Mire számítsunk 50 felett? A legtöbb vállalkozás számára elérhetetlennek bizonyul ez a mérföldkő, de a Renishaw víziója ennél jóval tovább mutatott.
A neves motor- és hajtóműalkatrész-gyártó, a P.C.S. Precision Works Germany GmbH üzemének kiürítése további lépés a folyamatban lévő fizetésképtelenségi eljárás során. A Surplex ipari aukciósház veszi át az üzemi készlet aukcióját. November 21-én így kiváló minőségű fémmegmunkáló gépek és tartozékok széles választéka kerül kalapács alá.
A szénszálas kompozit 3D nyomtatók, például a Stratasys F370®CR képességeinek segítségével a vállalatok kihasználhatják a szénszállal töltött hőre lágyuló műanyagok előnyeit, additív gyártással forradalmasítva a gyártási folyamatokat. Különösen igaz ez az autó- és járműipari gyártókra és beszállítókra. Cikkünkben három figyelemre méltó esetet osztunk meg, ahol már felismerték és alkalmazzák a szénszálas 3D nyomtatásban rejlő hatékonyságot, erőt és sokoldalúságot.
Duo/ duo combi, e-mac fast track és viper robotok
Az automatizálásra szakosodott SAR vállalat komplett gyártósort fejlesztett ki elektronikai alkatrészcsoportok készítéséhez, amely tizenegy KUKA robot segítségével – teljesen automatikusan – állítja elő az elektromos autók „szívét”.
Teljes körű, a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartó európai akkumulátorgyártási értéklánc kiépítését tűzte ki célul a CATL – hangzott el az október 26-án harmadik alkalommal megrendezett Magyar Akkumulátor Napon. A nemzetközi eseményen tartott előadásában Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezérigazgatója kiemelte, hogy a CATL debreceni akkumulátorüzemét az elérhető legkorszerűbb gyártási technológiákkal szereli majd fel, összhangban a szén-dioxid-semlegességi törekvésekkel.
A hazai gépgyártás komoly fejlődésen ment keresztül az elmúlt 20 évben, amit nem utolsósorban szemléletbeli fejlődés is követett. A minőség biztosítása már az alkatrészek beszerzésénél elkezdődik. Gazsi Péter, a Siemens Zrt. értékesítő mérnöke arra hívja fel a figyelmet, hogy a projektek csökkenése idején csak a megbízható és magas technológiai szintet képviselő berendezések gyártói maradnak életben – beszéljünk az iparág régi motorosairól vagy a reményteljes új belépőkről.
Története egyik legnagyobb e-töltési infrastruktúra projektjét nyerte el a Siemens. A 200 egyenáramú (DC) e-töltő telepítéséből és digitális szolgáltatásokból álló megbízást egy iparvállalat, az Astor Enerji adta.
Ősszel, a Technológiai Napok négy napja alatt vitathatatlanul Budakeszi válik a hazai kábeltechnológia fővárosává. A kábelkonfekcionálás hazai krémje ilyenkor a kapcsolatépítés lehetősége és a különböző technológiák megismerése céljából látogat el a Komax impozáns székházának bemutatótermébe. A kábeltechnológia fellegvárában a modern technológiai know-how elsajátítása mellett az aktuális projektek személyes átbeszélésére is lehetőség nyílt.
A robotikai ipar világszerte tartós növekedést könyvelhet el, melynek során Kína jár az élen. Németország a negyedik helyen van. A neves gyártók ellátási láncainak világjárvánnyal összefüggő nehézségei lassítják a hatalmas rendelésállományaik ledolgozását – ez az egyik oka annak, hogy a kínai robotgyártók iránt minden eddiginél nagyobb a kereslet. Másik lehetőségként a használt gépek vásárlása kínálkozik.
Tizenöt évvel ezelőtt még minden autótulajdonos boldogan hordta kocsiját a kis garázsok csodákra képes, ezermester szerelőihez, akik olcsón vállalták a javításokat. Ma már legtöbben nagy, világos márkaszervizekbe járnak, ahol az elektronikával teletűzdelt modern személygépkocsikat tartják karban. Ezek az üzemek olyanok, akár egy laboratórium: sok a fény, fehérek a falak, tiszta, foltmentes a padló, a szerelők decens, egységes ruházatban teszik a dolgukat. Hogyan lehetséges ez? Nem használnak már olajat, kenőanyagokat vagy más folyadékokat a műhelyek?
A szem elé vetített, más néven head-up kijelzők (angolul: head-up display, HUD) technológiája a repülésből származik, napjainkban pedig már főként autókban kerülnek alkalmazásra. A képalkotó egység, az optikai modul és a vetítési felület együttműködésének köszönhetően a fontos információk közvetlenül a járművezető látómezőjébe vetítődnek. De hogyan működik ez pontosan? És hogyan gyártják az egyes komponenseket?
Megújuló energiaforrásból, közvetlenül is lehetne tölteni az idehaza is gyorsuló ütemben terjedő elektromos autókat egy magyar cég innovációjának segítségével. A DAV Mérnöki Kft. csütörtöki szakmai eseményén mutatta be hivatalosan a szigetszerűen üzemelő napelemes rendszerként használható, CarSol nevű szerkezetet. A rendezvényen Kiss Ernő, a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség elnöke is részt vett, aki az ágazat szereplőit és a lakosságot is érintő részleteket osztott meg az Energiaügyi Minisztériummal való egyeztetések legutóbbi fordulójáról.
A keréktárcsák gyártásába – a gyártástól a befejezésig – a részletekre való odafigyelés és a szakmai hozzáértés egyaránt szerepet játszik. A nagy kereslet kielégítése érdekében a ROC folyamatosan bővítette mind a gyár területét – hiszen minden egy garázsban kezdődött –, mind a gyártási kapacitását. Nem sokkal a vállalat alapítása után a marás tekintetében a DMU monoBLOCK sorozatból származó 5 tengelyes szimultán megmunkálóközpontok mellett döntöttek. Ma már 14 van a műhelyben, amelyeket 3 műszakos üzemben éjjel-nappal teljes kapacitással használnak. A ROC beta tesztelő ügyfélként 2022-ben öt 2. generációs DMU 75 monoBLOCK gépet tesztelt.
Siemens-töltőkkel bővül a németországi e-busz infrastruktúra. Egyablakos szolgáltatóvá lép elő a Siemens az e-töltés terén.
A CATL stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Shandong Hi-speed Group vállalattal, melynek értelmében a két fél olyan új és innovatív energetikai megoldások kidolgozásában működik együtt, mint az elektromos nehéz-tehergépjárművek akkumulátorcseréje és a megújuló alapú áramtermelés. A megállapodást Wang Qifeng, a Shandong Hi-speed Group elnöke és Dr. Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója írta alá szeptember 12-én.
A vállalat távdiagnosztikával és expresszellátási szolgáltatással teszi gyorsabbá és hatékonyabbá az e-mobilitási szervizportfolióját.
Újabb mérföldkőhöz érkezett el a robotika világában a világpiacon és hazánkban is meghatározó szerepet betöltő KUKA. 125 év egy ember számára mindeddig elérhetetlen életkornak bizonyult, de a vállalkozások között is megsüvegelendő, amelyik eléri ezt a matuzsálemi kort. Az a vállalkozás egészen biztosan tud valamit. Hogy mit, arról Perity Gábor, a KUKA CEE GmbH Magyarországi Fióktelepének cégvezetője és Grósz László, a KUKA Hungária Kft. Kutatás-Fejlesztési Központ vezetője beszélt a TechMonitor olvasóinak.
A modern ipar dinamikus fejlődése során az anyagmozgatás és logisztika kiemelt szerepet játszik a hatékony és zökkenőmentes termelésben, valamint a termékek gyors és pontos eljuttatásában a végfelhasználóhoz. Ezen folyamatok hatékonyságának növelése és optimalizálása érdekében egyre innovatívabb technológiákra van szükség.
A vállalatcsoport két, összesen több mint 18 milliárd forint értékű beruházással K+F tevékenységét erősíti és gyártási kapacitását bővíti.