Teljes lendületben van az Opel termékoffenzívája

27 új modell és 17 új motor kerül piacra 2014 és 2018 között.

2015. február 16., hétfő, 19:11

Címkék: Opel

Teljes lendületben van az Opel termékoffenzívája, 27 új modell és 17 új motor kerül piacra 2014 és 2018 között. Teljes mértékben modernizálják minden egyes típuscsalád dízelmotorjait. Ma az Opelé minden idők legkorszerűbb dízelmotor-portfóliója.

 

  •     Lenyűgöző az új generációs suttogó dízelek kifinomultsága
  •     Kimagasló hatékonyság, élvezetes vezetés, élénk reakciók, takarékos fogyasztás
  •     Példás kipufogógáz-kezelés, csekély nitrogénoxid-kibocsátás
     

Az új 2.0 CDTI megjelenésével 2015 első felétől egy új generációs suttogó dízel három lökettérfogat-kategóriája áll rendelkezésre a Corsától az Insigniáig. Ezeket az 1,3-literes kis-, 1.6-os közepes- és 2.0-literes nagy motorokat a következő közös tervezési filozófia alapján fejlesztették ki:

  •     a hatékonyság emelése, mindenféle emisszió csökkentése,
  •     élénkebb reakciók, nagyobb nyomaték alacsony fordulatszámon,
  •     komfortnövelés a zaj és a rezgés drámai csökkentésével.


1.3 CDTI – kicsi, de erős, csodálatosan kis fogyasztással

Az új 1.3 CDTI épp most mutatkozott be az új Corsával – amely máris besöpört 120.000 megrendelést. A motor teljesítménye 55 kW/75 LE vagy 70 kW/95 LE lehet, mindkettő nyomatékmaximuma 190 Nm. Sokkal csendesebb, mint az elődje a Corsa korábbi nemzedékében, ugyanakkor jóval ugrósabb. Új generációs turbófeltöltője már alacsony fordulatszámról is sima autózást és élénk gyorsulást biztosít, miközben minimális a zajkeltés. Mindkét változatban alapfelszerelés a gázolajat megtakarító Start/Stop technika. A Corsa legtakarékosabb dízelváltozata – 70 kW/95 LE, Easytronic 3.0 robotváltó és fékenergia-visszanyerő rendszer – a kombinált ciklus szerint mérve 82 g/km-re mérsékli a CO2-emissziót és 3.1 l/100 km-re a fogyasztást, ezáltal Németországban az A+ energiahatékonysági osztályba tartozik.

1.6 CDTI – a tűzről pattant suttogó dízel

Az új generációs, alumíniumépítésű, négyhengeres, 1.6-literes dízel a kompakt kategória sztárja. Az autós szaksajtó nevezte el „suttogó dízelnek”, amikor 2013 végén, 100 kW/136 LE teljesítménnyel bemutatkozott a Zafira Tourerben. Rövidesen kijött a 88 kW/120 lóerős kivitel is. Az osztályában a legcsendesebbnek és leghatékonyabbnak számító 1.6 CDTI kapható továbbá a Merivához (70 kW/95 LE, 81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE), az Astrához (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE), valamint a sportos Astra GTC-hez (100 kW/136 LE).

Ez a motor már elérhető az Opel Mokkához is, amelyben szintén elismerést arat kulturált járásával, kis fogyasztásával (a kombinált ciklus szerint 4.1 liter per 100 kilométer; 109 g/km CO2) és tüzességével. A Mokka 1.6 CDTI 9.9 másodperc alatt gyorsul százra, illetve 9,9 alatt ötödikben 80-ról 120 km/órára.

2.0 CDTI – a patyolattiszta csúcs-dízel

Épp mostanában mutatkozott be az Opel új dízelkínálatának csúcsa, a négyhengeres 2.0 CDTI. Nyomatéka lenyűgöző 400 Nm, 125 kW/170 LE teljesítménye már 3,750/percnél jelentkezik. Kilenc másodperc alatt katapultálja százra az Insigniát, majd 225 km/órás sebességet tesz lehetővé. Idén tavasszal bevezetik a Zafira Tourerben (125 kW/170 LE), később pedig a márka más modelljeiben, például a Cascada kabrióban is.

A többi Opel dízelhez hasonlóan az új 2.0 CDTI is teljesíti a szigorú Euro 6 emissziós szabványt, tulajdonosa tehát nyugodt lélekkel használhatja: autója olyan tiszta üzemű, mint egy benzines! A dízelek gyengéje, a nitrogénoxid-kibocsátás, már a múlté. Az Insigniában az Opel BlueInjection szelektív katalitikus redukciója (SCR), a részecskeszűrő és a katalizátor közé befecskendezett kis mennyiségű AdBlue® adalékkal – karbamid ártalmatlan, vizes oldata – alakítja át a nitrogénoxidokat ammóniává (NH3), amelyet aztán adszorbeál katalizátor. A kipufogócsőből végül is tiszta nitrogén és vízgőz távozik.

 

Forrás: GM

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
AUTOMATIZÁLÁS

Az elektromos megfogók elejtik a munkadarabot?

Lehet a vákuum is gazdaságos

Média Partnerek