Nézze meg, hogy hol készülnek az elektromos autók vezetékeit gyártó kábelfeldolgozó gépek!
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
Menetbetét behajtófüllel, melyet nem kell letörni. A Böllhoff évtizedes fejlesztési stratégiájának újabb eredményét mutatta be az elmúlt hetekben a nagyközönségnek: a HELICOIL® Smart megérkezett, hogy megoldást nyújtson olyan esetekben, ahol a behajtófül letörése, illetve az esetlegesen a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet.
Az Ügyfél egy német autóipari vállalat, aki évek óta az egyik legsikeresebb gyártók közé tartozik a prémium és szupersportkocsi szegmensben. A 2017-es üzleti évben az autógyártó 88 000 alkalmazottal közel 1,9 millió járművet szállított le, amellyel 60 milliárd eurós árbevételt ért el.
Mivel az autóipartól az energetikáig gyakorlatilag minden iparágban gombamód szaporodnak az elektronikus funkciók, a gyártók egyre több rezet használnak fel, és keresik a megoldást azokra a nehézségekre, amelyek jelenleg az anyag hegeszthetőségével kapcsolatban fennállnak. A réz a hegesztés során a lézersugár nagy részét visszatükrözi, ami rendkívül megnehezíti az anyag szabályozott hegeszthetőségét. A rézhegesztés megújításának lehetőségeiről Szabó Balázs, a TRUMPF Hungary Kft. lézertechnikai üzletágának értékesítési vezetője beszélt a TechMonitornak.
2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A PTC bejelentette, hogy aláírta az Onshape vállalat felvásárlásáról szóló végső megállapodást. Az Onshape cég az első, a számítógépes tervezést (CAD) az erőteljes adatkezelési és együttműködési megoldással (PLM) egyesítő Software as a Service (SaaS) termékfejlesztési platform megalkotójaként ismert.
A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.
Az infrastrukturális fejlesztéseinek következő állomásához érkezett az ITK Holding Zrt., az új üzemének október 12-i ünnepélyes alapkőletételével megkezdte legújabb beruházását. Ennek keretében 3000 négyzetméterrel nő a karosszéria üzem kapacitása, valamint további 2000 négyzetméterrel bővül a beépített infrastruktúra. Az eseményen az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. bemutatta a Mercedes-Benz Sprinter alapjaira fejlesztett és gyártott, jelentős hazai hozzáadott értékkel készülő iskolabuszát, a Mercedes-Benz REFORM-S Schoolt. Továbbá a cégcsoport a Debreceni Szakképzési Centrummal és a Berettyóújfalui Szakképzési Centrummal is együttműködési megállapodást írt alá, a jövő műszaki szakembereinek valós körülmények közötti képzése érdekében.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában idén harmadszor indult el sikeres sorozatgyártás: a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake után most az első Mercedes-AMG Performance modellek gördültek le a gyártószalagról. A Mercedes-AMG A 45 4MATIC+, a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Coupé és a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake modellek egyszerre kerültek gyártósorra, amelyekből mindegyik S-verzióként is kapható lesz. Mindhárom Mercedes-AMG Performance modell kizárólag Kecskeméten készül, és az első autók mindegyike a különben csak opcionálisan elérhető AMG aerodinamikai- csomaggal lett felszerelve. Mivel az első legyártott autók Lengyelországba kerülnek, a lengyel nemzeti zászló színeiben pompáznak: „sarki fehér”, „jupitervörös”, valamint „matt sziklaszürke“ fényezést kaptak.
Az Audi Hungariánál a Beszerzés szakterülete az új Költség- és értékelemzés osztállyal bővíti portfólióját. Az új szakterületről cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.
Az ipari felülettisztításban az ár és a minőség mellett a gyorsaság már régóta meghatározó tényezőnek számít, de az elmúlt években – végre – a környezettudatosság is felzárkózott negyedik döntési kritériumnak. Nem létezik olyan univerzálisan használható technológia, amely minden alkalmazásban optimális eredményekhez vezet, de olyan tudásközpontra már régóta igényt formált a magyar ipar, mint ami jelenleg formálódik a fővárosban. A centrumban megismerhető technológiákról Kisvárday-Papp Miklós, a PROFETT ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitornak.
Manapság számtalan, különféle 3D nyomtatási technológia és alapanyag közül választhat, és az eljárások száma idővel csak nőni fog. Fémnyomtatás, műanyag alapanyagból dolgozó lézerszinterezés, FDM és PolyJet technológia – és a lista folyamatosan bővül, az ipar által elfogadott eljárások sorában.
A mobil robotok még mindig egy viszonylag új típusú megoldásnak számítanak, amikor a gyártóüzemek belső szállítási feladatairól van szó. Az AMR-ek meglehetősen gyorsan alkalmazkodni tudtak az új technológiákra igencsak nyitott autóiparhoz. Az olyan gyárakban való telepítésük, mint a Ford valenciai, a Visteon szlovákiai, vagy a Nidec GPM türingiai üzeme, azt bizonyítja, hogy a mobil robotoknak köszönhetően a szállítási feladatokat egyszerű, hatékony és gazdaságos módon lehet automatizálni, amely során nő a rugalmasság, és az alkalmazottakat egyéb, támogatást igénylő területekre lehet csoportosítani. A gyárak az automatizálást leggyakrabban egy bizonyos folyamattal, egy robottal kezdik, és fokozatosan helyeznek üzembe további robotokat, amelyeket egyre több feladattal bíznak meg.
Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.
Az RS Components (RS) mostantól a Vishay új, autóipari minőségű AC-vezetékbesorolású kerámia tárcsakondenzátoraival bővítette kínálatát.
Maradjunk a hagyományos, hűtő- és kenőfolyadékok segítségével végzett megmunkálási eljárásoknál, vagy életképes alternatívát jelent a száraz megmunkálás és a minimálkenés? Technológiai szempontból fontos figyelembe venni az anyagtulajdonságokat és a gép teljesítményét, de a folyamat átfogó értékelésébe az üzem általános költségei, az energiával és az egészséggel kapcsolatos ráfordítások is beleszámítanak. Jelen cikk a szerszám- és gépgyártók gyakorlati szempontjai felől közelítve vizsgálja a száraz megmunkálás lehetőségeit.