A németországi Starnberg városában működő Compact Dynamics-ot – a globális autóipari és ipari szállító, a Schaeffler 100%-os tulajdonában lévő leányvállalatot – a FIA Motorsport Világtanács választotta ki a hibrid rendszer kizárólagos szállítójává. A
A koronavírus-világjárvány okozta több hetes szünet után a Mercedes-Benz 2020. április 28-tól fokozatosan újraindította termelését a kecskeméti gyárában. A fokozatos gyártásindítás alatt először egyműszakos, később pedig kétműszakos munkarendben történik majd a munkavégzés. A gyár legfőbb célja, hogy a termelés újraindulása után is megőrizze munkatársai egészségét, ezért a kollégák védelme érdekében új higiénés és megelőző intézkedéseket vezettek be.
Az autóiparban számos tényező befolyásolja az alkatrésztisztításra vonatkozó követelményeket; többek között az elvárt tisztaság, az áteresztőképesség, a rendelkezésre állás, az automatizálhatóság, valamint az egyszerű karbantarthatóság. Mivel klasszikus tömegtermékekről már csak ritkán beszélhetünk, ezért a különböző méretekkel rendelkező különféle alkatrészek egyedi terméktartó megoldásokat igényelnek. Erre a feladatra kiváló példa az autóipari fogaskerekek és tengelyek gyártási művelete.
A Bridgestone újraindítja a termelést az olaszországi Bariban és a belgiumi Lanklaarban valamint a franciaországi Béthune-ben található európai gyártóüzemeiben is.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
A Bridgestone bejelentette, hogy ügyfelei igényei és a termékei iránti kereslet alapján folyamatosan újraindítja a termelést az EMIA (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) régióban működő számos gyárában.
Ezekben az embert próbáló időkben, amikor a gyártóknak gazdasági kihívásokkal kell szembenézniük, különösen nehéz helyzetben vannak az autóipari vállalatok. Annak ellenére, hogy ez az ágazat alkalmazza a legátfogóbb módon az automatizációs technológiát a lean gyártás, a hatékonyság, és a versenyképesség megőrzése érdekében, bőven van még lehetőség további optimalizálásra és újításokra.
Az Ecoclean vállalat az EcoCvelox berendezését az alkatrészek sorjamentessége és részecske szintű tisztasága terén egyre növekvő igényekre való költséghatékony válaszként fejlesztette ki. A moduláris felépítése lehetővé teszi a berendezés egyedi igényekre való szabását, valamint jövőbeli bővíthetőségét, így a kombinált nagynyomású sorjátlanítás, tisztítás és szárítás egy kézben történő konfigurálását. Mindezek során 15 másodperces raklaponkénti ciklusidő valósítható meg. A nagynyomású sorjátlanítás gyors és egyszerű offline programozása egy CAD/CAM csatolófelületen keresztül valósul meg, az alkatrészek mozgatását pedig rendkívül dinamikus szállítórendszer végzi – az EcoCvelox mindezekkel új mércéket állít fel.
Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.
A TechMonitor rendszeres olvasói számára már nem ismeretlen a Komax Zeta 640 automata kábelkonfekcionáló gép, hiszen tavaly augusztusi címlapunkat is a svájci kábelspecialista cég újdonsága ékesítette. A gépről időközben idehaza is elegendő gyakorlati tapasztalat gyűlt össze, így elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy Stadler Gábor, a Schneider-Electric Energy Magyarország Kft. gyártási operatív menedzsere megossza benyomásait a TechMonitor olvasóival.
A világ vezető digitális CNC-piacterén a gyártók mindössze néhány kattintással találnak megfelelő partnercégeket a termelés zavartalanságának biztosításához. Mindezt közvetlen módon, régiós, országos, vagy globális szinten. Minimális erőfeszítéssel és jutalék nélkül. Az online piactér az akut globális válság miatt április 30-ig mindenki számára ingyenessé vált.
A kormányzat nem titkolt célkitűzése, hogy Magyarország régiós autóipari központtá váljon. Az ipari súlypontok ennek megfelelőn tolódtak el az elmúlt években, így sok hazai fémmegmunkáló cég célja lett az autóipari beszállítói körbe tartozás vagy a piramisban a feljebb kerülés. Az autóiparban pedig a gyártás és a cégműködés minden elemének van jelentősége; nem utolsósorban az üzem légtisztító rendszerének is. Az Év Vállalkozója díj 2018-as nyertesének számító Gotthárd Imre többek között a hagyományos olajszűrők lecserélésével tett szert versenyelőnyre az ismét egyre élesedő piaci helyzetben.
Márciustól kezdődően már megújuló energiaforrásokból fedezi villamos energia szükségletének 100 százalékát a tatabányai Bridgestone gyár. Az átállásnak köszönhetően a Bridgestone tovább csökkenti az európai CO2 kibocsátását. Ezek az erőfeszítések a cég „Így szolgálunk mi” elnevezésű kötelezettségvállalását szolgálják, amelynek az egyik fő pillére a környezetvédelem.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban új présüzemet épít a Mercedes-Benz AG, ezzel is növelve a Mercedes-Benz Cars globális termelési hálózatának rugalmasságát. Az új üzem iránymutató beruházás az anyagmegmunkálás folyamatainak digitalizációja terén. Az új présüzem technológiájának köszönhetően a formatervezés, a fejlesztés, a tervezés, a szerszámkészítés és a gyártás még inkább összehangolttá válik. A termelés előreláthatólag 2022-ben kezdődik az új magyarországi présüzemben.
A kapacitás- és hatékonyságnövelés minden autóipari beszállító számára kulcsfontosságú terület, mert a tömeggyártásból kikerülő alkatrészek esetében minden egyes megtakarított forint és másodperc aranyat – jelen esetben megrendelést – érhet. Az új gépek üzembe állításával azonban nem várt problémákkal is szembesülhet a vásárló. Minden problémára létezik azonban a szakértői megoldás, amint az a szekszárdi BHG-ASZ Kft. példájából is kiderült.
Az 1985-től havi rendszerességgel megjelenő és több ezer partner számára megküldött „Endrich News” angol nyelven mutatja be technikai oldalról a termékújdonságokat.
Rekordévet zárt a Mercedes-Benz Hungária Kft., idén is a vezető helyet szerezte meg a prémium személyautók eladásában, és jól teljesítettek a kishaszon- és nagyhaszonjárművek üzletágak is. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben újabb sikeres évet zárt: mintegy 190.000 személygépkocsit gyártottak Kecskeméten, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Egy éven belül háromszor is sikeresen indították el az egymást követő új modellek sorozatgyártását.
Két év intenzív munka után a cél nem is lehet más, mint három év alatt körbeutazni a világot.
Az ipari robotokat gyártó FANUC és a BMW AG autóipari vállalat aláírt egy keretszerződést 3500 darab ipari robot megvásárlásáról, melyek az új gyáregységekben lesznek a termelés segítségére.
Amire a DMG MORI a szavát adta, azt be is váltja. A globális piacvezető a teljes sebességre kapcsolással fémjelzett program első eredményeit a hagyományos pfronteni Nyílt Napokon mutatta be. A figyelem középpontjába az integrált digitalizálási koncepciók, úttörő műhelytechnológiák és az intelligens automatizálási megoldások kerültek.