Új technológia javítja a könnyű elektromos járművek motorjainak hatékonyságát és tartósságát

A jobb rendszerhatékonyságnak köszönhetően alacsonyabb a tulajdonlási (beszerzési + fenntartási) összköltség és hosszabb a jármű akkumulátorának élettartama

2019. január 16., szerda, 16:26

Címkék: autógyár autógyártás autóipar autóipari beszállító motor

Az elektromos járművek piaca világszerte bővül, főként környezetvédelmi szempontok miatt, azonban az átállásra csak lassan és fokozatosan kerülhet sor, mivel a hatótávolság, a gyártási költségek, a töltőhálózat kérdése és a fosszilis erőforrások túlsúlya az energiamixben még megoldásra vár. A háromkerekű járművek piacán azonban az átállás már jelenleg is zajlik: Indiában már több mint 1 millió elektromos riksa közlekedik az utakon, hatékony és kipufogógáz-mentes megoldást nyújtva az utolsó kilométer problémájára. Az SEG Automotive erre a lendületesen bővülő piacra lép be egy új elektromos motorral, amely új fejezetet nyit a hatékonyság és tartósság terén. Az Efficient Synchronous Motor a hagyományos kefe nélküli (BLDC) technológia helyett új megoldást használ. Az új motort most először állították ki a SIAT expo 2019 kiállításon, Indiában.

A személyek és javak szállítása terén, a közlekedési gyűjtőpontból a végállomáshoz jutás során, különösen Ázsiában jut fontos szerep a háromkerekű járműveknek. Ezek elektrifikációja azonnali előnnyel jár: csökken a zsúfolt városokon belüli kipufogógáz-kibocsátás és a légszennyezettség. A teljes élettartamra vetített, alacsonyabb tulajdonlási (beszerzési + fenntartási) költség tisztességes megélhetést tesz lehetővé a riksa vezetők számára. Ugyanakkor a használati szokásaik és az átlagos megtett távolság miatt sokkal kevésbé függenek a nyilvános töltőállomás-hálózattól – amelynek kiépítése még várat magára olyan országokban, mint India vagy Thaiföld.

„Az SEG Automotive német és indiai mérnökök által közösen fejlesztett, új Efficient Synchronous Motor az elektromos riksák hatékonyabb működését teszi lehetővé, nagyobb hatótávolságot és alacsonyabb tulajdonlási (beszerzési + fenntartási) összköltséget biztosít” – mondta Dr. Peter Sokol, az SEG Automotive Germany GmbH operatív igazgatója.

A könnyű elektromos járművek motorjaival szemben alacsonyabbak a teljesítményre vonatkozó elvárások, mint az autóknál – a hatékonyság, a versenyképes ár és a megbízhatóság számít elsődlegesnek. Az SEG Automotive már eddig is a hatékony és kompakt motorok elismert nemzetközi gyártói közé tartozott – például a Schwalbe E-robogót a társaság 48 Voltos BRM (Boost Recuperation Machine) motorja hajtja.

Az új Efficient Synchronous Motor  modern technológiát képvisel. A túlterhelés elleni védelemmel és más biztonsági funkciókkal ellátott motor jobb megbízhatóságot és tartósságot kínál, és eredményesen birkózik meg a háromkerekű járművek mostoha felhasználási körülményeivel – tette hozzá Anil Kumar M R, az  SEG Automotive India Private Limited ügyvezető igazgatója.

A SIAT Expo 2019-en ma először bemutatott, új elektromos motort az SEG Automotive Indiában gyártja majd a hazai és tengerentúli piac számára.

Az Efficient Synchronous Motor  bevezetésével az SEG Automotive újabb fontos lépést tett azon célja felé, hogy hatékony megoldások révén hozzájáruljon a járművek által – meghajtástól és motortípustól függetlenül - kibocsátott CO2 globális csökkentéséhez. A társaság sokféle üzemanyag-takarékos indítómotort és generátort is kínál, valamint a benzin- és dízelüzemű járművek költséghatékony, lágy (mild) hibridizációját lehetővé tevő 48 voltos BRM (Boost Recuperation Machine) rendszert.

www.seg-automotive.com

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek