A HMS Networks bemutatta az új Intesis™ protokollfordítót, amely lehetővé teszi az OCPP 1.6 alapú elektromos jármű töltők felügyeletét és vezérlését bármely Modbus alapú épületirányító rendszerből.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
A kiadvánnyal korábban csak nyomtatott formában, többnyire rendezvényeken találkozhattak az Olvasók, a koronavírus-járvány következtében kialakult helyzet miatt azonban digitális formában is elérhetővé vált.
A koronavírus-járvány sosem látott kihívások elé állította az autóipart is. A világjárvány miatt a legtöbb vállalat szigorú óvintézkedéseket vezetett be, emiatt sok kötelező ellenőrzést nem tudtak elvégezni az auditorok. A Nemzetközi Autóipari Szövetség (IATF) több könnyítést is tett az elmúlt 8 hónapban, ennek értelmében a cégek például elhalaszthatták az aktuális auditokat. Mivel azonban sok helyen még mindig nem lehetséges személyes ellenőrzés, 2020 novemberétől bevezették a távauditokat. Ez rengeteg cégnek esélyt jelent arra, hogy ne veszítse el a tanúsítványát.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
Az elektromos autók iránti kereslet folyamatosan növekszik. Emiatt újszerű alkatrészekre van szükség és tökéletesíteni kell a gyártásukat. Például az érzékeny akkumulátorokat akkumulátortálcák védik a külső hatásoktól – még ütközés esetén is. Azonban kevés megfelelő hegesztőeljárás áll rendelkezésre az alkalmazott alumínium alkatrészek tömített és vetemedésmentes összekapcsolásához. A Fronius újonnan létesített Prototípus Központja éppen az ilyen és ehhez hasonló alkalmazásokra specializálódott.
Kiemelkedő eredmény a megelőző karbantartásban és fokozatosan magához térő szerszámgéppiac: hogyan élte meg eddig a STUDER a koronavírus járványt? Sandro Bottazzo ügyvezető igazgató értékelése.
A Zuliefermesse Nemzetközi beszállítóipari szakkiállítás és az Intec Szerszámgépipari- és egyedi gépgyártás szakkiállítás 2023. március 7-10. között kerül sorra Lipcsében.
A speciális gépek gyártásával foglalkozó Schaeffler Sondermaschinenbau az Eplan Platformra támaszkodva egységesíti a villamos tervezési folyamatokat több telephelyén.
A következő generációs litográfiai technológia, az extrém ultraibolya hullámhosszú litográfia (EUVL) korszakváltást hoz majd a chipgyártásban. Az EUV 13,5 nanométeres fényt használ a szilíciumlemez mintáinak megvilágításához, ami jelentősen megnöveli a chipek teljesítményét. A félvezető iparban kivívott európai pozíciókat high-tech gyártástechnológia is segíti.
Elsőre sokak számára nem megszokott döntésnek tűnhet Kovács Tamás pályaválasztása. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diploma átvételével rögvest vezetővé avanzsált borsodi fiatalember ugyanis minden munkahelyváltáskor vezetői szerepkörben maradt. 2019 decemberében fontos döntést hozott, amikor az Audi Hungaria munkatársa lett – méghozzá költség- és értékelemző mérnökként. Megfontolt döntések sorozata, a véletlen játéka és egy új élet kezdete.
Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest. Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1%-kal, a téli abroncsoké 7,1%-kal csökkent. „A jelek szerint a pandémia egyik nagy „nyertese” a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8%-kal nőtt a hazai eladási volumenekben” – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.
Napjainkban már számos iparág kis- és középvállalkozásánál a technológia szerves részét képezik az ipari lézerek, legyen szó a különleges minőségi követelményeket támasztó egészségiparról vagy a fémipar volumengyártóiról. Az ipari lézerek széles körű alkalmazásáról beszélt lapunknak dr. Vida Ádám fizikus, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. osztályvezetője.
A Jungheinrich új logisztikai központot épít Würzburg mellett a WEGMANN automative számára. Az óriásprojekt 2021 végére készül az autógyártásban használt centrírozó súlyok és akkumulátor mágneskapcsolók területén piacvezető vállalat számára. A vállalat kizárólagos beszállítója a Forma-1 versenysorozatnak, továbbá beszállít minden ismert autógyártónak és kereskedőnek.
Olajos László, a piacon 12 éve aktív Valorem Studio vezető tervezője adott tippeket.
A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.
Mérnök vagy beszerző? Az Audi Hungaria szériabeszerzésén nincs élesen elkülönítve a két szakma egymástól. Mérnökként beleláthatunk a technológiai kérdésekbe és megoldásokba, hiszen fontos, hogy megértsük a termékeinkhez kapcsolódó folyamatokat. Akit viszont a gazdasági szemléletmód motivál, számára is megfelelő kihívásokat jelent a beszerző feladatkör. Ez a komplexitás keltette fel kollégánk, Iván László figyelmét, aki hét év után, analízismérnök munkakörből váltott a szériabeszerzés területére. Éles szakmaváltás vagy „csak” bizonyos mértékű szemléletváltás? Cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
Nehéz elképzelni egy olyan modern minőségbiztosítási megközelítést, amely nem használ multiszenzoros koordináta-mérőgépeket. Nem mindig volt így, ez leginkább az elmúlt 25 év gyors fejlődésének az eredménye. Ez a technológia most már sokféle mérési feladathoz alkalmazható, ami a mérések megnövekedett automatizálási, sebességi és pontossági követelményeinek eredménye.
Ünnepélyes keretek között avatta fel november elején az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. újabb debreceni üzemcsarnokát, amelynek köszönhetően 5000 négyzetméterrel nőtt a vállalat gyártókapacitása.
Az automatizálási specialista és ipari robotgyártó támogatja a Volkswagent a jövőorientált hajtástechnológiák bővítésében. A vállalat összesen mintegy 1400 robotot szállít a VW gyáraiba a németországi Emdenbe és az Egyesült Államokbeli Chattanoogába, mely robotokat karosszéria- és akkumulátorgyártásban fogják használni.