ELEMZÉS

Ilyen lesz a csúcstechnológiás BMW-komplexum

2022. június 1-én, az üzem ünnepélyes alapkőletételén újabb izgalmas részletek derültek ki a 400 hektáron épülő gyárról, amely 150 000 autó/év gyártási kapacitásával nem csupán a BMW Group elektromos mobilitásra történő átállásában játszik majd kulcsszerepet, de a gyártási technológia és járműkoncepció teljes újragondolásának köszönhetően új mércét állít a világ autóipara számára.

Elkészült a 100 000. hibridautó Győrben

Folyamatosan nő az elektromos, mild hibrid és plug-in hibrid technológiájú járművek aránya a gyártásban.

Kompetenciaalapú szolgáltatások Győrből a világnak

Az Audi Hungaria közel 30 éves motor- és járműgyártó tapasztalata mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektet a munkatársak kompetenciáira épülő szolgáltatások fejlesztésére, amelyeket az egész Volkswagen Konszern számára nyújt. Az elsősorban a Műszaki Fejlesztés, pénzügy, IT, beszerzés és logisztika területéhez kapcsolódó szolgáltatások beépülnek az ügyfelek értékláncába, segítségükkel a folyamatok és a tevékenységek egységesebbek és hatékonyabbak lehetnek, és a szinergiákat is növelni lehet a konszernen belül. A Shared Competence Centerhez tartozó területek már ma is közel 800 munkatársat foglalkoztatnak, és jelentősen hozzájárulnak a Volkswagen Konszern és az Audi Hungaria gazdasági sikereihez.

Alkossuk együtt a mobilitás jövőjét!

Ha szeretne pozitív változásokat elérni, akkor ennél még sosem volt egy megfelelőbb időpont arra, hogy csatlakozzon a BMW Group-hoz!

Látványosabb szakaszához ért az építkezés, mérnökökkel bővül a csapat

A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése a tervezett ütemben halad: a gigantikus, 400 hektáros területen kezdetét vette a létesítmények felépítése, mely első körben a központi irodát, a képzési központot, az adatközpontokat és a további infrastrukturális épületeket érinti, de még idén megkezdik a munkát a termelőlétesítményeken is, melyek falai között új generációs elektromos autók készülnek majd a BMW Group leginnovatívabb, magasan automatizált gyártósorain. A gyár alapkőletételére június elején kerül sor.

A zöld hidrogén is lehet az autóipar jövője

Egyes szakértők biztosak abban, hogy az autóipar jövőjét az üzemanyagcellás járművek jelentik majd. De a hidrogénüzemű járművek egyelőre messze vannak attól, hogy meghódítsák a világ útjait. Nyilvánvaló azonban, hogy a H₂-autókhoz erős kábelekre és csövekre lesz szükség, a beszállítói körnek pedig időben el kell kezdeni felkészülni a technológiai változásokra.

Jön a hét bő esztendő? – Szerszámgépipari körkép 3. rész

A címben szereplő kérdőjel oka: a globális szerszámgéppiacra vonatkozó optimista forgatókönyvek mennyiben valósulnak majd meg a nagy autóipari kitettséggel és nagyrészt bérmunkai háttérrel jellemezhető magyar fémiparban?

BMW Group Gyár Debrecen – új építkezési szakasz, új mérnöki pozíciók

Új év, nagy várakozások: beváltja majd a Haas versenyautója a hozzá fűzött reményeket?

A Haas Forma-1-es csapata már tavaly szeptemberben hivatalossá tette, hogy a 2022-es idénynek is a 2021-es versenyzőpárosukkal vágnak majd neki. A bejelentés senki számára nem okozott meglepetést, mert az amerikai csapat már a kezdet kezdetén hangsúlyozta, hogy legalább két évre tervez a fiatalokkal, aminek során 2021-et a felkészítés évének szánták.

Eladók a német autógyár robotjai és lineáris tengelyei

Már csak 2022. január 18-ig lehet az autógyártásból származó, jó karban levő ipari robotokat árverés útján megszerezni a Surplex.com oldalon.

Hogyan javítsuk az autóban a hangminőséget?

Számos zenebarát tölt sok időt az autójában. Ezért nem meglepő, hogy annyi erőfeszítést tesznek a fedélzeti audiorendszerük által nyújtott hangminőség javítása érdekében. Ennek két módja van: a gyárilag telepített audiorendszer kibővítése és korszerűsítése, vagy saját maguk építi fel a nulláról a legjobb minőségű alkatrészek használatával. Mindkét esetben érdemes figyelembe venni a TME által kínált megoldásokat, amelyek egy világosan leírt termékkategória alá vannak csoportosítva: Car Audio.

Merre tart a globális és a hazai autóipar?

A mobilitást a jövőben legfőképp a változó fogyasztói magatartás, az újonnan kialakuló ökoszisztémák, köztük az intelligens közlekedési rendszerek, az ezekre vonatkozó technológiai és jogi szabályozások, valamint a piaci szereplők együttműködésének új formái és az innovációs stratégia elmozdulása fogja meghatározni. A McKinsey legfrissebb autóipari kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.

Az SKF teszteli az önjáró és elektromos áruszállítási megoldást

Az SKF az Einride technológiai vállalattal közösen tesztel egy önvezető elektromos tehergépjárművet, melynek feladata, hogy közúton árukat szállítson a gyár és a göteborgi raktár között.

A nevében a sorsa?

Észak-Amerika legnagyobb CNC-szerszámgép-gyártója 2015 óta szerepel önálló csapatként a száguldó cirkuszban. A 2021-es idényre a csapat két újoncot, Nyikita Mazepint és Mick Schumachert szerződtette le. Utóbbi versenyző debütálását rég nem látott várakozás övezte, hiszen a Schumacher név 2012 után tért vissza a Formula–1-be.

UR kobotok problémamentes távvezérlése a COVID-19 idején

A COVID-19 járványhelyzet változtatásokat hozott a gyártók életébe: szükségessé vált az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos irányelvek lefektetése, a társadalmi elhatárolódás követelményeinek való megfelelés, a munkaerőhiány és a távollét pedig létező munkaügyi problémává nőtte ki magát.

Tisztán elektromos autót gyártanak Kecskeméten

A Mercedes-Benz folytatja elektromos offenzíváját a kompaktautók szegmensében, és ehhez kapcsolódóan nemrég egy fontos döntést hozott. Ennek a döntésnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország úttörőjévé válik az elektromos autózás terén: az új EQB lesz az első Magyarországon gyártott tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásban készülő jármű. A gyártásindítás tervezett időpontja 2021 utolsó negyedéve.

Vezetői tapasztalatokkal munkatársként is kerek a világ. Miért?-ek és hogyan?-ok saját tapasztalatból, költségelemző mérnökként az Audi Hungariánál.

Elsőre sokak számára nem megszokott döntésnek tűnhet Kovács Tamás pályaválasztása. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diploma átvételével rögvest vezetővé avanzsált borsodi fiatalember ugyanis minden munkahelyváltáskor vezetői szerepkörben maradt. 2019 decemberében fontos döntést hozott, amikor az Audi Hungaria munkatársa lett – méghozzá költség- és értékelemző mérnökként. Megfontolt döntések sorozata, a véletlen játéka és egy új élet kezdete.

Így cseréltem le a virtuális autóépítést a szériabeszerzés területére

Mérnök vagy beszerző? Az Audi Hungaria szériabeszerzésén nincs élesen elkülönítve a két szakma egymástól. Mérnökként beleláthatunk a technológiai kérdésekbe és megoldásokba, hiszen fontos, hogy megértsük a termékeinkhez kapcsolódó folyamatokat. Akit viszont a gazdasági szemléletmód motivál, számára is megfelelő kihívásokat jelent a beszerző feladatkör. Ez a komplexitás keltette fel kollégánk, Iván László figyelmét, aki hét év után, analízismérnök munkakörből váltott a szériabeszerzés területére. Éles szakmaváltás vagy „csak” bizonyos mértékű szemléletváltás? Cikkünkből kiderül, milyen lehetőségeket rejt a bővülő csapat a műszaki pályán tevékenykedő szakemberek számára.

5000 négyzetméterrel növelte gyártókapacitását az ITK Holding Zrt. Debrecenben

Ünnepélyes keretek között avatta fel november elején az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. újabb debreceni üzemcsarnokát, amelynek köszönhetően 5000 négyzetméterrel nőtt a vállalat gyártókapacitása.

Innovatív technológiák az autózásban: hálózatba kapcsolt autók

Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat: becslések szerint 2019-ben már 28,5 millió hálózatba kapcsolt autó volt forgalomban világszerte. Az intelligens közlekedési rendszerek segítségével ezek a járművek képesek egymással és a körülöttük lévő infrastruktúrával is valós időben kommunikálni, az így rendelkezésre álló adatok alapján pedig hatékonyan fejleszthető a közlekedési rendszer, illetve a közlekedésbiztonság. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan most bemutatja, hogyan működnek azok a fejlett információs és kommunikációs technológiák, amelyek mindezt lehetővé teszik.

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
CAREER WITH THE BMW GROUP

METROLOGY COORDINATOR (F/M/X)

SENIOR SPECIALIST FACILITY MANAGEMENT (F/M/X)

SHIFT LEADER MAINTENANCE (F/M/X)

TECHNICAL SHIFT LEADER PAINT SHOP (F/M/X)

Média Partnerek