Az SKF teszteli az önjáró és elektromos áruszállítási megoldást

2021. május 01., szombat, 13:18

Címkék: csapágy közúti szállítás önjáró autó önvezető autó SKF szállítás szállítmányozás

Az SKF az Einride technológiai vállalattal közösen tesztel egy önvezető elektromos tehergépjárművet, melynek feladata, hogy közúton árukat szállítson a gyár és a göteborgi raktár között.

Az Einride a világon az első vállalatként már 2018-ban tesztelte a kereskedelmi célokra használt elektromos önvezető teherautóit a közutakon.

„Elhatároztuk, hogy a 2025-ig tartó tízéves időszak alatt 40%-kal csökkentjük az áruszállításból származó CO2-hatásunkat. Ezért a teljes logisztikai folyamatunkat átvizsgáltuk a CO2-kibocsátás szempontjából. Ez egy jó példa azokra a kezdeményezésekre, amelyek új lehetőségeket kínálnak számunkra a hatékony, fenntartható és önálló logisztikai folyamatok létrehozásához, és hozzájárulnak a célkitűzéseinkhez”- nyilatkozta Mattias Axelsson, az SKF globális logisztikai megoldásokért felelős igazgatója.


Az SKF számára az önjáró járművek nem jelentenek újdonságot. Napjainkban a gyárakban és a raktárakban önvezető targoncákat - úgynevezett automatikus vezérlésű járműveket (AGV) használnak. További terveik között szerepel egy olyan megoldás kifejlesztése, amely lehetővé teszi az egyszerre akár tíz tonna szállítására is alkalmas önjáró targoncák önálló fel- és lerakodását. A vezető nélküli járművek közúton történő közlekedéséhez azonban külön engedélyre van szükség a Svéd közlekedésügyi hatóságtól. Az engedélyt a két vállalat közösen kívánja beszerezni.

„Az SKF-fel való együttműködésnek köszönhetően már az összes kiemelt ügyfélszegmensünkben rendelkezünk vevőkkel: a kereskedelem, a fogyasztási cikkek és az ipari termékek területén is, és erre nagyon büszkék vagyunk. Velük együtt gyorsan tanulunk és növekedünk majd”- mondta Jonas Hernlund, az Einride kereskedelmi igazgatója.

www.skf.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
ÉLELMISZER-BIZTONSÁG
Média Partnerek