A komplex elektromos gépcsoportok összeszerelésekor elkerülhetetlenek a szennyeződések. Az egyik neves gépjárműipari beszállító vállalatnál egy az Ecoclean cég által a specifikus felhasználói igényeknek megfelelően megtervezett száraztisztító berendezés gondoskodik arról, hogy a szennyrészecskék ne okozhassanak működési zavarokat a szervokormányok későbbi üzemeltetésekor. A messzemenően automatizált folyamat egyúttal igen rövid ütemidőket is lehetővé tesz.
A Schaeffler három évvel ezelőtti – 2018. év eleji - az elektromos mobilitással foglalkozó külön üzletág létrehozásáról hozott döntése hasznosnak bizonyult. Az, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét mind az e- mobilitás terén, mind a világ mozgását befolyásoló technológiai partnerként.
A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.
Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.
A világ egyik legnagyobb autógyártója már a jövőre készül. Az elkövetkező években a Volkswagen radikálisan áttér az e-mobilitásra, és ebben a folyamatban a németországi Zwickauban működő gyár játszik majd kulcsszerepet. Az ID.3 modellel itt íródik ugyanis az elektromos autók új generációjának története. Amiben fontos szerep jut a Bystronic élhajlító gépeinek is.
A HMS Networks bemutatta az új Intesis™ protokollfordítót, amely lehetővé teszi az OCPP 1.6 alapú elektromos jármű töltők felügyeletét és vezérlését bármely Modbus alapú épületirányító rendszerből.
A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.
A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.
Ma ünnepeljük az elektromos járművek világnapját, ami jó alkalom arra, hogy számba vegyük az e-mobilitás történelmének fontosabb mérföldköveit, és megvizsgáljuk, milyen izgalmas jövőt tartogathat még számunkra ez a terület.
Az elektronika, a tömegkommunikáció és a felgyorsult ipari fejlesztések korában egyre nagyobb szerepet játszik az emberiség által legrégebben ismert fém. Az ipari fémek közül a súlyához viszonyítva a réz rendelkezik a legjobb elektromos és hővezetési tényezővel, ezenkívül jól formálható, korrózióálló, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az elektromobilitás térhódítása is a réz „kezére játszik”, hiszen egy akkumulátoros e-jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. Molnár Zsolt, a TRUMPF Hungary Kft. Lézertechnika Divízió értékesítő mérnöke a réz hegesztésére kifejlesztett legújabb lézerforrásokról beszélt a TechMonitornak.
Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást számláló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér. A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E versenyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.
2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
A svájci Komax csoport budakeszi leányvállalata, a Komax Thonauer KFt. Budakeszin létrehozott gyártócsarnokának ünnepélyes átadásával új időszámítás kezdődik a hazai kábeltechnológiai piacon.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
A Rockwell Automation Electric Vehicle Innovation Center néven megnyitotta új, elektromos járművekhez kapcsolódó innovációkat elősegítő létesítményét a Szilícium-völgyben. A központ lehetőséget biztosít az autóipari startupok és gyártók számára, hogy megismerkedjenek azokkal a technológiákkal és szabványokkal, amelyek segítségével gyorsabban és kevesebb költséggel lesznek képesek piacra vinni megoldásaikat. A központba látogatók technológiai bemutatókat nézhetnek meg és új módszerekkel találkozhatnak, amelyekkel leküzdhetik a gyártásban rejlő kihívásokat.
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromos járművekre fontos szerepet játszik az ember által előidézett klímaváltozás globális szintű mérséklésében. Ez az átmenet azonban nem mehet végbe egyik napról a másikra, hanem csak folyamatosan és ez ökológiailag indokolt is. Sok piacon, beleértve Kínát, Indiát, az Egyesült Államokat és Németországot is, az elektromos autók jelenleg és középtávon nem feltétlenül előnyösek a klímaváltozás tekintetében. Ehelyett akár 30%-al nagyobb CO2 kibocsátást is okozhatnak a belső égésű motorokhoz képest. Erre az eredményre jutott az egyik vezető globális autóipari beszállító, az SEG Automotive által készített átfogó piacértékelés. Az elemzés ingyenesen hozzáférhető egy fehér könyv formájában.
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
Az ABB három évre szóló megbízást kapott elektromos járművek töltésére szolgáló korszerű villámtöltők szállítására. Az E.ON magyarországi töltőállomásain felszerelt berendezésekkel az ABB az ország fenntarthatóbb közlekedésre történő átállását támogatja.
Budapest, 2015. március 17. – Az ABB konferenciát rendezett az e-mobilitás, ezen belül az elektromos járművek gyorstöltő infrastruktúrájának lehetőségeiről a témában érdekelt intézmények és vállalatok szakemberei számára. A rendezvény vendégelőadója volt Jarmo Tuisk, az elektromos mobilitási megoldásokkal foglalkozó NOW! Innovations igazgatója, korábban az Észtországi Gazdasági Minisztérium tagja, aki az Észtországban már két éve sikeresen működő gyorstöltő hálózat modelljét mutatta be.
Az év végétől állhat forgalomba Budapesten az a 28 dízel-elektromos meghajtású csuklós autóbusz, amelynek üzemeltetésére közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Teljesen akkumulátoros meghajtású, 12 méter hosszúságú, károsanyag-kibocsájtásmentes, 82 utas szállítására alkalmas autóbuszt tesztelnek Debrecenben. A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. két napig városi tesztüzemben próbálja ki a kínai BYD gyár eBus-12 típusú járművét, amely egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője és a BMW i bejelentette széles körű partneri együttműködését, amelynek célja a BMW i3 és BMW i8 elektromos autók töltésének és használatának megkönnyítése.
Leányvállalatot alakított lítium-ion akkumulátorok és elektromos hajtáslánc-rendszerek gyártására a Robert Bosch autóipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat.
Kaposváron tesztelik majd azokat az elektromos buszokat, amelyeket az evopro csoport magyar mérnökei fejlesztettek ki. Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs tagozatának elnöke február 7-én állapodott meg erről Szita Károllyal, Kaposvár polgármesterével.
Ígéretes tárgyalások folynak a magyar és tajvani cégek között, különösen az élelmiszeripar, az építészet, a környezetbarát építőipari megoldások és az elektromos járművek gyártása területén - közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) annak kapcsán, hogy a napokban ülésezett a Magyar-Tajvani Üzleti Tanács Tajpejben.
Az energetikai és automatizálási cégcsoport, az ABB is jelen volt a Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) 59. Vándorgyűlésén, ahol Steven Dorresteijn, a cég vendégelőadója ismertette az elektromos járművek (EV) töltő-infrastruktúrájának jelenlegi helyzetét és jövőbeli irányát. Ami már tény: beköszöntött az elektromos járművek kora.
A Schneider Electric és az Engenie, az elektromos járművek töltőállomásainak piacvezető üzemeltetője megkezdték az Egyesült Királyság legelső gyorstöltő hálózatának történelmi jelentőségű bevezetését, melynek ellátását a Schneider Electric biztosítja. Az Egyesült Királyságban ez az első olyan projekt, amelynek keretein belül országszerte EVlink™ gyorstöltő egységeket telepítenek a Roadchef által üzemeltett autópálya menti benzinkutakon és pihenőhelyeken. A töltőállomásokon a sofőrök akár harminc perc alatt újratölthetik a lemerült akkumulátorokat.