Méréstechnikai ezermestert mutatott be a topometric GmbH.
A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja.
A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja
"Kecskemét jelenleg is a kompakt autók termelési hálózatának meghatározó pillére, és a jövőben is az marad. A magyarországi gyár szerepe ezen további – a kompakt autók új generációjának gyártását előkészítő - fejlesztéssel még tovább erősödik" - nyilatkozta Michael Göbel, a Mercedes-Benz Cars kompakt autók termeléséért felelős nemzetközi vezetője.
A Mercedes-Benz 250 millió eurós beruházást valósít meg a kecskeméti gyárban, melynek keretében új karosszériaüzem épül csúcstechnológia felhasználásával. Ezáltal a vállalat eddigi beruházásai a telephelyen több mint 1,3 milliárd euróra növekednek. A gyár bővítése lehetővé teszi az új generációs kompaktautók még rugalmasabb és hatékonyabb gyártását.
Az autóipari karosszériahegesztés gyorsaságot és precizitást igényel. Ugyanakkor ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni, hiszen különböző közegekhez kell alkalmazkodni. A Festo teljes körű alkalmazásspecifikus megoldásokat kínál a hegesztőpisztolyokhoz szükséges sűrítettlevegő- és hűtővízellátásra. Egy rugalmas és egybecsomagolt közegellátás nagyobb biztonságot és hatékonyságot nyújt.
Az autógyártók egy ideje felismerték, hogy az autók karosszéria-súlyai jelentősen csökkenthetők melegen sajtolt edzett acélok alkalmazásával. Acélok használatával nagyobb szilárdságot érhetünk el, sokkal kevesebb anyagfelhasználás mellett az eddig alkalmazott módszerekkel szemben, amivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és nagyobb biztonságot tudunk elérni.
A gyártási folyamatokban a folyamatlánc nélkülözhetetlen része a minőségbiztosítás: ez az egyetlen módja a problémák korai észlelésének és a járulékos költségek csökkentésének. A Fraunhofer kutatói a minőség-ellenőrzés egy hatékony módját fejlesztették ki: a dolgozók egyetlen mutató ujjmozdulattal vihetik be az autókarosszéria elemek bármilyen észlelt hibáját az ellenőrző rendszerbe és ott dokumentálhatják azokat.
A karosszériaelemeket gyártó, német tulajdonú Kirchhoff Hungária Kft. 2,9 milliárd forint értékű beruházással bővíti esztergomi üzemét, és 49 új dolgozót vesz fel egy éven belül.