ELEMZÉS

Belevágtak a munkába

2019. október 8–11. között rendezte meg a svájci Komaxhoz tartozó Komax Thonauer Kft. a hagyományos Technológiai Napjait, amelyre minden évben nagyszámú érdeklődő látogat el az új technológiák megismerése és azok alkalmazhatóságának személyes átbeszélése céljából. A négynapos rendezvény már az október 7-én megnyílt új cégközpontban került megrendezésre. Az új gyárépületről és a kábelfeldolgozó gépek gyártásának jövőjéről Alföldy-Boruss Áron, a Komax Thonauer Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.

„Made in Kecskemét”: csúcsteljesítményű AMG modellek gyártása indult el Magyarországon

A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában idén harmadszor indult el sikeres sorozatgyártás: a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake után most az első Mercedes-AMG Performance modellek gördültek le a gyártószalagról. A Mercedes-AMG A 45 4MATIC+, a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Coupé és a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake modellek egyszerre kerültek gyártósorra, amelyekből mindegyik S-verzióként is kapható lesz. Mindhárom Mercedes-AMG Performance modell kizárólag Kecskeméten készül, és az első autók mindegyike a különben csak opcionálisan elérhető AMG aerodinamikai- csomaggal lett felszerelve. Mivel az első legyártott autók Lengyelországba kerülnek, a lengyel nemzeti zászló színeiben pompáznak: „sarki fehér”, „jupitervörös”, valamint „matt sziklaszürke“ fényezést kaptak.

Új terület az Audi Hungariánál: Mérnök tudásbázissal a Költségelemzés területén!

Az Audi Hungariánál a Beszerzés szakterülete az új Költség- és értékelemzés osztállyal bővíti portfólióját. Az új szakterületről cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.

A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

Néhány hónappal az új generációs CLA Coupé után a testvérmodell, az új CLA Shooting Brake első sorozatgyártott példánya is legördült a gyártószalagról a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A Mercedes-Benz Cars ezzel nemcsak a kompaktautó-generáció két legsportosabb modelljét viszi a megszokott csúcsminőségben az utakra, hanem a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés terén is új mércét állít fel. Az új kompakt modellek bevezetésének sorozata, amely 2018 áprilisában Rastattban, az új A-osztály sorozatgyártásának elindításával kezdődött, a CLA Shooting Brake-kel most egy új mérföldkőhöz ért.

Okosautókhoz okos védelem is kell

Az autóipar számára az információ a legfontosabb új üzemanyag, ami az innovációt hajtja. Az okosjárművek által generált adatok számos különféle területen felhasználhatók a termékek és a szolgáltatások fejlesztéséhez. Az információkat azonban meg is kell védeni az illetéktelenektől, hiszen 2014 óta a hatszorosára nőtt az autóipari szereplők ellen intézett kibertámadások száma. A Micro Focus szakértői szerint az adatmaszkolás jelenti a legjobb megoldást ezen a területen, mivel a módszer úgy óvja meg az információkat, hogy továbbra is lehetővé teszi az adatok elemzését.

A top 10-be vágyik a BME Formula Racing Team

A BME Formula Racing Team 2007-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen azzal a céllal, hogy megvalósítsa pár fiatal egyetemista álmát és részt vehessen a Formula Student versenysorozatban, hagyományt teremtve ezzel nemcsak az egyetemen, hanem Magyarországon is.

Az e-mobilitás terjedése fokozatos, de ez előnyös a környezet szempontjából

Az átállás a belső égésű motorokról az elektromos járművekre fontos szerepet játszik az ember által előidézett klímaváltozás globális szintű mérséklésében. Ez az átmenet azonban nem mehet végbe egyik napról a másikra, hanem csak folyamatosan és ez ökológiailag indokolt is. Sok piacon, beleértve Kínát, Indiát, az Egyesült Államokat és Németországot is, az elektromos autók jelenleg és középtávon nem feltétlenül előnyösek a klímaváltozás tekintetében. Ehelyett akár 30%-al nagyobb CO2 kibocsátást is okozhatnak a belső égésű motorokhoz képest. Erre az eredményre jutott az egyik vezető globális autóipari beszállító, az SEG Automotive által készített átfogó piacértékelés. Az elemzés ingyenesen hozzáférhető egy fehér könyv formájában.

Marad a fordított áfa a magyar acélpiacon

Újabb négy évvel meghosszabbították az acélipari termékekre alkalmazandó fordított adózást, mivel az intézkedés hatékony piactisztító eszköznek bizonyult. A kereskedők és gyártók számára egyaránt kedvező döntésnek köszönhetően számos bizonytalan hátterű kereskedő cég tűnt el az elmúlt években, ami jelentősen hozzájárult a piac tisztulásához és közvetve áremelkedésekhez vezetett, mutat rá az acél- és műanyagipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt.

Elkészült az egymilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban

A Mercedes-Benz gyár 2012 tavaszán kezdte meg termelését Kecskeméten, majd 6,5 év elteltével elérte az egymilliós darabszámot. Ennyi autóval kétszer ki lehetne rakni a kecskeméti gyár és rastatti testvérgyára közötti autóutat oda-vissza.

Trump vámháborúja az európai acélipart is átrendezheti

A júliusi mélypont után újra emelkedik az Unióban gyártott, többnyire az építőipar által felhasznált betonacél ára, miután az Európai Bizottság néhány hete újabb antidömpingvámokat vetett ki. A döntésre égető szükség volt, mert az elmúlt félévben a tengerentúlról kiszorult rendkívül olcsó, főleg orosz, indiai és török alapanyagok ellepték a kontinens piacát, veszélyeztetve ezzel az európai gyártókat. Emellett az Egyesült Államok és Törökország között kirobbant kereskedelmi háború is fokozta feszültséget, mivel az amerikai piacról kiszorított olcsó török acélipari termékek szintén az európai piacokon próbáltak új vevőket találni, jócskán leszorítva az árakat.

Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el

Az elektromos autók száma az idén Németországban meghaladja majd a 200 ezret. Ugyanakkor a 2020-ra várt egymilliós darabszámot várhatóan csak két év késéssel, 2022-ben érik el – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése.

Világváros az autógyártás térképén

A győri Audi Hungarianál a gyártástechnológia-tervezés a gyártási folyamatok legfontosabb alappillére. A technológiák, a folyamatok és a berendezések optimális működése nélkül nem készülhetne el az évitöbb mint százezer jármű és közel kétmillió motor, amelyek az Audi Hungariát a világ legnagyobb motorgyárává teszik.

Tisztítástechnológia az autóiparban

Az autóipar ellátási láncát olyan tevékenységek dominálják, amelyek közvetlenül vagy közvetve az erőátviteli technológiához kapcsolódnak. Az összetevők tisztaságára vonatkozó eltérő követelmények ellenére az ellátási lánc különböző szakaszaiban a forgácsolási folyamatokat jórészt a részecskeeltávolítást célzó technológiák dominálják. A felületi filmréteg mindeddig kevés figyelmet kapott, de ez a szemlélet változóban van. A változó gyártási módszerek és mobilitási koncepciók, valamint néhány más trend új követelményprofilt hoznak létre, ami kikényszeríti a változást. Felmerül persze a kérdés, hogy merre tart az ipari tisztítástechnika.

Szerinted András Magyarország legjobb IT szakembere?

„Nagyon érdekes kihívás a termelésről érkező igényekre hatékony és újszerű informatikai megoldásokkal szolgálni – és így szüntelenül követni az újonnan felbukkanó technikai lehetőségeket.” – fogalmazott Németh András az IThon.info pályázatán.

Szerinted József Magyarország legjobb IT szakembere?

„Egy olyan nagy vállalatnál, mint az Audi Hungaria, még hat év után is van lehetőség újabb és újabb kihívásokat találni, ami különösen érdekes része ennek a szakmának.” – fogalmazott Szakál József az IThon.info pályázatán.

Elektromos autók a jövő energiatermelői

Napjainkban mintegy 4 milliárd ember él városokban, és az ENSZ becslései szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik a nagyobb településeken élők száma, 66 százalékra növelve ezzel a városlakók arányát. Az urbanizáció térnyerésével párhuzamosan maguk a városok és a külvárosok is jelentős változáson mennek keresztül, hogy fenntartható életkörülményeket biztosíthassanak lakóiknak. Az átalakulás két alappillére az energia és a közlekedés, amelyek esetében szintén komoly korszerűsítésekre van szükség, hogy elkerüljük a környezetszennyezést és túlzsúfoltságot. A Schneider Electric azokban a fejlesztésekben látja a jövőt, amelyek elősegítik az elektromos autók tulajdonosai és az energiaszolgáltatók közötti együttműködést, és ezzel új üzleti modelleket teremtenek az okos városokhoz.

Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő

A közlekedési kultúra átalakulása és ezzel együtt az elektromos autók fokozódó népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen. Az EVvolumes.com értékesítési adatbázis szerint 2017-ben a tisztán elektromos gépjárművek a hálózatról tölthető járművek eladásainak 66 százalékát tették ki világszerte.

1,7 millió új robot alakítja át a gyártást

2020-ig több mint 1,7 millió új ipari robot áll üzembe világszerte. 2017-ben az ázsiai–ausztráliai régióban 21, míg az amerikai kontinensen 16, Európában 8 százalékkal növekedtek a roboteladások. A fejlődés fontos mozgatórugói: a felgyorsult üzleti ciklusokra adott válasz és a nagyobb gyártási rugalmasság biztosítása. Az ipari robotok új generációja az egyre rugalmasabb automatizálás számára kövezi ki az utat.

Gyakorlati képzés gépjárműszerelő tanulóknak

Megkezdődött a gyakorlati oktatás az Inter Traction Electrics Kft. debreceni Oktatási, Fejlesztési Központjában és Kísérleti Üzemében január 31-én. Az év végén bemutatott épületben kezdetben huszonhárom szakgimnazista tanulhat, de rövidesen elindulhat a Debreceni Egyetemmel karöltve a duális mérnökképzés is a telephelyen.

Robottal a szennyeződések ellen

Az alkatrészek hatékony tisztítása napjainkra gyakorlatilag minden gyártó számára kulcsfontosságú lett, nem utolsósorban azért, mert a tisztaság mércéje is folyamatosan emelkedik. A szennyeződések eltávolítása kritikus tényező a soron következő megmunkálási feladatok és ezzel a késztermék minősége szempontjából. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a költségnyomás is fokozódik. A gyártók tehát két tűz közé kerültek. Megoldást jelenthet a mosórobotok alkalmazása.

1 2 3 4 5 6 7 8
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek