A robotintegrátorok globális piaca erőteljes növekedés elé néz az elkövetkező években. A Technavio a 2020–2024-es periódusra több mint 10%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) számol. A robotintegrátorok különleges szerepet játszanak az automatizálási folyamatban, és piacuk növekedése szorosan összekapcsolódik más iparágak dinamizmusával és technológiai fejlődésével.
A COVID-19 világjárvány hatására tett intézkedések hosszú távon lesznek hatással a globális feldolgozóiparra. A gyárbezárások kezdeti sokkja után a vállalatok gyorsan átálltak a termelés újraindítására, és sokan már távolabbra tekintenek: milyen tartós változások várhatók az ellátási láncokban és a működési metódusokban? A robotizálás vajon tényleg rugalmasabbá teszi a gyártószektort?
Azt mondják, hogy az élet egy maraton, nem sprint. Az autógyártók számára a tartósabb szerszámmegoldások nélkülözhetetlenek a jövedelmezőbb gyártáshoz, ám a gyártók gyakran nem látnak okot meglévő szerszám-összeállításuk leváltására. James Thorpe, a Sandvik Coromant, a fémforgácsolási szerszámok globális vezetőjének globális termékmenedzsere most elmagyarázza, hogy miért nem szabad alábecsülni a tartósabb szerszámok – mint például a CoroDrill termékcsalád legújabb tagja – előnyeit, különösen az alkatrészenkénti költségek csökkentése és az összteljesítmény növelése tekintetében.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
Az ügyfelet nem elég egyszer megnyerni – vallja a FANUC Hungary Kft. csapata és ezzel a szellemiséggel közelítenek meg minden új és régi partnert. A sikerre pedig nem is kell jobb bizonyíték, mint az, hogy a japán gyártó gépei az új beruházásokban, a géppark bővítések esetén, illetve a felújítások során is az első választások között szerepelnek. Így volt ez a PLASTIC-FORM Kft.-nél is, ahol a pozitív tapasztalatok és a FANUC szerszámgépek teljesítménye döntő érvek voltak a géppark megújítása során. A vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével, Burai Zsolttal beszélgettünk.
A csehországi Preloucban található Kiekert naponta mintegy 180 000 darabos termeléssel piacvezető a gépjárműkilincsek gyártásában. A rövid ciklusidővel működő gyártósorok rendkívül rugalmasak, ami a cikkünkben szereplő összeszerelő sorra is igaz. A különféle zárváltozatok gyártására képes rugalmas automatizálási egység lelke a két Stäubli TX40 robot.
Az elektronika, a tömegkommunikáció és a felgyorsult ipari fejlesztések korában egyre nagyobb szerepet játszik az emberiség által legrégebben ismert fém. Az ipari fémek közül a súlyához viszonyítva a réz rendelkezik a legjobb elektromos és hővezetési tényezővel, ezenkívül jól formálható, korrózióálló, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az elektromobilitás térhódítása is a réz „kezére játszik”, hiszen egy akkumulátoros e-jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. Molnár Zsolt, a TRUMPF Hungary Kft. Lézertechnika Divízió értékesítő mérnöke a réz hegesztésére kifejlesztett legújabb lézerforrásokról beszélt a TechMonitornak.
Online aukció indul egy ismert autóipari beszállító átszervezése miatt!
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
A Kiekert járműajtókhoz készít zárrendszereket, amely vállalat az iparágban a világ piacvezető vállalatának számít. Naponta mintegy 180 000 darab ajtózárat készítenek a csehországi Prelouc városában található legnagyobb gyáregységükben. A számos összeszerelési és tesztelési feladatok egyike a forrasztott csatlakozások 100%-os ellenőrzése. A kompakt röntgenvizsgálati tesztkamrában nagy pontossággal működő Stäubli robot kezeli a mintákat.
Az E-transzformáció elnevezésű projekt keretében az Audi Hungaria bővíti e-motorgyártását, szélesíti műszaki fejlesztése kompetenciáit, valamint felkészíti járműgyártását az elektromos korszakra.
Napi munkánk során sokszor találkozunk olyan szakmai területekkel, ahol kérdések merülnek fel bennünk és keressük a válaszokat rá. Ezek a területek lehetnek akár egy tervezési problémával (CAD), akár a gyártással kapcsolatosak (CAM) vagy előfordul egy analízissel (CAE) vagy a termékadatkezeléssel (PLM) kapcsolatosak is. Az elinduláshoz rengeteg információra van szükségünk, ezek megkeresése, értelmezése, adaptálása is sok időt vesz igénybe.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
A mobilitási iparág vezető szerepéért a gépjárműgyártók egyre kiélezettebb versenyt folytatnak. Mind többször olyan high-tech vállalatokkal is szembekerülnek, akik az iparágon kívülről érkezve új szemléletet és technológiákat honosítanak meg.
Ünnepélyes keretek között érkeztek meg 2020. április 30-án Kecskemétre a helyi közösségi közlekedési szolgáltatást ellátó Inter Tan-Ker Zrt. 45 darabos vadonatúj autóbusz flottájának első gépjárművei. Az első ütemben összesen hét autóbusz gördült be saját lábon a Bács-Kiskun megyei telephelyre a debreceni gyárból, köztük egy hazai fejlesztésű és gyártású Mercedes-Benz Reform 500 LE, továbbá hat – jelentős hazai hozzáadott értékkel készült – szóló Mercedes-Benz Conecto Next Generation. A rendezvényen beszédet mondott Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A válság számos gyártó céget sodort veszélybe. A koronavírus rámutatott a komplex globális ellátási láncok sebezhetőségére. A helyzetet súlyosbítja, hogy a CNC-ipar nagyban függ az időben történő szállításoktól. Egyetlen napos szállítási késedelem fennakadásokat okozhat a a teljes ellátási láncban, ami költségnövekedéshez, értékesítési veszteségekhez vagy akár teljes leálláshoz vezethet.
A németországi Starnberg városában működő Compact Dynamics-ot – a globális autóipari és ipari szállító, a Schaeffler 100%-os tulajdonában lévő leányvállalatot – a FIA Motorsport Világtanács választotta ki a hibrid rendszer kizárólagos szállítójává. A
A koronavírus-világjárvány okozta több hetes szünet után a Mercedes-Benz 2020. április 28-tól fokozatosan újraindította termelését a kecskeméti gyárában. A fokozatos gyártásindítás alatt először egyműszakos, később pedig kétműszakos munkarendben történik majd a munkavégzés. A gyár legfőbb célja, hogy a termelés újraindulása után is megőrizze munkatársai egészségét, ezért a kollégák védelme érdekében új higiénés és megelőző intézkedéseket vezettek be.
Az autóiparban számos tényező befolyásolja az alkatrésztisztításra vonatkozó követelményeket; többek között az elvárt tisztaság, az áteresztőképesség, a rendelkezésre állás, az automatizálhatóság, valamint az egyszerű karbantarthatóság. Mivel klasszikus tömegtermékekről már csak ritkán beszélhetünk, ezért a különböző méretekkel rendelkező különféle alkatrészek egyedi terméktartó megoldásokat igényelnek. Erre a feladatra kiváló példa az autóipari fogaskerekek és tengelyek gyártási művelete.