AUTÓTECHNIKA

Hozzon ki maximális teljesítményt az elektromos autójából!

Az energiaszektor minden feszültségtartományban állandó, veszteségmentes energiaátvitelt vár el, az autóipari hegesztősorokban alapkövetelmény a nagy hatékonyságú csatlakozástechnika, a szállítmányozás pedig magas rezgésállóságot, maximális megbízhatóságot és kompakt kialakítást igényel. A svájci Stäubli az ezen ágazatokban megszerzett csatlakozástechnikai know-how-ja most az e-mobilitásban bizonyul létfontosságúnak.

Ez nem sci-fi: áramra áll át a Volkswagen

A világ egyik legnagyobb autógyártója már a jövőre készül. Az elkövetkező években a Volkswagen radikálisan áttér az e-mobilitásra, és ebben a folyamatban a németországi Zwickauban működő gyár játszik majd kulcsszerepet. Az ID.3 modellel itt íródik ugyanis az elektromos autók új generációjának története. Amiben fontos szerep jut a Bystronic élhajlító gépeinek is.

Hibrid erőátviteli rendszerek

Kihívásokkal teli időket él át a járműipar. A hajtáslánc villamosítása – ami mind az OEM-gyártók, mind a beszállítók részéről paradigmaváltást igényel – valószínűleg a legnagyobb kihívást testesíti meg az autóipar számára, annak teljes történelme alatt. Az általában meglehetősen egyszerű erőátviteli rendszert használó akkumulátoros járművek térhódítása ellenére számos tényező mutat abba az irányba, hogy a belátható jövőben a hibrid technológia számít majd a meghatározó erőforrásnak. A szigorodó előírások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az általános klímavédelmi célok érdekében a belső égésű motoroknak és az erőátviteli rendszereknek is fejlődniük kell.

A világ első átfogó ráfröccsöntő technológiával készült sebességváltó-vezérlő rendszerét mutatta be a Vitesco Technologies

A sebességváltó-vezérlő egységek egy új és világszerte egyedi gyártási folyamatával a Vitesco Technologies, a modern meghajtás-technológiák és elektrifikációs megoldások vezető nemzetközi gyártóvállalata ismét tanúbizonyságot tesz szakértelméről és innovatív képességeiről a high-tech elektronika területén.

Egy tartórendszer minden járműajtó beméréséhez

Méréstechnikai ezermestert mutatott be a topometric GmbH.

Nagy pontosságú minőségbiztosítás

Az elektromos járművek térnyerésével megsokszorozódtak a Volkswagen kasseli üzemében működő előszéria-központ mérési feladatai. Hogy erre a kihívásra a lehető leghatékonyabb választ adhassák, a méréstechnikusok már két éve a Werth VideoCheck® DZ HA típusú 3D koordináta-mérőgépét használják, amelynek multiszenzoros felszereltsége és nagy méréstartománya igazán meggyőző.

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására

A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.

Korrózióvédelem és tömítettség - ecsetvonásról ecsetvonásra

A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja

Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját

A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

Kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be az ABB

Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza, évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

Kibocsátásmentesen működhetnek a nehézgépjárművek is

A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.

Új technológia javítja a könnyű elektromos járművek motorjainak hatékonyságát és tartósságát

Az elektromos járművek piaca világszerte bővül, főként környezetvédelmi szempontok miatt, azonban az átállásra csak lassan és fokozatosan kerülhet sor, mivel a hatótávolság, a gyártási költségek, a töltőhálózat kérdése és a fosszilis erőforrások túlsúlya az energiamixben még megoldásra vár. A háromkerekű járművek piacán azonban az átállás már jelenleg is zajlik: Indiában már több mint 1 millió elektromos riksa közlekedik az utakon, hatékony és kipufogógáz-mentes megoldást nyújtva az utolsó kilométer problémájára. Az SEG Automotive erre a lendületesen bővülő piacra lép be egy új elektromos motorral, amely új fejezetet nyit a hatékonyság és tartósság terén. Az Efficient Synchronous Motor a hagyományos kefe nélküli (BLDC) technológia helyett új megoldást használ. Az új motort most először állították ki a SIAT expo 2019 kiállításon, Indiában.

Nagy szilárdságú alumíniumötvözetek a gépjárműipar számára

Jelenleg az autógyártás nagy átalakuláson megy keresztül. A biztonság és a megbízhatóság mellett egyre fontosabb tényező a minél kisebb mértékű emisszió, valamint a környezettudatos gépjárműgyártás és -használat. Ezenfelül egyre-másra jelentik be az autógyárak az elektromos modellek kifejlesztését, és néhány éven belüli a tömeggyártás beindítását. Ez ösztönzi az autógyártókat arra, hogy minél több könnyűfém alkatrészt használjanak fel a gépjárművekben.

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít

A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.

3D nyomtatólabor nyílt az Audi Akadémián

Csökkenő gyártási idők, optimalizált alapanyagfelhasználás, feladatra szabott alkatrészek és alacsonyabb költségek. A 3D nyomtatás ezen előnyeit a gyártás egyre több területén ismerik fel, azonban az igazán gyors elterjedés gátja a különböző nyomtatási megoldásokat ismerő, tapasztalt szakemberek hiánya. A technológiát, amely egyre jobban átformálja az autóipart is, 2018. tavaszától az Audi szak- és továbbképző intézményében, az Audi Akadémián is oktatni fogják.

Motorfejlesztés teljes gázzal

A svájci FPT Motorenforschung AG a CNH Industrial erőátviteli rendszereihez fejleszt motorokat haszongépjárművek, építőipari és mezőgazdasági gépek, valamint ipari és tengeri alkalmazások számára. A motorokat összesen 30 tesztpadon vizsgálják, és hatékonyságukat a KELLER AG M5 sorozatú nyomástávadóival vizsgálják.

Az elektromos autók visszatértek a versenypályára

A versenyautók rajongói, akik izgatottan várják, hogy az autó- és motorsporttal foglalkozó sajtó beszámoljon a legújabb teljesítményeredményekről, revelációként élték meg a 2,27-es számot. A 2,27 azt a másodpercekben kifejezett, a Motor Trend magazin által mért időt jelzi, amely alatt a rajtoló autó 0-ról 60 mérföld/óra sebességre gyorsult fel.

Meghajtótengelyek felületedző szemcseszórása turbinákkal

Az autóiparban a meghajtóegységek szemcseszórása hagyományos módon sűrített levegős szóróberendezésekkel történik. A Rösler egy francia autógyártónak olyan szemcseszóró berendezést tervezett, amelyben a szóróanyagot turbinák gyorsítják fel. Ezzel nem csupán 30 százalékos energiamegtakarítást lehet elérni, hanem a szórókapacitás is kereken 50 százalékkal növekszik. Utóbbi lehetővé teszi, hogy az előírt óránkénti 240 alkatrészt biztonságosan, egy berendezésben lehessen megmunkálni.

Gumiabroncs szójaolajból

A vulkáni homok, a rizspelyvából kinyert szilícium-dioxid és a szénszál után a Goodyear most szójaolaj felhasználásával készített abroncsot. Az új abroncs nem csak „zöld”, de az innovációnak köszönhetően a gumik teljesítménye száraz, nedves és téli időjárási viszonyok között is növelhető.

A belső égésű motorok hengernyomásának mérése

Aki már dolgozott belső égésű (IC-) motorok tervezésén, azonnal megérti, milyen hasznos egy tervező számára egy olyan viszonylag olcsó és pontos eszköz, amely alkalmas a hengernyomás mérésére és analizálására. A Creative Technical Solutions, Inc. a National Instruments DAQ board és a LabVIEW rendszer segítségével építette meg az OPTIMIZER-t, egy géptervezők, kutatólaboratóriumok, kisebb autósboltok és hobbyautósok által használható PC-alapú rendszert.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek