Az Indupro Kft. szakemberei a lézeres megmunkálásban látják a jövőt, és úgy gondolják, hogy a lézer alkalmas esztétikus varratok készítésére utómunka nélkül. A tapasztalatok szerint az ügyfeleknek főleg a hibátlan külső megjelenésű varratok keltik fel a figyelmét, ezért a cég nagy energiát fordít arra, hogy olyan varratokat kísérletezzen ki, melyek külalakra egy hajlított sarokra emlékeztetnek. A tökéletes hegesztési varratok elérésének titkairól Piheni Zsolt műszaki igazgató beszélt a TechMonitornak.
Egyre erősebb számokat produkál a hazai autógyártás. A 2015-ös rekordbevételű év után 2016-ban dinamikusan növekszik a szektor alkalmazottainak száma, amely rendkívül jó előjel az idei bevételek tekintetében is.
Az Eckerle Magyarország Automotive és Industrie üzletágai a cégcsoport teljes szériagyártási, termék- és folyamatfejlesztési, valamint műanyag technológiai tevékenységeit képviselik hazánkban immáron 25 éve. A jubiláló kiskőrösi üzem mellett 10 éve Bólyon, valamint ma már Császártöltésen és Zalaegerszegen is megtalálhatóak gyáregységeik. Magyarországon összesen 1200 fő dolgozik, így az Eckerle cégcsoport nemzetközi munkavállalói létszámának több mint egyharmadát már itthon foglalkoztatják.
2016. május 31. és június 2. között Stuttgartban került megrendezésre az autóipar egyik legjelentősebb európai kiállítása, a Global Automotive Components and Suppliers (GACS) Expo kiállítás. A kiállítással egyidejűleg került megrendezésre három további autóipari bemutatkozó kiállítás is: az Engine Expo 2016, az Electric Hibrid Zone és az Automotive Interiors Expo 2016. A kiállításokon a Tier 1, 2 és 3 szinten működő autóipari beszállítók mutatták be legújabb termékeiket és technológiáikat. A HIPA által szervezett kollektív stand mellett a vásárokon önálló magyar kiállítók is részt vettek, és véleményüket, tapasztalataikat – a teljesség igénye nélkül – most a TechMonitor olvasói is megismerhetik.
„A következő években 1 milliárd euró értékű beruházást tervezünk a kecskeméti telephelyen. A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező hatékony gyártási egység létesül, ahol a rugalmas termelési rendszerben különböző jármű-architektúrájú és meghajtású modellek gurulnak majd le a szalagról. Ezzel termelési kapacitásaink megnőnek, és mindemellett a piaci igényekre is rugalmasan és gyorsan tudunk reagálni”– nyilatkozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
Több mint két évtizedes autóipari tapasztalattal rendelkezik az Apollo Vredestein új értékesítési vezetője, Matthias Urban. A szakember 2016. július 1-től tölti be a pozíciót az abroncsgyártó vállalatnál. Elődje, Jaap van Wessum új kihívások felé fordul, miután több mint 20 évet dolgozott különböző pozíciókban az Apollo Vredesteinnél.
Örömteli tény, hogy Kelet-Európa egyre inkább a világ egyik növekedési centrumává válik, és számos németországi gyártó cég ezt felismerve telepíti ide tevékenységének kisebb-nagyobb részét. Számos beszállító cég követi őket, hogy az ügyfélközelséget Magyarországon is biztosítani tudja. A kábel-, vezeték-, tömszelence- és kábelcsatlakozó-gyártás, valamint az ipari kábelkonfekciók egyik vezető gyártójának tapasztalatairól DI Klemens Dolzer MBA ügyvezető igazgató és Ing. Enrico Schön értékesítési vezető beszélt a TechMonitornak.
Elkészült az Antolin Hungary Kft. több mint 5,5 milliárd forintos beruházással épített gyártócsarnoka a Kecskeméthez közeli Helvécián.
13 az 5 200-ból. Nem hangzik túl soknak, mégis az utóbbi évek legjelentősebb magyar kiállítói részvételét ezzel a két számmal lehet a legszemléletesebben kifejezni. A világ legnagyobb ipari szakkiállításán a közösségi stand mellett önálló magyar kiállítók is részt vettek, és véleményüket, tapasztalataikat – a teljesség igénye nélkül – most a TechMonitor olvasói is megismerhetik.
Az Apollo Tyres április elején kötött ösztöndíjszerződést azokkal a középiskolásokkal, akik most, a tanév lezárultát követően, július 1-jén megkezdik az elméleti képzést Gyöngyösön. Ősszel pedig 10 hetes szakmai gyakorlaton vehetnek részt, méghozzá Indiában és Hollandiában, az Apollo Tyres ottani gyáraiban.
Mindössze tíz hónap alatt megduplázta kecskeméti gyártókapacitását a világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Freudenberg Sealing Technologies. A négymillió eurós befektetéssel hatezer négyzetméteresre bővített gyáregységet, amelyben innovatív tömítéseket állítanak elő, pénteken adták át Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében. Ezzel sikeresen fejezték be 13 millió eurós, több évre szóló befektetési programjuk első részét.
A Mazak új, magyarországi Technológiai Központjában a két legújabb, nagy teljesítményű horizontális megmunkálóközpont is megtekinthető.
Ha valaki pár éve benézett a nagy gyártók üzemcsarnokaiba, azt láthatta, hogy a hegesztés területén még a CO2-lézertechnológia dominált. A tulajdonképpeni termeléstől elkülönített, önálló helyiségekben felépített, óriási berendezések szolgáltatták az energiát az akkoriban még újdonságnak számító lézeres hegesztési technológiához. Azóta nem állt meg a fejlődés. A korszerű berendezések már egyre inkább szilárdtest lézereket használnak, amelyek számos döntő előnnyel rendelkeznek.
A hőkezeléssel és fémmegmunkálással foglalkozó autóipari és repülőgépipari beszállítók számára különösen fontos a tisztító- és zsírtalanító berendezések költséghatékony működése és nagy kapacitása. Az igényre reagálva fejlesztette ki a Dürr Ecoclean a nagykamrás EcoCDuty oldószeralapú tisztítórendszert. A gép akár 1 tonna súlyú és 1 250×840×970 mm méretű alkatrészek kezelésére is képes. A szénhidrogénekkel vagy módosított alkoholokkal működő berendezés gyors ciklusidő mellett is kiváló tisztítási minőséget és megbízhatóságot garantál. A moduláris kialakítású gép további előnye a kivételesen könnyű kezelhetőség és a vonzó dizájn.
A lézeres technológia alkalmazásának térhódítása nemcsak a nagyobb multinacionális vállalatokat érinti nap mint nap, hanem egyre inkább a különböző beszállítói rétegeket, akár kisebb gyártó vállalatokat is.
A Basel közeli idillikus Bennwilben található Schneto AG a max. 65 mm átmérőjű esztergált alkatrészek megmunkálásának szakértője. A cég, amely gyártott munkadarabjainak tökéletes minőségével szerzett nevet magának, sokféle alkatrészt gyárt. A bútoripari alkatrészek ugyanúgy a cég széles körű portfóliójához tartoznak, mint a hidraulikus és pneumatikus, az elektrotechnikai, az autóipari és az épülettechnológiai alkatrészek.
Megkezdődött a Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változatának gyártása Kecskeméten.
„A formagyártás jövője most kezdődött el” – jelentette ki Andreas Egelseder, a Felss Holding GmbH technológiai igazgatója a Tube 2016 kiállítás kapcsán. A formagyártás és az ipar 4.0 koncepció kapcsolódási lehetőségeit kutató cég legújabb, kifejezetten az autóipar számára kifejlesztett és e4.0 névre keresztelt megoldását mutatta be Düsseldorfban.
Az Eckerle cégcsoport kiskőrösi telephelyének munkaerő fejlesztésével közel száz fővel bővítheti állományát a következő időszakban. A helyi gyártó és termelő cég egyedi célgépgyártással és azok kereskedelmével foglalkozik, képzett munkavállalóinak jelentős részét pedig duális szakképzési rendszeren keresztül biztosítja.
A Bosch, a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója, magyarországi tevékenységének minden területén két számjegyű árbevétel-növekedést ért el 2015-ben. Beleszámítva a nem konszolidált vállalatok árbevételét és a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is, 2014-hez képest 16 százalékkal, 959 milliárd forintra növelte teljes magyarországi árbevételét.