AUTÓTECHNIKA

Kibocsátásmentesen működhetnek a nehézgépjárművek is

A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.

Új technológia javítja a könnyű elektromos járművek motorjainak hatékonyságát és tartósságát

Az elektromos járművek piaca világszerte bővül, főként környezetvédelmi szempontok miatt, azonban az átállásra csak lassan és fokozatosan kerülhet sor, mivel a hatótávolság, a gyártási költségek, a töltőhálózat kérdése és a fosszilis erőforrások túlsúlya az energiamixben még megoldásra vár. A háromkerekű járművek piacán azonban az átállás már jelenleg is zajlik: Indiában már több mint 1 millió elektromos riksa közlekedik az utakon, hatékony és kipufogógáz-mentes megoldást nyújtva az utolsó kilométer problémájára. Az SEG Automotive erre a lendületesen bővülő piacra lép be egy új elektromos motorral, amely új fejezetet nyit a hatékonyság és tartósság terén. Az Efficient Synchronous Motor a hagyományos kefe nélküli (BLDC) technológia helyett új megoldást használ. Az új motort most először állították ki a SIAT expo 2019 kiállításon, Indiában.

Nagy szilárdságú alumíniumötvözetek a gépjárműipar számára

Jelenleg az autógyártás nagy átalakuláson megy keresztül. A biztonság és a megbízhatóság mellett egyre fontosabb tényező a minél kisebb mértékű emisszió, valamint a környezettudatos gépjárműgyártás és -használat. Ezenfelül egyre-másra jelentik be az autógyárak az elektromos modellek kifejlesztését, és néhány éven belüli a tömeggyártás beindítását. Ez ösztönzi az autógyártókat arra, hogy minél több könnyűfém alkatrészt használjanak fel a gépjárművekben.

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít

A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.

3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián

Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.

Motorfejlesztés teljes gázzal

A svájci FPT Motorenforschung AG a CNH Industrial erőátviteli rendszereihez fejleszt motorokat haszongépjárművek, építőipari és mezőgazdasági gépek, valamint ipari és tengeri alkalmazások számára. A motorokat összesen 30 tesztpadon vizsgálják, és hatékonyságukat a KELLER AG M5 sorozatú nyomástávadóival vizsgálják.

Az elektromos autók visszatértek a versenypályára

A versenyautók rajongói, akik izgatottan várják, hogy az autó- és motorsporttal foglalkozó sajtó beszámoljon a legújabb teljesítményeredményekről, revelációként élték meg a 2,27-es számot. A 2,27 azt a másodpercekben kifejezett, a Motor Trend magazin által mért időt jelzi, amely alatt a rajtoló autó 0-ról 60 mérföld/óra sebességre gyorsult fel.

Meghajtótengelyek felületedző szemcseszórása turbinákkal

Az autóiparban a meghajtóegységek szemcseszórása hagyományos módon sűrített levegős szóróberendezésekkel történik. A Rösler egy francia autógyártónak olyan szemcseszóró berendezést tervezett, amelyben a szóróanyagot turbinák gyorsítják fel. Ezzel nem csupán 30 százalékos energiamegtakarítást lehet elérni, hanem a szórókapacitás is kereken 50 százalékkal növekszik. Utóbbi lehetővé teszi, hogy az előírt óránkénti 240 alkatrészt biztonságosan, egy berendezésben lehessen megmunkálni.

Gumiabroncs szójaolajból

A vulkáni homok, a rizspelyvából kinyert szilícium-dioxid és a szénszál után a Goodyear most szójaolaj felhasználásával készített abroncsot. Az új abroncs nem csak „zöld”, de az innovációnak köszönhetően a gumik teljesítménye száraz, nedves és téli időjárási viszonyok között is növelhető.

A belső égésű motorok hengernyomásának mérése

Aki már dolgozott belső égésű (IC-) motorok tervezésén, azonnal megérti, milyen hasznos egy tervező számára egy olyan viszonylag olcsó és pontos eszköz, amely alkalmas a hengernyomás mérésére és analizálására. A Creative Technical Solutions, Inc. a National Instruments DAQ board és a LabVIEW rendszer segítségével építette meg az OPTIMIZER-t, egy géptervezők, kutatólaboratóriumok, kisebb autósboltok és hobbyautósok által használható PC-alapú rendszert.

A villamos energia jelenti az autók jövőjét

A tisztán elektromos hajtású (EV) és a hibrid járművek gyorsan törnek előre. Míg a „hagyományos” autók továbbra is uralják a piacot, a szén-dioxid-kibocsátás és a szállópor csökkentésére irányuló erőfeszítések felgyorsítják ezeknek az „alternatív” járműveknek az előtérbe kerülését.

Az autóipar is várja Győrbe az IT szakembereket

Az elektromos és önvezető autók világa afelé tart, hogy az autók egymással, illetve a környezetükkel kommunikálnak a jövőben. Ehhez az autóiparban is nélkülözhetetlen az informatika, amely óriási lehetőségeket tartogat a fiatal tehetségek számára.

SKF csapágyak biztosítják a Scuderia Ferrari számára a vezető pozíciót

A Forma-1 készen áll az új szezonra, és az SKF a csapágyak területén nyújtott szakértelmével és egyedi alkatrészek biztosításával ismét megerősíti a Scuderia Ferrarival fennálló 70 éves együttműködését.

Okos gumiabroncs a jövő városi flottáihoz

A 2017-es Genfi Nemzetközi Autószalonon a Goodyear bemutatta, hogy nézhetne ki a (nem is olyan távoli) jövő gumiabroncsa. Az IntelliGrip Urban koncepcióabroncsot a városi környezetben közlekedő jövő generációs önvezető elektromos „telekocsi” járművekhez tervezték.

Csapágyfejlesztések a Forma-1 versenyekhez

A Forma-1 versenyeken - ahol a legkisebb részlet is számít - a súly, a súrlódás és a váratlan meghibásodások a kimagasló teljesítmény legnagyobb ellenségei. Az SKF folyamatosan nagyon speciális munkát végez az ágazat számára, és régóta nyújt kiváló megoldásokat a kiemelkedő teljesítmény elősegítésére.

A jövő gumiabroncsa

A Goodyear a Genfi Autószalonon bemutatta hosszú távú elképzelését a jövő hálózatba kapcsolt, intelligens gumiabroncsáról. Napjaink rohamosan fejlődő mobilitási ökoszisztémájában, melyet a vezető nélküli járművek, a városokban pedig a járművek megosztására való törekvés határoz meg, a Goodyear célja a gumiabroncsok, a jármű és a környezet közötti interakció forradalmasítása. A Goodyear legújabb, Eagle 360 Urban nevű, gömb alakú, 3D nyomtatással készült abroncsa az első koncepcióabroncs, melyet mesterséges intelligencia hajt, és amely érezni, dönteni, átalakulni és kommunikálni is képes lesz majd.

Együttműködés korszerű alumínum-technológiák kifejlesztésére

Konzorciumot hozott létre az Arconic-Köfém Kft. a Miskolci Egyetem, a Széchenyi István Egyetem és a Dunaújvárosi Egyetem részvételével. Az együttműködő partnerek az autóipar, a gépipar és más felhasználói piacok számára fejlesztenek majd korszerű hengerelt alumíniumtermék-technológiákat.

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához

Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.

Gyorstöltők az e-buszok fejlesztéséhez

Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára. Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.

A videojátékok hatása az automatizált vezetésre

Az otthontól az irodáig, családi látogatáshoz vagy nyaraláshoz – az autók eddig főleg életünk különböző helyszíneit kötötték össze, de az autonóm gépjárművek hamarosan egy új életteret teremtenek majd számunkra. De foglalkozhat egyáltalán a sofőr vezetés közben olyan dolgokkal, mint az olvasás, az evés, az alvás, vagy a játék? Vagy lehetséges a videojátékok a közlekedésbiztonság növelésében történő hasznosítása?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek