszerűsége valamint a károsanyagok légkörbe történő kibocsátásának csökkentési szándéka befolyással van az összes iparágra, közöttük a gépjárműgyártási ágazatra is.
Manapság az elektromos járművek egyre népszerűbbek. Az elektromos motorok fokozatosan felváltják a hagyományos belső égésű motorokat, és a jövőben egyre több elektromos járművet fogunk látni az utcán. Az elektromos meghajtások fejlődésének okai közé tartoznak a világ számos országában bekövetkezett jogszabályi változások, amelyek egyre korlátozóbb intézkedéseket határoznak meg a belső égésű motorral felszerelt járművek üvegházhatású gáz-kibocsátására vonatkozóan. Ezenkívül egyre inkább tudatosul a világban a környezetvédelem és az éghajlatváltozás elleni küzdelem szükségessége is.
Egyből két oldalról is támogatást kaphat a fenntarthatóbb, környezetbarát gazdaság kialakítását célzó küzdelem. Az ipari gyártóbázisok, valamint raktár- és logisztikai központok szorgos “munkásainál”, a targoncáknál jöhet új korszak a hidrogénhajtású modellek megjelenésével. Egyrészt azért, mert a hagyományos targoncák évente akár 3 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a hidrogénes verziók pedig “kibocsátásmentesek”, pontosabban 1 kg hidrogén elfogyasztása után 5 liter vizet hoznak létre. Másrészt az üzemanyagcellás targoncák az elektromos társaikkal szemben sokkal gyorsabban feltölthetőek, így pedig hatékonyabbak. A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, és mobil hidrogénkutakat is tudnak biztosítani az ipari szereplők számára, így egyre több cég érdeklődik a járművek iránt.
A közvélekedés változása a globális felmelegedésről, valamint a tiszta környezet létrehozására és megőrzésére irányuló törekvések hatására világszerte olyan intézkedéseket hoztak, melyek miatt az autógyártóknak csökkenteniük kell a CO2-kibocsátást.
2020-ban a Festo 40 százalékkal tudta növelni az akkumulátorgyártáshoz használt gépek és rendszerek értékesítését. Az akkumulátorcella-gyártás és az e-jármű alkatrészek automatizálása iránti kereslet egyaránt növekszik. A Festo az elektromobilitásban nagyszerű lehetőségeket lát a további növekedésre.
A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.