Jövőbe mutató megoldások a CASA International hálózatnál

A STILL és a Dematic automatizálta az új európai elosztóközpontot

2019. július 15., hétfő, 06:00

Címkék: anyagmozgatás autógyár autógyártás autóipar autóipari beszállító intralogisztika logisztika STILL szállítószalag targonca tolóoszlopos_targonca

Az intralogisztikai megoldások egyik vezető gyártójának számító STILL a KION konszernbe tartozó Dematic céggel fogott össze a CASA új európai elosztóközpontjának automatizálásához. A belgiumi Olen városában működő létesítményben tizenkét automatizált STILL raktári berendezés gondoskodik a hibamentes, gyors, tiszta és csendes logisztikáról, ami a bútoripari hálózat hátterét teljes mértékben felkészítette a jövő kihívásaira.

A nemzetközi CASA International hálózat kilenc európai országban több mint 500 leányvállalattal rendelkezik. A cégóriás 2017-ben fogalmazta meg „CASA 2020” néven ismertté vált stratégiai tervét. Ezzel párhuzamosan egy új logisztikai koncepciót is bevezetett. „Ennek eredményeként a hálózat logisztikai tevékenységét egy új, nagyrészt automatizált európai elosztóközpontban összpontosítottuk” – jelentette ki Bart Dauwen, a CASA International raktárvezetője.

Nélkülözhetetlen befektetés

A több mint 50 000 m2 alapterületű oleni létesítmény 65 000 raklap tárolására képes. A beruházás teljes költségvetése 35 millió eurót tett ki, de a projekt Dauwen szerint az e-kereskedelem fejlődése miatt kulcsfontosságú volt a versenyképesség fenntartásához.

„Piacunk egyre inkább az omichannel kereskedelem irányába tolódik el – magyarázta a raktárvezető. – Annak érdekében, hogy ezen a változó piacon fenntartsuk erős piaci pozíciónkat, elengedhetetlen volt egy nagy áteresztőképességű logisztikai háttér létrehozása. Az új európai elosztóközpont fenntarthatóbban és hatékonyabban képes kiszolgálni az Európa-szerte elhelyezkedő több mint 500 Casa üzletet.”

Megbízható és rugalmas

„A gazdasági növekedés és a növekvő munkaerőhiány egyre nehezebbé teszi a logisztikai vállalatok számára a képzett munkatársak megtalálását és megtartását – folytatta Dauwen. – Az automatizálás révén biztosíthatjuk az árumozgás folyamatosságát, és ezzel párhuzamosan a termelékenységünket és rugalmasságunkat is növelhetjük. Az automatizálás kikövezte számunkra az utat a valódi 7/24 működési modell megvalósításához.”

Teherhajó-konténerek logisztikája

A STILL és a Dematic közös megoldása biztosítja az automatikus tárolást és visszakeresést a puffertárolóban, valamint az automatikus kiszállítást a komissiózó területre. Az elosztóközpontba érkező áruk dobozokban kerülnek a teherhajó-konténerekbe. A munkatársak raklapokra pakolják a dobozokat, és behelyezik azokat az automata streccsfóliázó gépbe. Ezután egy teljesen automatikus vezérlőrendszer ellenőrzi a raklapokra felrakott áruk méretét, és megfelelő tárhelyet rendel hozzá, amit a STILL és a Dematic megoldása automatikusan talál meg.

Tizenkét targonca

A raklapokat hét automatizált FM-X tolóoszlopos targonca szállítja és helyezi el a puffertárolóban. A 32 folyosós puffertárolóban öt automatizált MX-X keskeny folyosós komissiózó targonca (VNA) végzi a raklapok betárolását és visszakeresését. Amikor az árut a manuális komissiózó területre kell szállítani, a hét FM-X tolóoszlopos targonca egyike a polcrendszer végén elhelyezett köztes tárolóból kiveszi a raklapot, és a komissiózó területhez vezető két szállítószalag egyikére helyezi azt. „Mind az FM-X, mind az MX-X járművek teljes mértékben automatizáltak partnercégünk, a Dematic technológiájával, amellyel Európában működünk együtt a hasonló FTF (fork truck free – villástargonca-mentes) projektekben – mondta Luc de Boes, a STILL Benelux országokért felelős értékesítési vezetője. – Az együttműködés megteremtette számunkra a lehetőséget arra, hogy egyetlen forrásból teljes körű megoldást kínáljunk a CASA számára.”

Teljes körű automatizálás

A targoncákat a Dematic automatizálási csomag és az FTF-menedzsment szoftver felügyeli. „A gépek az FTF-menedzsment szoftvertől kapják az utasításokat, ami viszont az ügyfél raktárfelügyeleti rendszeréhez kapcsolódik, ezáltal a targoncák önálló közlekedésre és árumozgatásra váltak képessé – mondta Yves Gazin, a Dematic stratégiai megoldások vezetője. – Az akkumulátorok töltése – beleértve a közbenső töltéseket is – teljesen automatikus. Amennyiben töltés szükséges vagy ajánlott, a targonca vezérlőrendszere jelzi azt, és a targonca automatikusan elindul a töltőállomás irányába, ahol az akkumulátor fel- vagy utántöltése speciális érintkezési pontokon keresztül történik. A targoncákat különböző érzékelőkkel láttuk el az ütközések megelőzésére és a gyalogosok biztonságának biztosítása érdekében. A tolóoszlopos targoncákat STILL SafetyLight biztonsági fényszórókkal szerelték fel, amelyek jól látható kék fényt vetítenek a talajra menetirányban, így a gyalogosok jó előre észlelhetik, hogy targonca közeledik.”

Teljes mértékű ügyfél-elégedettség

De Boes szerint a hasonló automatizálási projektek sikerének kulcsa az, hogy a beszállítók ismerjék az ügyfél teljesítménymutatóit (KPI), és tudják, hogy mit vár el a megrendelő: „Alapos elemzéseket végeztünk közösen az ügyféllel. A megoldást végül úgy terveztük és valósítottuk meg, hogy az az ügyfél minden kívánságának és követelményének megfeleljen.” Yves Gazin szerint az elkészült megoldás a sikeres automatizálási projektek iskolapéldájának tekinthető: „Mindenki pontosan tudta, hogy mit kell tennie. A sikerhez vezető utat világos megállapodások, rövid kommunikációs útvonalak, valamint az érintettek tapasztalata és szakértelme kövezték ki.”

Yves Gazin elismeri, hogy az automatizálási projekteknél a költségek és a megtérülés különösen érzékeny területeknek számítanak. Ezek kiszámításához mindenképpen figyelembe kell venni, hogy az automatizált raktártechnikai megoldások élettartama sokkal hosszabb, mint manuális működtetésű társaiké. „Ebben rejlik a kiváló minőségű megoldások valódi előnye – zárta a beszélgetést a stratégiai megoldások vezetője. – De minden a rugalmasságon áll vagy bukik. A logisztikánk jelenleg hibamentes, tiszta, csendes és gyors. Ez már akkor kiderül, ha valaki csak végigsétál a raktáron. Az új rendszer rendet teremtett egy igazán bonyolult környezetben, ami kellemes munkakörülményeket biztosít a munkavállalók számára is."

„Nagyon elégedettek vagyunk a STILL és a Dematic közös megoldásával – tette hozzá Dauwen. – A projektet a megbeszélt határidőn belül hozták tető alá, és minimális hatással voltak a működő üzemre.”

www.still.hu


200 éves a Dematic

A 20. század elején a gyártócsarnokok még teljesen más képet festettek, mint ma: a nehéz árukat a dolgozók juttatták el az egyik munkaállomásról a másikra. Fokozatos fejlődés vezetett el a napjainkban ismert high-tech megoldásokig. Az üzemen belüli anyagáramlást 200 éve segítő Dematic és elődcégei tanúi voltak ennek a fejlődésnek. A cég adatai szerint az 1900 márciusában alapított Stöhr Elevatorenfabrik fejlesztette ki az első szállítórendszereket. A kör alakú szállítószalagot a mennyezetre is erősíthették, és az új tervezési elv forradalmasította a gyárterület kihasználását. A szállítószalagok gyorsan elterjedtek a sörgyártásban, a nyomdákban, valamint az élelmiszer- és italgyártásban, de például a banánfürtök is a segítségükkel jutottak el frissen a fogyasztókhoz.

Az autóipar más az ősidők óta használja a szállítószalag-rendszereket (Forrás: Dematic)

A 2. világháború után teljesen újjáépített üzemben 1962-ben már egy teljesen automatikus raktárrendszert építettek a Neckermann számára, amely 27 000 termékcikkből naponta akár 150 000 rendelést is teljesíteni tudott. Az egyes rendeléseket még lyukkártyás számítógépes rendszer kezelte. A digitalizálás terén 1975-ben tette meg az első lépéseket a cég, amikor a Mannesmann Demag piacra dobta a DSB automata szállítószalagot. A vezérlést ezen már programozható logikai vezérlők (PLC-k) végezték. A hagyományokat a 2005-ben megalakult Dematic GmbH és Co. KG folytatja, amely új generációs termékekkel segíti a szállítószalag-technológia fejlődését.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek