Az olyan, folyamatosan változó tényezők, mint az olajárak, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások és az egyre hatékonyabb technológiák kialakulása biztosítják a globális gépjárműpiac folyamatos változását. Ezek a tényezők tovább fokozzák az autógyártók és OEM-ek (eredetifelszerelés-gyártók) közötti piaci versenyt, és diktálják a jelenlegi autóipari trendeket. Cikkünk az egyik ilyen trendre fókuszál.
Ma már három kontinensen közel négyezer munkatársat foglalkoztat az Eckerle cégcsoport, amelynek története a német gazdasági csoda, a Wirtschaftswunder idején vette kezdetét. A németországi Bühlben 1968- ban egy családi vállalkozásként működő lakatosműhely az évek során folyamatosan fejlődő, multinacionális vállalattá nőtte ki magát.
Az ipari robotok iránti kereslet évről évre dönti a történelmi rekordokat, és a növekedés Közép-Kelet-Európában is kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. Nemcsak a robotok által elvégzett munka, de maga a robotika fogalma is gyorsuló ütemben fejlődik. A robotikát érintő változásokról és a KUKA Robotics fejlesztési irányairól Orovica Szilárd ügyvezető igazgató és Görög Botond fejlesztési vezető beszélt a TechMonitornak.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a 2015-ös évet új rekorderedményekkel zárta, és bizakodva tekint a jövőbe: a gyártás volumene az előző évhez képest 20%-kal, több mint 180.000 járműre nőtt, és ezzel több mint 65 millió eurós eredményt ért el a vállalat.
Mindeddig bevett szokásnak számított a gumiabroncs-prototípusok futófelületének teljes egészében kézzel történő kifaragása. A hannoveri gumióriás azonban szakított a gyakorlattal: a Continental üzemében a nehéz feladatot precíz Stäubli robotok vállalták át. A robotok által forró késekkel végzett munka nagyon pontos, gyors és reprodukálható – egy high-tech megoldás, valódi know-how-val fűszerezve.
Bármit is állítanak a tankönyvek és az üzleti magazinok, nincs kőbe vésve, hogy mi is az ideális módszer egy vállalkozás beindítására. És azoknak a vállalkozásoknak, amelyek végül sikeresek lesznek, egy része rendkívül szerény kezdetekből indul, bármiféle üzleti terv nélkül. Vegyük például a Haas Automation ügyfelét, a Lange CNC-t. A stuttgarti székhelyű cég, amelynek tulajdonosa és alapítója Jens Lange és felesége, Steffi nem teljesen a véletlen eredményeként jött létre, bár a kezdeti időkben alig volt több egy – rendkívül időigényes – hobbinál.
Az idei Hannoveri Vásáron a k rekordszámú, a tavalyihoz képest 40 százalékkal több látogató kereste fel a Murrelektronik standját. Ez a siker megerősíti a vállalat helyét a világ legfontosabb gépgyártóinak beszállítói között.
A megfelelő kötőelem a helyes tanácsadással kezdődik: a kötőelem és rögzítéstechnika terén a rajzok alapján készített alkatrészek a közkedvelt megoldások közé tartoznak, ha a szabványos termékek már bizonyos elvárásoknak nem felelnek meg. Az ügyfelek igényei pedig itt is magasak: az így készült alkatrészek nemcsak nagy pontosságúak és jó minőségűek kell hogy legyenek, de a kívánt időpontban és kedvező áron is rendelkezésre kell hogy álljanak. A stuttgarti székhelyű Otto Roth GmbH & Co KG kötőelem-nagykereskedő és -gyártó ilyen nem mindennapi, mérethű, gazdaságos és megbízható megoldásokkal áll ügyfelei rendelkezésére.
A megugró kínai belső kereslet, és a korábban szándékosan leépített kínai gyártóipari kapacitás miatt 2016 februárját követően jelentősen lecsökkent az országból Európába szállított acélipari termékek mennyisége, ezért jelentősen nőttek az árak a kontinens piacán. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy fél évvel ezelőtt a nagy tömegben érkező olcsó kínai import miatt szinte megszűnt az európai alapanyaggyártás, ezzel az európai piac teljesen kiszolgáltatottá vált az ázsiai ország gazdasági ciklusával szemben.
Kábelkonfekció-újdonságokat mutatott be a Lapp Csoport az áprilisi Hannoveri Vásáron. A világújdonság magyarországi premierjére már 2015 októberében, a Lapp Hungária Kft. „LAPP MEETS SYSTEM CONCEPT” elnevezésű rendezvényén sor került, a termékprogram bevezetése azonban most egy új fázisába érkezett.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője és a Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (ELMŰ Nyrt.) bejelentették együttműködési megállapodásukat. Az ELMŰ 2015 szeptemberében indított tendert falra szerelhető töltőállomásokra vonatkozóan.
A fékrendszerek, légkondicionáló berendezések és hasonló eszközök 1 500 mm hosszú és mindössze 18 mm átmérőjű csőtartozékainak legyártása komoly kihívást jelent a megfelelő hajlító technológia számára, különösen ami annak az anyagkezeléssel kapcsolatos részét illeti.
A franciaországi La Joliverie Haas műszaki oktatási központ (HTEC) diákjai élvezik, hogy a világ kétségkívül egyik legjobb HTEC központjában tanulhatnak. Azonban nem csupán arról van szó, hogy az intézmény számos Haas CNC-szerszámgéppel rendelkezik. Az iskolai dolgozók hosszú távú elkötelezettsége és a már több mint 30 éve folyamatban lévő, speciális műszaki projekt feltörekvő mérnökök nemzedékeit segítette.
"Kecskemét jelenleg is a kompakt autók termelési hálózatának meghatározó pillére, és a jövőben is az marad. A magyarországi gyár szerepe ezen további – a kompakt autók új generációjának gyártását előkészítő - fejlesztéssel még tovább erősödik" - nyilatkozta Michael Göbel, a Mercedes-Benz Cars kompakt autók termeléséért felelős nemzetközi vezetője.
A Zuliefermesse idestova 17. esztendeje Közép-Európa egyik legfontosabb nemzetközi szakmai találkozója, ahol kétévente a beszállító ipar és szerszámgépgyártás beszállítói és rendszergazdái, a végtermék-gyártók és konkrét beszállító partnert keresők találkoznak.
A gépgyártás mindig a fejlett országok húzóágazatai közé tartozott azon egyszerű oknál fogva, hogy viszonylag kevés alapanyagból nagy termelési értéket képes előállítani. Más szavakkal: magas a hozzáadott értéke, amit Magyarországon csak kevés más ágazat mondhat el magáról. A rendszerváltás utáni bő évtizedben a hazai gépgyártás is a padlóra került, mára azonban szinte a reneszánszát éli az iparág gyorsan növekvő régi motorosokkal és reményteljes új belépőkkel. A Thonauer Kft. egyedi gépgyártásáról Kokavecz László üzletágvezető beszélt a TechMonitornak.
A Magyar Suzuki 2247 értékesített gépjárművel és 11,41 százalékos piacrésszel vezeti a magyar újautó-piacot az első negyedévben. A siker motorja továbbra is a Vitara, amelyből a január-márciusi időszakban 1660 kelt el; ezzel a modell az SUV-szegmens abszolút győztese 27,63 százalékos részesedéssel a kategórián belül.
Az együttműködő robotok piacvezetője, az Universal Robots fokozza közép-kelet-európai jelenlétét. A vállalat bejelentette, hogy irodát nyit Prágában, bővíti csapatát, és további együttműködő partnereket keres a régióban.
A termelés-kihelyezés főbb okaiként a hazai gyártás versenyképességének romlása mellett a piac megőrzését és bővítését szokás említeni. Bármi legyen is az ok, régiónk autóipari felfutása jelentős növekedési potenciált tartogat még magában a szektor beszállítói számára. A decentralizált automatizálási technikai szakértőjének számító Murrelektronik GmbH 2012-ben érkezett hazánkba és oppenweileri központi gyáregységébe most a TechMonitor is meghívást kapott.
A 2015-ös „Év befektetője” hét kategóriában kiosztott díjátadó ünnepségén az ”Év K+F beruházója” elismerést a Robert Bosch Kft. kapta. A díjat Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter adta át Oliver Schatznak, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjének.