Immáron hat éve hirdet nemzetközi csereprogramot az Eckerle CNC forgácsolást tanuló szakiskolásoknak, amely során idegen környezetben, az iskola falain túl mélyíthetik el szaktudásukat. Ezúttal a németországi Eckerle üzem gyakornokai jártak Magyarországon tavasszal, páratlan évben a magyar fiatalok mehetnek majd Németországba.
A győri Audi Hungarianál a gyártástechnológia-tervezés a gyártási folyamatok legfontosabb alappillére. A technológiák, a folyamatok és a berendezések optimális működése nélkül nem készülhetne el az évitöbb mint százezer jármű és közel kétmillió motor, amelyek az Audi Hungariát a világ legnagyobb motorgyárává teszik.
Sokszor írtunk már arról, hogy a robotizálás napjainkban már nem a nagyvállalatok kiváltsága, hanem a kis- és középvállalatok esetében is reális alternatíva. Bizonyos feltételek megléte esetén még nagyszériás termelés sem kell hozzá – ahogy az cikkünkből is kiderül. Robotból és hozzáértő integrátorból tehát hamarosan nem lehet túl sok. Ezért is örömteli, hogy új integrátorral és egy – a hazai fémipari körökben jól ismert – képviselettel bővült a hegesztőrobot-cellákat gyártani képes vállalkozások köre.
Jelentős mértékű kapacitáscsökkentésre készülhet a kínai acélipar a belső piac csökkenő felszívó ereje, valamint az USA-val kirobbant kereskedelmi konfliktus miatt. A Trump-adminisztráció által márciusban kivetett védővámok következtében az Európai Unióban újabb, az Egyesült Államok piacáról kiszorult, azonban nemcsak Kínából származó termékek dömpingszerű érkezésére számítanak, amely gyors és hatékony fellépést igényel a döntéshozók részéről, mutat rá acél- és műanyagipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt.
Az autóipar ellátási láncát olyan tevékenységek dominálják, amelyek közvetlenül vagy közvetve az erőátviteli technológiához kapcsolódnak. Az összetevők tisztaságára vonatkozó eltérő követelmények ellenére az ellátási lánc különböző szakaszaiban a forgácsolási folyamatokat jórészt a részecskeeltávolítást célzó technológiák dominálják. A felületi filmréteg mindeddig kevés figyelmet kapott, de ez a szemlélet változóban van. A változó gyártási módszerek és mobilitási koncepciók, valamint néhány más trend új követelményprofilt hoznak létre, ami kikényszeríti a változást. Felmerül persze a kérdés, hogy merre tart az ipari tisztítástechnika.
Az elektromos gépjárművek térhódítása évek óta megosztja a mérnöktársadalmat. Az elektromobilitás egy olyan komplex rendszer összefoglaló neve, ami magába foglalja az elektromos járműveket, azok energiaellátását, valamint a közlekedési és szállítmányozási infrastruktúrát. Amíg az elektromos kerékpárok hosszú ideje komoly piaci részesedést mondhatnak magukénak, addig az elektromos gépjárművek iránti lakossági kereslet egyelőre elmarad a gyártók és a jogalkotók várakozásaitól.
A mai világ társadalmának egyik legnagyobb félelme az, hogy a robotok elveszik az emberek elől a munkát. Az ismeretlentől való félelmet, és magának a változásnak a tényét egyes gyártóknak és alkalmazottaknak elsőre valóban nehéz lehet elfogadni. Azonban a robotok új generációja, az ún. együttműködő robotok (kobotok) eloszlatják ezeket a félelmeket. Nézzük meg, mi is a különbség a kobotok és a robotok között, beszéljenek a tények helyettünk!
Az ABB otthon és munkahelyeken egyaránt könnyen telepíthető, AC fali töltőkből álló termékcsaláddal bővíti a töltési megoldásokból álló portfólióját.
„Nagyon érdekes kihívás a termelésről érkező igényekre hatékony és újszerű informatikai megoldásokkal szolgálni – és így szüntelenül követni az újonnan felbukkanó technikai lehetőségeket.” – fogalmazott Németh András az IThon.info pályázatán.
„Egy olyan nagy vállalatnál, mint az Audi Hungaria, még hat év után is van lehetőség újabb és újabb kihívásokat találni, ami különösen érdekes része ennek a szakmának.” – fogalmazott Szakál József az IThon.info pályázatán.
A megmunkálási művelet szén-dioxid-hó befúvással történő hűtésével jelentősen javítható a folyamat költséghatékonysága. Az acp által kifejlesztett, sorozatgyártásra is alkalmas quattroClean rendszer többek között a PEEK poli(éter-éter-keton) és az alumínium munkadarabok megmunkálása során is növeli a termelékenységet. A rendszer további előnye, hogy az alkatrészek és gépek sokkal tisztábban tarthatók.
Napjainkban mintegy 4 milliárd ember él városokban, és az ENSZ becslései szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik a nagyobb településeken élők száma, 66 százalékra növelve ezzel a városlakók arányát. Az urbanizáció térnyerésével párhuzamosan maguk a városok és a külvárosok is jelentős változáson mennek keresztül, hogy fenntartható életkörülményeket biztosíthassanak lakóiknak. Az átalakulás két alappillére az energia és a közlekedés, amelyek esetében szintén komoly korszerűsítésekre van szükség, hogy elkerüljük a környezetszennyezést és túlzsúfoltságot. A Schneider Electric azokban a fejlesztésekben látja a jövőt, amelyek elősegítik az elektromos autók tulajdonosai és az energiaszolgáltatók közötti együttműködést, és ezzel új üzleti modelleket teremtenek az okos városokhoz.
A festési és bevonatolási folyamatok esetében a világ minden táján azonos a cél: az egységköltségek csökkentése. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a meghatározott felületi minőséget és termelékenységet a lehető legkevesebb anyag- és energiafelhasználással érjük el. Ennek kulcsa a folyamatsoron belüli összes lépés optimalizálása.
Aranykorát éri Magyarországon az egyedi gépek tervezése és építése, amit jórészt a gépjárműipar csillapíthatatlan beruházási igénye hajt. A gépgyártás felfutásával párhuzamosan növekszik a részegységek gyártóinak forgalma is – a piaci konjunktúrából azonban csak a megbízható és magas technológiai szintet képviselő termékek előállítói tudnak hasznot húzni.
A felület épsége az egyetlen olyan alkatrész-tulajdonság, ami a környezeti tényezők hatására gyártás után is megváltozhat. Fontos tehát, hogy ne csupán elérjük a megcélzott felületi jellemzőket, hanem meg is tartsuk egészen addig, amíg az alkatrész a fogyasztóhoz, vagy a feldolgozási lánc egy újabb szakaszához el nem érkezik.
A közel 35 milliárd Ft értékű fejlesztés olyan termelési kapacitásnövekedést eredményez, amellyel a könnyű súlyú, tartós és könnyen tisztítható Alcoa® szállítmányozási célú keréktárcsák iránti megnövekedett keresletnek a vállalat eleget tud tenni.
A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.
Az Adient - vezető autóüléseket gyártó vállalat - a magyar szakemberek részvételével zajló projektben a világon elsőként teljesen holtjátékmentes működésű ülés háttámla állító termékcsaládot fejlesztett. A projekt 996 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatásban részesült.
2020-ig több mint 1,7 millió új ipari robot áll üzembe világszerte. 2017-ben az ázsiai–ausztráliai régióban 21, míg az amerikai kontinensen 16, Európában 8 százalékkal növekedtek a roboteladások. A fejlődés fontos mozgatórugói: a felgyorsult üzleti ciklusokra adott válasz és a nagyobb gyártási rugalmasság biztosítása. Az ipari robotok új generációja az egyre rugalmasabb automatizálás számára kövezi ki az utat.
Az Eckerle Magyarország Industrie üzletága a duális képzési rendszer bevezetésétől partnere a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Karának. A kiskőrösi üzemegység négy szakon működik együtt a felsőoktatási intézménnyel, ahol gépészmérnökök, járműmérnökök, mérnök informatikusok, valamint műszaki menedzserek tölthetik szakjuknak megfelelően gyakorlati időszakukat a cégnél. Hubina Pétert, az Eckerle cégcsoport európai automatizálási vezetőjét kérdeztük az együttműködésről, aki 2015 óta az intézmény záróvizsga-bizottsági elnöke.