Mérnök vagy? Ragadd meg az alkalmat!
Az SEG Automotive magyarországi leányvállalata illusztris vendégek, így többek közt Palkovics László és Varga Judit miniszterek jelenlétében történelmi jelentőségű eredményt ünnepelt, bizonyítva, hogy a helyi csapat milyen jelentős szerepet tölt be az autóiparban: a mai napon a miskolci telephelyen elkészült a 75 milliomodik indítómotor.
2020. szeptember 25-én Budapesten tartotta az Onrobot a közép-kelet-európai régió nagyszabású partnertalálkozóját. Enrico Krog Iversen, az OnRobot vezérigazgatója nemcsak a legújabb robotikai trendeket és információkat osztotta meg a több mint félszáz résztvevővel, hanem interjút is adott a TechMonitornak, aminek során a robotikai piac változásairól, a vállalat jövőjéről, valamint a budapesti fejlesztési központ szerepéről is szó esett.
A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével. A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.
A 90-es évek nem a magyar ipar dicsőséges évtizedeként íródtak be az ipartörténetbe. A rendszerváltás után a nagyvállalatok fokozatos leépülését, a hagyományos piacok elvesztését és az importversenyt csak részben kompenzálták a megnyíló nyugati határok és a szinte azonnal megjelenő bérmunka. Az országban rejlő potenciál azonban vonzotta a vállalkozókedvű külföldieket, akik – 25 év távlatából már kijelenthetjük – olyan kompetencia-központokat hoztak létre Magyarországon, amire a hazai ipar önállóan aligha lett volna képes.
Ma ünnepeljük az elektromos járművek világnapját, ami jó alkalom arra, hogy számba vegyük az e-mobilitás történelmének fontosabb mérföldköveit, és megvizsgáljuk, milyen izgalmas jövőt tartogathat még számunkra ez a terület.
Három magaas minőségű Yamazaki Mazak szerszámgépre lehet licitálni a Surplex új online aukcióján.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
RS Components (RS) bejelentette, hogy felvette raktárkészletébe a legváltozatosabb piacok és alkalmazások számára megfelelő csatlakozóeszközök világszinten piacvezető gyártói közé tartozó Amphenol magas minőségű, autóipari A Series™ csatlakozóit.
A robotintegrátorok globális piaca erőteljes növekedés elé néz az elkövetkező években. A Technavio a 2020–2024-es periódusra több mint 10%-os összetett éves növekedési rátával (CAGR) számol. A robotintegrátorok különleges szerepet játszanak az automatizálási folyamatban, és piacuk növekedése szorosan összekapcsolódik más iparágak dinamizmusával és technológiai fejlődésével.
A COVID-19 világjárvány hatására tett intézkedések hosszú távon lesznek hatással a globális feldolgozóiparra. A gyárbezárások kezdeti sokkja után a vállalatok gyorsan átálltak a termelés újraindítására, és sokan már távolabbra tekintenek: milyen tartós változások várhatók az ellátási láncokban és a működési metódusokban? A robotizálás vajon tényleg rugalmasabbá teszi a gyártószektort?
Azt mondják, hogy az élet egy maraton, nem sprint. Az autógyártók számára a tartósabb szerszámmegoldások nélkülözhetetlenek a jövedelmezőbb gyártáshoz, ám a gyártók gyakran nem látnak okot meglévő szerszám-összeállításuk leváltására. James Thorpe, a Sandvik Coromant, a fémforgácsolási szerszámok globális vezetőjének globális termékmenedzsere most elmagyarázza, hogy miért nem szabad alábecsülni a tartósabb szerszámok – mint például a CoroDrill termékcsalád legújabb tagja – előnyeit, különösen az alkatrészenkénti költségek csökkentése és az összteljesítmény növelése tekintetében.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
Az ügyfelet nem elég egyszer megnyerni – vallja a FANUC Hungary Kft. csapata és ezzel a szellemiséggel közelítenek meg minden új és régi partnert. A sikerre pedig nem is kell jobb bizonyíték, mint az, hogy a japán gyártó gépei az új beruházásokban, a géppark bővítések esetén, illetve a felújítások során is az első választások között szerepelnek. Így volt ez a PLASTIC-FORM Kft.-nél is, ahol a pozitív tapasztalatok és a FANUC szerszámgépek teljesítménye döntő érvek voltak a géppark megújítása során. A vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével, Burai Zsolttal beszélgettünk.
A csehországi Preloucban található Kiekert naponta mintegy 180 000 darabos termeléssel piacvezető a gépjárműkilincsek gyártásában. A rövid ciklusidővel működő gyártósorok rendkívül rugalmasak, ami a cikkünkben szereplő összeszerelő sorra is igaz. A különféle zárváltozatok gyártására képes rugalmas automatizálási egység lelke a két Stäubli TX40 robot.
Az elektronika, a tömegkommunikáció és a felgyorsult ipari fejlesztések korában egyre nagyobb szerepet játszik az emberiség által legrégebben ismert fém. Az ipari fémek közül a súlyához viszonyítva a réz rendelkezik a legjobb elektromos és hővezetési tényezővel, ezenkívül jól formálható, korrózióálló, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az elektromobilitás térhódítása is a réz „kezére játszik”, hiszen egy akkumulátoros e-jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. Molnár Zsolt, a TRUMPF Hungary Kft. Lézertechnika Divízió értékesítő mérnöke a réz hegesztésére kifejlesztett legújabb lézerforrásokról beszélt a TechMonitornak.
Online aukció indul egy ismert autóipari beszállító átszervezése miatt!
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
A Kiekert járműajtókhoz készít zárrendszereket, amely vállalat az iparágban a világ piacvezető vállalatának számít. Naponta mintegy 180 000 darab ajtózárat készítenek a csehországi Prelouc városában található legnagyobb gyáregységükben. A számos összeszerelési és tesztelési feladatok egyike a forrasztott csatlakozások 100%-os ellenőrzése. A kompakt röntgenvizsgálati tesztkamrában nagy pontossággal működő Stäubli robot kezeli a mintákat.