A döntés csaknem végleges: 2035-től a belsőégésű motorral működő járművek forgalomba helyezése már nem engedélyezett az EU-ban. Ez azt jelenti, hogy az autóipar gyártási létesítményeinek példátlan átalakítása előtt áll. Eközben a használt gépek piacán kiselejtezett berendezések ára magasra szökhet a szükséges beruházások egy részének finanszírozása érdekében.
„Találkozzon a szenvedélyünk!” – szól az autóipari márka szlogenje, amely nemcsak a kollégák ambícióinak, ötleteinek ad teret, de rendszeresen együttműködik olyan startupokkal, vállalatokkal, egyetemekkel is, akikkel valóban hasznos innovációk kifejlesztésén dolgozhat.
A CTP biatorbágyi logisztikai parkjában alakítja ki új összeszerelő üzemét az elektromos autóiról és ak-kucserélő állomásairól híres kínai autógyártó, a NIO. Itt fogják gyártani az európai piacon nemrég meg-jelent márka intelligens járművei számára az akkumulátorcserélő hálózatok állomásait. Ez egy olyan újdonság az e-autózás világában, mely lényegesen lecsökkenti az autó akkumulátorának a feltöltési idejét.
A Farnell kínálatában elérhetők a Bourns iparágvezető szabványos és egyedi mágneseinek széles portfóliója, beleértve a nagy hatékonyságú, nagyfrekvenciás teljesítményinduktorokat és transzformátorokat, az EMC-védelemmel rendelkező eszközöket, jeltranszformátorokat, közös módú fojtószelepeket és ferritmagokat.
A COPA-DATA ipari szoftvergyártó bemutatta az ipari és energetikai üzemek számára kifejlesztett zenon intelligens szoftverplatform legújabb, 11. iterációját. Az új verzió már a moduláris gyártást is lehetővé tevő, nagy teljesítményű MTP Suite-ot is tartalmazza. A zenon 11 már elérhető autóipari, élelmiszer- és italipari, élettudományi és energetikai alkalmazásokhoz.
A kombinált hajtástechnológiák és az e-mobilitás precíziós köszörülést igényelnek. A kiváló minőségű köszörűgépeket gyártó Fritz Studer AG termelékeny megmunkálási koncepciói és kiváló minőségű berendezései ideálisak ezekhez a követelményekhez.
Az Európai Unió 2050-re a karbonsemlegesség elérésének célját tűzte ki maga elé, és ennek érdekében az egész autópiacot markánsan átalakítaná. Ennek egyik mérföldköve, hogy a napokban az Európai Parlament megszavazta, 2035-től nem lehet új benzines és dízeles autókat eladni az EU területén. A villanymotorok forradalmáról szóló eddigi legkiterjedtebb törvényt már csak az Európai Tanácsnak kell jóváhagynia és életbe lép a szabályozás, amelytől azt várják, hogy felgyorsítja majd az elektromos modellekre való átállást.
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő infrastruktúrájának megnövelése a cél.
Június 28-án kedden a budapesti Millenium Házában rendezték meg a II. Magyar Ipari Célgép Nagydíj díjátadó rendezvényét, a Gépész Szalont. Az ország legnagyobb szakmai versenyére több tucatnyi pályázat érkezett be a fakidöntő célgéptől a láda vasút gyermekjátékon át a robot behelyezőig. A zsűri ezúttal is egy közös elbírálási rendszert kialakítva, ugyanazon a műszaki szemüvegen keresztül vizsgálta a pályaműveket, majd az összes szempontot mérlegre téve hoztak döntést a díjakat illetően. A ceremónia látványos különlegessége volt, hogy ezúttal egy Mitsubishi robot adta át a színpadon a győzteseknek járó trófeákat.
Az elektromobilitási alkalmazásokhoz használt nagy teljesítményű akkumulátorokat nagymértékben automatizált folyamatokban gyártják. A gépek és üzemek hatékony felügyeletét számos, különböző mérési eljárást alkalmazó érzékelő biztosítja. A Pepperl+Fuchs több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban és az elektrotechnikában, így egy kézből tudja kínálni az akkumulátorgyártáshoz szükséges összes mérőműszert.
A technológia nem ismer határokat. Ez a megállapítás nem csak átvitt értelemben igaz: az automatizálás térhódítása előtt már a fizikai határok is leomlottak. A Közép-európai Automatizálási Holding (CEAH) életre hívásával a magyar ügyfelek számára is elérhető lett a nemzetközi automatizálási szakértelem és a tagcégek egyesített tudása.
Interjúnkban a Smartus Zrt. ügyvezetőjével, Mátyás Jánossal és az Okuma Europe GmbH alelnökével, Max Pieperrel beszélgettünk arról, hogyan szolgálja ki a modern gyártási igényeket az Okuma multifunkciós gépekkel és rugalmas, teljesen automatizálható robotos kiszolgálással.
2022. június 1-én, az üzem ünnepélyes alapkőletételén újabb izgalmas részletek derültek ki a 400 hektáron épülő gyárról, amely 150 000 autó/év gyártási kapacitásával nem csupán a BMW Group elektromos mobilitásra történő átállásában játszik majd kulcsszerepet, de a gyártási technológia és járműkoncepció teljes újragondolásának köszönhetően új mércét állít a világ autóipara számára.
A gépparkját rendszeresen fejlesztenie kell annak, aki a gépkocsigyártásban versenyképes akar maradni. Ellátási nehézségek és költségvetési korlátok miatt új eszközök beszerzése sok esetben ki van zárva. A megoldás: használt gépek. A Surplex.com oldalon 2022.06.15-ig árverésre kerül egy német gépkocsigyártó gyártóüzeméből hat FANUC ipari robot és két F.EE lineáris tengely.
A koronavírus-járvány legnehezebb időszakai után 2022. május 9–21. között tért vissza a DMG MORI hagyományos pfronteni házi kiállítása. Az olyan bevált termékek mellett, mint a vezető nélküli szállítórendszerek (AGV), a DMG MORI nem kevesebb, mint négy újítást mutatott be a mintegy 4 000 szakmai látogatónak: a Robo2Go MAX-ot, a MATRIS lightot, a PH Cell 2000-et és a PH 50-et.
Hogyan kapcsolódik egymáshoz a szoftverfejlesztés és a gépipar világa? Hogyan ülteti egy asztalhoz egy vállalat a gépész- és villamosmérnököket az IT fejlesztőkkel? Milyen lehetőségeket teremt ez? Milyen hatással vannak erre napjaink digitalizációs trendjei? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ interjúnkban, ahol Dr. Várady Péter, a DMG MORI HEITEC Digital Kft. és a HEITEC Hungary Kft. ügyvezetője beszélt az általuk fejlesztett alkalmazásokról, a cég terveiről és a szoftverek és szerszámgépek összefonódásáról is.
A környezetbarát és hatékony mobilitás iránt globálisan növekvő kereslet az üzemanyagcellás technológiát ismét a stratégiai viták homlokterébe helyezi.
Folyamatosan nő az elektromos, mild hibrid és plug-in hibrid technológiájú járművek aránya a gyártásban.
Az immár 19 éves múltra visszatekintő és Juniális néven ismert Arburg-hagyomány mindig párhuzamosan foglalkozik az adott év műanyag feldolgozási témakörének elméleti és gyakorlati oldalával. Idén a rendezvénynaptár felborulása miatt május 5-én és 6-án, Majális néven került megrendezésre a kötetlen szakmai program, amin az érdeklődők a koncepciók megismerése mellett a hatékony gyártáshoz vezető alkalmazásspecifikus gép- szerszám- és perifériakombinációkról is mélyreható ismereteket szerezhettek.
Sok tekintetben döntően megváltoztak a piaci körülmények 2019 óta, amikor utoljára találkozhattunk a Komax Thonauer Kft.-vel egy hazai szakvásáron. Új piacok, új gépek, új üzleti feltételek és hamarosan új név is… Aki képbe kíván kerülni ennyi újdonsággal, és nem utolsósorban végig akarja tekinteni a 30 kábelfeldolgozó berendezésből álló vásári kínálatot, az látogasson el 2022. május 10–13. között a Komax standjára, és kerüljön előnybe a beszállítói versenyben!