Elégedett magyar kiállítók Hannoverből

Több résztvevő, több megoldás, nagyobb nemzetköziség

2017. június 29., csütörtök, 06:00

Címkék: Hannover Hannover Messe ipari robot kiállítás kollaboratív robot Meta-Vulk Kft. optoforce kft. robot robotika

A digitalizálás előnyeinek kihasználása – ez volt a 2017-es Hannoveri Vásár deklarált célja. A világ vezető ipari technológiai kiállításának öt akciódús napja alatt 225 ezer látogató ismerte meg az intelligens robotok, az adaptív gépek és az integrált energiarendszerek legújabb fejlesztéseit.

Bereczki Nóra marketingmenedzser, Optoforce Kft.

Idén első alkalommal vettünk részt a kiállításon, és egyből saját standot is építettünk hozzá. A Hannoveri Vásár egyik fő fókusza az ipari automatizálás, a kollaboratív robotok és az ehhez köthető megoldások. Mi a saját fejlesztésű hattengelyes erő- és nyomatékmérő szenzorunkat mutattuk be két UR-roboton, egy minőség-ellenőrzési és egy összeszerelő alkalmazásban. A szenzor a tapintás képességével ruházza fel az ipari robotokat, amelyek ezáltal sokkal precízebbek és érzékenyekkel lesznek. Így olyan repetatív, monoton folyamatok automatizálhatók, amelyek korábban elvárták az emberi tapintás jelenlétét egy munkafolyamat során. A hardver mellett szoftverfejlesztéssel is foglalkozunk. Olyan komplett megoldásokon dolgozunk, amelyek valós piaci igényeket elégítenek ki, például polírozás, precíz összeszerelési folyamatok, palettázás stb. A szenzorunk így az általunk fejlesztett szoftverekkel egy teljes egységet alkot. A termékeink jelenleg UR és KUKA robotokra kompatibilisek, de ebben az évben az ABB és Yaskawa robotokkal is összekapcsoljuk a megoldást.

Szerencsére nagyon minőségi volt a standunkra látogatók összetétele. Rendkívül fontosak számunkra a disztribútorok és a rendszerintegrátorok, és szerencsére sikerült is sok meglévő és potenciális partnerrel találkozni. Legtöbben Németországból, a környező országokból, illetve Kínából és Japánból érkeztek. Bár újonc kiállítónak számítottunk, sokan már úgy jöttek oda hozzánk, hogy partnereink, vagy ismernek/hallottak rólunk, és szeretnének velünk együttműködni. Sokukkal már fel is vettük a kapcsolatot, és dolgozunk az együttműködésen. Fontos, hogy a kiállítást követően mihamarabb felvegyük a kapcsolatot egy leendő partnerrel. Van, hogy már a kiállításon sikerül megállapodni (erre a Hannoveri Vásáron is volt példa), de a cél az, hogy minél hamarabb megértsük, mire van szüksége a partnernek, és hogyan tudjuk ezt az igényt a leghatékonyabban kielégíteni. Ha a partner/leendő partner nyitott az együttműködésre, onnantól kezdve gyors a folyamat.

Sok látogató egy konkrét kihívásra keres megoldást a kiállításon, esetünkben például sorját szeretne eltávolítani egy műanyag csődarabról, és ezt a folyamatot szeretné automatizálni. Ezért a látogatók számára az a hasznos, ha mi ezekre a konkrét igényekre tudunk azonnali megoldást nyújtani. Elvárják, hogy megfelelő technikai háttértudással álljunk ki eléjük, és segítsünk nekik a folyamatok értelmezésében. Akkor eredményes egy kiállítás, ha a végén az előre meghatározott KPI-ok (kulcs teljesítmény mutató) teljesülnek, ami lehet akár leadgenerálás, márkaépítés, adatbázis-növelés stb. Fontos, hogy egy kiállítás előtt tudja a kiállító, mit jelent számára egy eredményes kiállítás, mit akar elérni vele, és ennek megfelelően álljon hozzá. A Hannoveri Vásárt mind a kiállítók, mind a látogatók komolyan veszik, így mindenképpen kiállítunk rajta jövőre is.

Csikós Bors ügyvezető igazgató, Meta-Vulk Kft.

Számos tervezett változáson ment keresztül a cégünk az elmúlt egy évben. Ami elsőre jól szembetűnő, hogy megváltoztunk külsőleg. Frissítettük, megfiatalítottuk a logónkat, de igyekeztünk a múltat is megőrizni, így tisztelegve az elmúlt évtizedek előtt. Készült egy koncepció a vállalat nemzetközi szereplésére. Ez a dizájn köszön vissza a katalógusunkon, promóciós anyagokban, a honlapunkon, a kamionon, a cég központjának enteriőrén, és nem utolsósorban nemzetközi szakkiállításokon.

Idén állítottunk ki a 23. alkalommal. A Hannoveri Vásárra is már az új arculatot hoztuk el, az eddiginél nagyobb alapterületű standdal, teret adva a termékek jól átlátható prezentálásának, illetve kényelmes tárgyalórészt biztosítva a Hannoverben biztosan nagy létszámú látogatóknak. A Hannoveri Vásár egy presztízskiállítássá alakult át, nem csak nekünk, de szinte az összes kiállítónak, akik már az elmúlt 15-20 évben is kiállítottak. Azon túl, hogy hatalmas tömegeket vonz, jelentős szakmai látogatókat garantál a kiállítóknak, és biztos pont az olyan nemzetközi vállalatoknak, mint a Meta-Vulk. Évente egyszer garancia a már meglévő partnereink számára az újdonságok személyes bemutatására, illetve az olyan témák megbeszélésére, amelyek személyes jelenlétet igényelnek. Talán kezd már túl sok témát felkarolni, és erőteljesen a digitális átállás irányába fordul, de a vásár patinája, és az a hozzáadott érték, amit mindig is magában hordozott, még ma is tömegeket mozgat meg.

Tekintélyes kiállítói standot kapunk minden évben a 6. csarnokban, ahol a legnagyobb beszállító cégek helyezkednek el. Az idei vásárt határozottan pozitívan zártuk. Rekordszámú megkeresés, érdeklődés, konkrét ajánlatkérés, sőt megrendelés is realizálódott a kiállítás ideje alatt. A standunkról elvitt megszámlálhatatlan katalógus, szórólap és az átadott névjegyek már 1-2 héttel a vásár után is hozzák ezt a trendet, számos új kapcsolat van kibontakozóban. Hogy ott leszünk-e 2018-ban? Naná!

www.hannovermesse.de

Kapcsolódó cikk:

Az ipar 4.0 már túl van a próbaidőszakon

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek