Új kiállítói rekord és több látogató a 25. Automechanika szakkiállításon

A kiállítás fókuszában a digitalizálás, az elektromobilitás és a klasszikus autók álltak

2018. október 22., hétfő, 06:00

Címkék: autógyár autógyártás autóipar autóipari beszállító Automechanika Automechanika 2016 BD-Expo Frankfurt

Rekordszámú kiállítóval, több látogatóval és minden eddiginél nagyobb nettó kiállítási területtel zárt a jubileumi Automechanika szakkiállítás. Az ötnapos szakvásár megtekintésére 181 országból 136 000 látogató érkezett Frankfurtba.

2018. szeptember 11–15. között több mint 5 000 vállalat mutatta be termékeit és megoldásait mintegy 315 000 m²-en. „A gépjárműveket kiszolgáló piac – az ipar, a kereskedelem és a műhelyek – minden szegmense reagált a hálózatosodás és az elektromobilitás megatrendjeire” – jelentette ki Detlef Braun, a Messe Frankfurt igazgatótanácsának tagja. Michael Söding, a Schaeffler AG Automotive Aftermarket divíziójának vezérigazgatója szerint „ez volt a legjobb hét 2018-ban”. Számos kiállító – például a Bosch – a járműjavítás jövőjének eszközeit, többek között a kiterjesztett valóságot is élőben demonstrálta.

A szakvásáron első alkalommal bemutatkozó Porsche AG a látogatók közvetlen visszajelzéseinek jelentőségét emelte ki. Robert Heismann, az Aftersales Business Development igazgatója szerint: „Széles spektrumon tudtuk bemutatni az elektromobilitás és a digitalizálás terén kifejlesztett innovációinkat.” Az Automechanika Innovácós Díjra összesen 120 pályázat érkezett be, többek között az OSRAM később győztes utángyártott LED-lámpái.

Frank Beaujean, az ASA elnöke a minőségi látogatói összetételt emelte ki szavaiban: „A látogatók túlnyomó többsége jól felkészülten érkezett Frankfurtba, és különösen figyelemre méltó volt a döntéshozók nagy aránya.” A REIFEN abroncsszakvásárral együtt rendezett betétprogramon a szövetség élő bemutatókat tartott a gumiabroncsok professzionális javítási lehetőségeiről. A műhelytulajdonosok és a szakemberek így élőben és személyesen tapasztalhatták meg a digitalizálásban rejlő előnyöket. Olaf Mußhoff, a szakkiállítás igazgatója is a műhelyszolgáltatások és a gumiabroncsok közötti szinergiák jelentőségét hangsúlyozta: „Az abroncsok elválaszthatatlanul az Automechanika részét képezik. Nagy kihívás a gumiabroncsokkal és az autóipari szolgáltatásokkal kapcsolatos technológiák egy helyen és egy időben történő bemutatása, de komoly befektetések árán ezt is sikerült megvalósítanunk.”

Az új technológiák azonban nem pusztán az alkatrészek és a műhelyek szintjén voltak jelen. A szakvásáron szintén első alkalommal kiállító Sherwin-Williams festékgyártó például a virtuális valóságot is felhasználta az új termékek és oktatási alkalmazások bemutatására.

A digitális világgal szemben egyfajta ellensúlyt képezett a nagy sikerrel debütált Classic Car kiállítási terület. Az érintett kiállítók – alkatrész- és festékgyártók, start-upok és egyesületek – 75 százaléka volt elégedett a Classic Car eredményeivel, amelynek elindításával a Messe Frankfurt a veterán és a gyűjthető autók iránti megnövekedett keresletre reagált. Az itt megjelent kiállítók – például a Volkswagen Classic Parts – potenciális ügyfeleket és beszállítókat tudtak elérni szinte a világ minden országából.

A következő Automechanika szakkiállítás 2020. szeptember 8–12. között kerül megrendezésre.

www.automechanika.com

Magyarországi képviselet:

BD-EXPO Kft., Máté Szilvia

tel.: 1/346-0273, 20/977-9953

e-mail: office@bdexpo.hu

www.messefrankfurt.hu/automechanika2

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek