A Schaeffler is segíti az Német Túraautó Bajnokság elektromos jövőjét

2020. november 17., kedd, 17:18

Címkék: autóverseny elektromobilitás elektromos autó elektromos jármű FAG Magyarország Kft. Schaeffler Schaeffler csoport versenyautó

A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: ez a jövő zöld lesz és elektromos. A Schaeffler a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-el (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen mutat be a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.

„Örülünk az együttműködésnek” - mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari Technológiák vezérigazgatója. „Innovatív e-hajtásláncaink már 2014 óta járulnak hozzá a győzelmekhez, és időközben már sorozatgyártású járművekbe is beépítésre kerültek. Az együttműködés bizonyítja az újító szellemiséget és az innovációs erőt, valamint megerősíti azt a szándékunkat, hogy technológiai partnerként alakítsuk azt az fejlődést, ami a világot mozgatja.” 

A bemutatójármű – amelyet a Hockenheimringen láthattak előszőr - 880 kW-al közel 1.200 LE teljesítményre képes

A bemutatójármű teljesítménye majdnem 1.200 lóerő

A bemutatójármű – amelyet a Hockenheimringen láthattak előszőr - 880 kW-al közel 1.200 LE teljesítményre képes, és így teljesítménye közel kétszerese a jelenlegi DTM-járművekhez képest (átlag: 450 kW). A jármű 0 km/óráról 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, és ezzel mintegy 0,4 másodperccel gyorsabb, mint a mostani Schaeffler BMW M4 DTM. A jármű rendelkezik a motorsportban már kipróbált Space Drive steer-by-wire technológiával, valamint a négy motor vezérléséhez szükséges integrált menetdinamikai szabályozó rendszerrel. A vállalat megjelenése a 2021-es elektromos DTM keretprogramjába van tervezve. 2023-tól a DTM teljesen elektromos versenysorozatként indulhat.

Elektromos hajtásláncok a DTM elektromosításához

„We pioneer motion”: a Schaeffler szereti az ehhez hasonló partneri együttműködéseket, melyek a jövő technológiáit támogatják

A globális autóipari és ipari beszállító röviddel ezelőtt indított el egy új imázskampányt azzal a céllal, hogy erősítse a Schaeffler márkanevet, és ismertesse az új „We pioneer motion” szlogent. A kampány középpontjában az a gondolat áll, hogy a „Zöld jelenti a különbséget”, és szimbolikusan azt üzeni, hogy a Schaeffler élen jár a mozgáshoz kapcsolódó kezdeményezésekben. Matthias Zink: „A DTM-mel való együttműködés tökéletesen illik a Schaefflerhez. Szeretnénk úttörőként az élen járni, megkérdőjelezni a státusz quo-t, és átírni a határokat – és ezzel megalkotni a valódi különbséget.” 

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek