A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja.
A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja
Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.
Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.
Az ipari robotok iránti kereslet évről évre dönti a történelmi rekordokat, és a növekedés Közép-Kelet-Európában is kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. Nemcsak a robotok által elvégzett munka, de maga a robotika fogalma is gyorsuló ütemben fejlődik. A robotikát érintő változásokról és a KUKA Robotics fejlesztési irányairól Orovica Szilárd ügyvezető igazgató és Görög Botond fejlesztési vezető beszélt a TechMonitornak.
A svájci Rinspeed autógyártó cég 2015. március 5. és 15. között a Genfi Autószalonon mutatta be járműtanulmányát, a Budiit. Ebben segíti: a KUKA LBR iiwa robot, amire a kormányt szerelték.
Az nem újdonság, hogy a KUKA robotok autókat gyártanak. Az viszont már hír, hogy autókba szerelik őket, mégpedig egy, a kormányoszlop szerepét betöltő könnyűszerkezetes robot formájában. Az ötletet a svájci Rinspeed autógyártó cég valósította meg egyedülálló koncepcióautójában. A BMW i3 alapján készült Rinspeed Budii koncepciótanulmányban a svájci újítók a KUKA robotokra számítanak. A kormány az érzékeny és alkalmazkodó könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa roboton van elhelyezve. Ezáltal a jármű teljes szélességében eltolható, így lehetővé válik, hogy hol a sofőr, hol az utas kormányozzon. És ez még nem minden: Ha a kormányt tartó LBR iiwa robotot középre helyezik, a Budii önműködően közlekedik. A könnyűszerkezetes robot elméletileg végtelen számú beállítási lehetőséget rejt. Így akár rakodóasztalként vagy előzékeny inasként is szolgálhat. A Rinspeed autóipari agytröszt számára a Budii robotkarja gondolatébresztő jelkép.