Erre számítson, ha külföldön állít ki

Magyar kiállítói vélemények az egyik legnagyobb autóipari szakkiállításról

2016. augusztus 07., vasárnap, 08:50

Címkék: GACS Global Automotive Components and Suppliers kiállítás messe stuttgart Nivex P+P Kft.HAJDU Autotechnika Zrt Stuttgart

2016. május 31. és június 2. között Stuttgartban került megrendezésre az autóipar egyik legjelentősebb európai kiállítása, a Global Automotive Components and Suppliers (GACS) Expo kiállítás. A kiállítással egyidejűleg került megrendezésre három további autóipari bemutatkozó kiállítás is: az Engine Expo 2016, az Electric Hibrid Zone és az Automotive Interiors Expo 2016. A kiállításokon a Tier 1, 2 és 3 szinten működő autóipari beszállítók mutatták be legújabb termékeiket és technológiáikat. A HIPA által szervezett kollektív stand mellett a vásárokon önálló magyar kiállítók is részt vettek, és véleményüket, tapasztalataikat – a teljesség igénye nélkül – most a TechMonitor olvasói is megismerhetik.

2015-ben az autóipari termelés Magyarországon 7 833 milliárd forintot tett ki. Ez az érték 17,6 százalékkal haladta meg az előző évit, a legyártott kocsik száma pedig tavaly lépte át először a félmilliót. Tavaly a teljes feldolgozóipari kibocsátás 30 százalékát tudhatta magáénak a járműipar, a járműgyártásban dolgozók száma 13 százalékkal nőtt a megelőző évhez képest, vagyis a 2015-ös év végén mintegy 150 ezer ember dolgozott az autóiparban. Az előállított autóipari termelési érték döntő többségét, 92,8 százalékát exportálták, nem mindegy tehát, hogy a szektorban tevékenykedő cégek hogyan találnak maguknak külföldi értékesítési csatornákat.

Szabó Sándor kereskedelmi vezető, Nivex P+P Kft.

Idén ötödik alkalommal állítottunk ki a GACS kiállításon. Cégünk vevői rendelésre, vevői specifikációk alapján gyárt fröccsöntött műszaki gumitermékeket, és autóipari kiállítás lévén, az autóipari vevőknek beszállított termékeinkből mutattunk be mintákat Stuttgartban. Beszerzési céllal német és francia autóipari vevők kerestek meg bennünket, eladási céllal pedig főleg alap- és segédanyag-, valamint berendezés/eszköz beszállítók. Visszatérő látogatókkal idén nem találkoztunk.

Minden potenciális vevő, akár csupán érdeklődési szándékú, fontos számunkra, hiszen célunk a cégünk, képességeink, termékeink minél szélesebb körben történő megismertetése. Az üzlet megvalósulásához jellemzően évek szükségeltetnek, hiszen a kiállítás elsősorban a kapcsolatfelvételt szolgálja. A vásár utáni várható menetrend: cégbemutató küldése, folyamatos kapcsolattartás, személyes cégtalálkozó(k), beszállítói kérdőív, titoktartási, minőségügyi megállapodás megküldése, árajánlatadás, pozitív elbírálás esetén vevői rendszer audit, 0 szériás gyártás, termékaudit, majd szériagyártás.

Az eredményes kiállítási jelenléthez elengedhetetlen a tapasztalat, a referenciák, a tanúsítások, minél több részművelet egy kézből történő felajánlása (például a házon belüli szerszámgyártás), a felkészültség, az azonnali, szakmailag elfogadható válaszadás, valamint a megfelelő nyelvi és szakmai képességek. Bár meglátásom szerint évről évre kevesebb a beszállítót kereső döntéshozó beszerző látogató, mindenképpen szeretnénk kiállítóként visszatérni Stuttgartba.

Simon György minőség- és környezetirányítási vezető, HAJDU Autotechnika Zrt.

Rendszeres, visszatérő kiállítói vagyunk a rendezvénynek. Mint autóipari beszállító, elsősorban technológiai képességeinket kívántuk bemutatni a tevékenységünk iránt érdeklődőknek. Kiállított termékeink és standunk dekorációi is a „LIFETIME-CARE IN SUPPLY CHAIN” mottónkkal voltak összhangban. Célunk az volt, hogy teljes képet nyújtsunk tevékenységünkről, mely a vevő által igényelt termék 3D modelljéből kiindulva, a szerszámtervezés – szerszámgyártás – lemezalakított autóipari termékek előállítása, az autómárkák teljes élettartamáig történő magas szintű vevőellátást jelent.

A látogatók összetétele mind földrajzi értelemben, mind cégükben elfoglalt pozícióik szerint széles skálán mozgott. Megtalálhatók voltak közöttük a beszerzési igazgatóktól és a beosztott beszerzőktől kezdve az egyszerű, műszaki érdeklődésű látogatók is. Külön öröm volt számunkra, hogy több jelenlegi vevőnk is felkereste standunkat, annak ellenére is, hogy élő kapcsolatunk során folyamatos tájékoztatást adunk terveinkről, fejlesztéseinkről, melyek mind a vevői megelégedés növelését célozzák. Minden kapcsolat fontos számunkra, függetlenül attól, hogy később realizálódik-e üzlet a találkozásból. Már maga a tény, hogy egy érdeklődő felkeresi a standunkat, visszaigazolás arra, hogy érdekesek vagyunk a piac szereplői számára. Ezen túlmenően minden egyes személyes találkozó magában hordozza a lehetőségét egy üzleti kapcsolat kialakulásának. Előfordult már, hogy egy kapcsolatfelvételből évek múlva – a saját vagy a másik fél fejlődésének egy újabb állomásához érve – lett tényleges üzlet. Az is fontos, hogy egy látogató milyen elvárásokkal keresi fel standunkat. A jövő építésének, a tervezésnek, a fejlődésnek fontos impulzusai lehetnek a potenciális látogatókkal való találkozások.

Vannak visszatérő látogatók, azonban ezek jellemzően már vevők, illetve olyan cégek, melyekkel korábban már volt kapcsolatfelvételünk, azonban az akkori fázisban konkrét lehetőséget, kapcsolódási pontot nem találtunk, de – a társaságaink fejlődési irányaiból adódóan – kölcsönösen láttuk egymásban a potenciális lehetőséget. Egy üzleti kapcsolat létrejötte jellemzően hosszabb időt igényel. Az autóiparra jellemző magas szintű minőségi és szállítási pontossági elvárások és az ezzel harmonizáló árak összhangját kell megteremteni. Ezenkívül az autógyártás egyik fő jellemzője – legalábbis a társaságunk által gyártott termékkörre ez teljesen igaz –, hogy a termékek specifikusan egy-egy autótípusba épülnek be, így a beszállítók kiválasztása már az új típus tervezési szakaszában megkezdődik. Ennélfogva a cél nem lehet más, mint az, hogy megmutassuk magunkat: ilyen képességekkel rendelkezünk, ezt tudjuk nyújtani, és ennek kiválóságát visszaigazolja vevőink széles köre.

A látogató számára rendkívül fontos, hogy az alatt a rövid idő alatt, amit egy standon eltölt, minél szélesebb és minél átfogóbb képet nyerjen a kiállítóról, annak tevékenységéről. Ennélfogva rendkívül fontos, hogy a standon lévő képviselőink személyes kisugárzása pillanatok alatt meg tudja teremteni az oldott, kollegiális légkört, s teljes körű ismeretekkel rendelkezzen a társaság minden folyamatáról. Meglepő módon, sok esetben olyan kérdésekkel is találkozunk, melyek a termék-előállítástól, a nyújtott szolgáltatástól – legalábbis első összefüggésben – igen távol állnak.

Az eredményes jelenlétnek ezen túlmenően elengedhetetlen eleme a stand „szemet megfogó” látványa. Bár sok érdeklődő a vásári katalógusok tematikus cégismertetői alapján előre eldönti, hogy mely standokat fogja felkeresni, azonban a kiállításon „közlekedve”, s mindig nyitott szemmel járva, felfigyel az érdekesebb standokra. Ezen túlmenően az eredményes vásári jelenlét fontos eleme az is, hogy mi magunk is, szerepet váltva, látogatóként átfogó képet nyerhettünk az autóipari trendekről, s felkerestünk számunkra érdekes kiállítókat is.

A kiállítás szervezői, mint minden évben, most is szakmai profizmussal oldották meg a kiállítás megszervezését és lebonyolítását. Különösen hasznos – mind a kiállítók, mind a látogatók számára –, hogy a kiállítással egyidejűleg több egyéb, az autóiparral érintőleges tematikájú kiállítást is rendeztek.

Rendkívül fontos számunkra, hogy meglévő és leendő partnereink előtt egy ilyen rangos rendezvény keretében is be tudjunk mutatkozni, így mindenképpen visszatérünk kiállítóként. A beszállítói vállalkozások legnagyobb európai seregszemléjének számító GACS Expón történő megjelenés már maga is egy magas színvonalú beszállítói minőséget jelent.

A jövő évi bemutatkozási lehetőség különösen fontos számunkra, mivel társaságunk ez évben nagyarányú technikai és technológiai beruházást indított el. E beruházás várható befejezése éppen a jövő évi GACS Expo időpontjával egyidejű, így az Expo jó lehetőséget nyújthat fejlődésünk bemutatására is.

TechMonitor-összeállítás

 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Austria transfers

Média Partnerek