A műszaki szakértelem vállalata

Globális tudással a helyi felhasználók sikeréért – az SKF közkincsé teszi tudását

2013. július 03., szerda, 17:08

Címkék: csapágy energiahatékonyság költségcsökkentés környezetvédelem SKF SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt. szakképzés

Az SKF büszke arra, hogy az elmúlt években közelebb került ipari vevőihez, és megszerzett szakértelme felhasználásával hatékonyabb utakat talált a kézzelfogható értékek eléréséhez. A vállalat az idei Hannoveri Ipari Vásáron az SKF „Közkinccsé tesszük az SKF szakértelmet” címmel mutatta be termékeinek és integrált megoldásainak választékát.

 
Az SKF az elmúlt években szakértelmét a vevői hosszú távú versenyképességét segítő megoldások és innovációk fejlesztésére összpontosította. A gyakorlatban már bizonyított megoldásokról van szó – az üzleti haszon és környezeti fenntarthatóság szempontjából mennyiségileg kifejezhető előnyökkel. A cég ma már az üzemi élettartam minden szakaszában követi vevői eszközállományát – a tervezéstől egészen a karbantartásig – elősegítve ezzel a folyamatok fejlesztését a jobb eredmények elérése érdekében.
 
Az SKF termékei és megoldásai több mint 40 iparágban vannak jelen
 

Három üzleti szempont

Az SKF 1907 óta biztosítja a világ vezető technológiai eljárásait. Alapvető erőssége az a képesség, hogy folyamatosan új technológiákat fejleszt ki, és ezeket olyan termékekben használja fel, amelyek versenyképes előnyökhöz juttatják a vevőit. Ezt a több mint 40 iparág együttes tapasztalatának és az SKF platformjainak (csapágyak és csapágyegységek, tömítések, mechatronika, szolgáltatások és kenőrendszerek) szaktudásával éri el. Ez az SKF műszaki szakértelem, amely három üzleti szempontot egyesít.
 

Kulturális és földrajzi szempont

Annak a kultúrának és régiónak a megértése, ahol a vállalat tevékenykedik: az SKF multinacionális vállalat helyi jelenléttel. Teljes mértékben megérti szerződött partnerei és vevői igényeit, bárhol is legyenek. A helyi szakértőket világszinten ipari specialisták támogatják, akik ezeket az igényeket távlatból tudják szemlélni és a világon máshol már előfordult hasonló esetek tapasztalataiból tudnak meríteni. Másrészről őket egy világméretű gyártási kapacitás, valamint egy hálózatba kapcsolt szerviz és szolgáltatási háttér támogatja a megoldások kidolgozásában.
 
A mezőgazdasági gépészetben is fontos a megbízhatóság és a tartósság
– a svéd gyártó e területen is otthon van
 

Vevői szempont – iparágak és szegmensek

Az SKF-nek több mint 2 millió vevője van, és jelen van megközelítőleg 40 különböző iparágban. Ez a sokféle területen való jártasság rengeteg tapasztalattal ruházta fel az SKF-et az ipari követelményekhez szabott termékek és szolgáltatások fejlesztéséhez, továbbá annak felismeréséhez, hogy az egyik iparágban megszerzett szakértelmet mikor lehet sikeresen alkalmazni egy másikban. Ez azt jelentette, hogy az SKF megértette az alkalmazások követelményeit és feltételeit, összekapcsolta a kifejlesztett megoldásokat, így az évek során még jobb technikai és mérnöki szolgáltatások születtek.
 

A szakértelem szempontja – az öt platform

Az SKF szakértői csapata, amely minden területhez − a csapágyak és csapágyegységektől a tömítésen, valamint a mechatronikán át a kenőrendszerekig, szolgáltatásokig − egyaránt értő szakemberekből áll, szoros együttműködésben dolgozik a fejlett integrált megoldásokon. Teszik mindezt a Solution Factory hálózaton keresztül is. E technológiai központokban, ahol a kis és közép méretű első beépítéses (OEM) vevők, illetve a végfelhasználók egyéni segítséget kaphatnak speciális feladataik  megoldásához. Itt hozzáférhetnek az SKF széles körű tapasztalataihoz az öt platform területéről, és konzultálhatnak a helyi SKF mérnökökkel a testre szabott megoldásokról vagy azok kifejlesztéséről. Az SKF 2012-ben még tovább bővítette a szolgáltatásait öt új SKF Solution Factory megnyitásával. A mára összesen 23 helyszínből álló globális hálózat Moszkvától Sanghajon és Clevelanden át egészen Perth-ig terjed, és ajánlata magába foglalja az összes SKF platform szaktudását és erőforrásait. A magyar felhasználókhoz legközelebbi, és kifejezetten érdeklődő látogatásukra számító Solution Factory a lengyelországi Katowicében nyílt meg idén május 6-án. 
 
Az SKF diagnosztikai központja – jó kezekben az üzemek biztonsága

Hazai pályán

Az SKF (Svéd Golyóscsapágy Részvénytársaság) az 1920-as évek végén kezdte meg tevékenységét hazánkban, amely a kereskedés mellett gyártási tevékenységet is jelentett. Az SKF magyarországi leányvállalatához olyan különlegességek is kapcsolódnak, mint például az, hogy a II. világháborút követően a céget csak egészen rövid időre államosították: nemzetközi nyomásra, és értelemszerűen az iparban pótolhatatlan és nélkülözhetetlen minőségi csapágyak fontossága miatt az SKF a kommunista majd szocialista nemzetgazdaság éveiben is magáncégként működhetett. – Nem csoda, hogy vállatunk neve fogalommá vált, ugyanakkor az ipar nem a legendákat, hanem a minőségi és költséghaköltséghatékony, megbízhatóságot nyújtó megoldásokat vásárolja, mi pedig ezt kínáljuk – mondta Szabó Tamás, a SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt. vezérigazgatója. A cég vezetője hozzátette: a 2008-as év végén jelentkező nemzetközi gazdasági visszaesét követően, 2009-től visszatértek a folyamatos bővülés útjára, és 2012-ben már a cég magyarországi történetének rekordbevételét sikerült elérniük. – Már most látszik, hogy az idei évben az autóipari, az autóalkatrész, a karbantartási szegmensekben nagyon jó eredményekre számíthatunk, de büszkék vagyunk arra is, hogy az egyik jelentős hazai járműgyár alkalmazta diagnosztikai rendszerünket, vagyis üzemük berendezéseinél szenzorok figyelik a csapágyak állapotát, megfelelő működését, és adnak jelzést az operátornak, illetve erre fejlesztett szoftszoftverünkkel rendszeresen elemzik az adatokat. Ezt a szolgáltatást olyan üzemeknek is ajánljuk, amelyek nem tudnak vagy nem kívánnak a monitoringra és elemzésre erőforrást biztosítani, ilyen esetekben online összeköttetéssel ezt az SKF vállalja, és azonnal jelzést ad az üzem számára, ha szükséges – jegyezte meg Szabó Tamás. A vezérigazgató elmondta azt is: az idei évben kiemelt figyelemmel fordulnak az élelmiszeripar felé, amely ágazat számára rendkívül sokféle megoldást kínálnak – közös pontjuk, hogy ezen termékek és rendszerek alkalmazásával tovább fokozható az üzemi biztonság és a gyártási higiénia, amellett, hogy a termelésben jelentős vesztségeket okozó leállások és karbantartások száma, illetve időtartama csökkenthető. Emellett érdemes rendszeresen figyelni az SKF magyar weboldalát, többek között a vállalat képzéseit és rendezvényeit, amelyek között az év során valamennyi iparág képviselői számára adódik hasznos program. A következő nagyszabású rendezvény az SKF Karbantartási Nyári Egyeteme. Az idén szeptember 4. és 6. között rendezett szakmai napokon a karbantartás hatékonysága és a komplex erőforrás gazdálkodás lesz a központi téma.
 
A nagy energiaigényű alkalmazások esetében is számos költséghatékony megoldást kínál az SKF
 

SKF BeyondZero

Az SKF fontosnak tartja, hogy megoldásaival pozitív hatást gyakoroljon a környezetre, környezetvédelmi szempontból kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkező új technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat vezessen be. Az SKF BeyondZero egyesíti ezeket a célokat, és hozzájárul a bolygónkat érő környezeti ártalmak csökkentéséhez. Az SKF BeyondZero portfólió termékei fokozott környezetvédelmi tulajdonságokkal rendelkeznek. Ahhoz, hogy egy SKF termék, szolgáltatás vagy megoldás bekerülhessen a SKF BeyondZero portfólióba, környezetvédelmi szempontból jelentős előnyökkel kell rendelkeznie. A portfólió a különböző környezetvédelmi szempontokat vizsgálja, ilyenek például az anyagválaszték, az energiahatékonyság vagy a kenőanyag szivárgásának csökkentése.
 
www.skf.hu
 
A cikk megjelent a Techmonitor magazin 2013. júniusi számában
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek